Tatra přišla o zakázku v Íránu za desítky milionů korun. Za vším hledejme politiku

Kopřivnické Tatře se v poslední době velice daří. Získává zakázky za desítky milionů, jedna velká ale právě nevyšla.

Snaha kopřivnické Tatra Trucks dodat Íránu čtyři desítky civilních automobilů Phoenix pro těžaře a hasiče nevyšla. Nenaplnila se ani další očekávání dřívějšího vedení firmy, které v osmdesátimilionové blízkovýchodní zemi spatřovalo perspektivní trh.

Tatra má další ohromnou zakázku. Armádě dodá náklaďáky za půl miliardy

Tatra má další ohromnou zakázku. Armádě dodá náklaďáky za půl miliardy

„Důvodem byl vývoj geopolitické situace a další zhoršení vztahů západních mocností s Íránem. V současné době Tatra Trucks ani žádná jiná společnost skupiny Czechoslovak Group žádná obchodní jednání s íránskými partnery nevede,“ řekl mluvčí skupiny Andrej Čírtek.

Tatra jednala se soukromými íránskými subjekty v letech 2015 až 2016. Bylo to v době oteplení vztahů mezi Íránem a Západem, kdy docházelo k rušení ekonomických sankcí, a země představovala zajímavý trh pro řadu evropských strojírenských podniků. Tatru tehdy řídil Martin Bednarz, z funkce odešel předloni.

Kopřivnická kráska Tatra 613 Coupé měla italský půvab a nulovou šanci na výrobu

Kopřivnická kráska Tatra 613 Coupé měla italský půvab a nulovou šanci na výrobu

První zakázka české firmy pod novými majiteli Jaroslavem Strnadem a René Materou ve středoasijské zemi mohla podle odhadů Tatře přinést desítky až nižší stovky milionů korun a otevřít cestu k dalším obchodům.

„Stejně jako jiné firmy doufáme, že bezpečnostní situace v regionu se v budoucnu stabilizuje, vztahy s Íránem se zlepší a bude možné na tomto trhu standardně působit. V současnosti to ale je kvůli sankčním režimům i kvůli geopolitické situaci nemožné,“ dodal Čírtek.

Tatra 75 dobyla Evropu navzdory hospodářské krizi. Podřídila tomu vše

Tatra 75 dobyla Evropu navzdory hospodářské krizi. Podřídila tomu vše

Dominantní íránští výrobci vozů - Iran Khodro a Saipa - před uvalením sankcí spolupracovali hlavně s francouzskými automobilkami. Restrikce způsobily, že Írán ztratil přístup k novým zahraničním technologiím.

Autor: Pavel Otto

Článek připravila redakce E15.cz

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků