Tatra přišla o zakázku v Íránu za desítky milionů korun. Za vším hledejme politiku

Kopřivnické Tatře se v poslední době velice daří. Získává zakázky za desítky milionů, jedna velká ale právě nevyšla.

Snaha kopřivnické Tatra Trucks dodat Íránu čtyři desítky civilních automobilů Phoenix pro těžaře a hasiče nevyšla. Nenaplnila se ani další očekávání dřívějšího vedení firmy, které v osmdesátimilionové blízkovýchodní zemi spatřovalo perspektivní trh.

Tatra má další ohromnou zakázku. Armádě dodá náklaďáky za půl miliardy

Tatra má další ohromnou zakázku. Armádě dodá náklaďáky za půl miliardy

„Důvodem byl vývoj geopolitické situace a další zhoršení vztahů západních mocností s Íránem. V současné době Tatra Trucks ani žádná jiná společnost skupiny Czechoslovak Group žádná obchodní jednání s íránskými partnery nevede,“ řekl mluvčí skupiny Andrej Čírtek.

Tatra jednala se soukromými íránskými subjekty v letech 2015 až 2016. Bylo to v době oteplení vztahů mezi Íránem a Západem, kdy docházelo k rušení ekonomických sankcí, a země představovala zajímavý trh pro řadu evropských strojírenských podniků. Tatru tehdy řídil Martin Bednarz, z funkce odešel předloni.

Kopřivnická kráska Tatra 613 Coupé měla italský půvab a nulovou šanci na výrobu

Kopřivnická kráska Tatra 613 Coupé měla italský půvab a nulovou šanci na výrobu

První zakázka české firmy pod novými majiteli Jaroslavem Strnadem a René Materou ve středoasijské zemi mohla podle odhadů Tatře přinést desítky až nižší stovky milionů korun a otevřít cestu k dalším obchodům.

„Stejně jako jiné firmy doufáme, že bezpečnostní situace v regionu se v budoucnu stabilizuje, vztahy s Íránem se zlepší a bude možné na tomto trhu standardně působit. V současnosti to ale je kvůli sankčním režimům i kvůli geopolitické situaci nemožné,“ dodal Čírtek.

Tatra 75 dobyla Evropu navzdory hospodářské krizi. Podřídila tomu vše

Tatra 75 dobyla Evropu navzdory hospodářské krizi. Podřídila tomu vše

Dominantní íránští výrobci vozů - Iran Khodro a Saipa - před uvalením sankcí spolupracovali hlavně s francouzskými automobilkami. Restrikce způsobily, že Írán ztratil přístup k novým zahraničním technologiím.

Autor: Pavel Otto

Článek připravila redakce E15.cz

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek