Tatra představuje unikátní hasičský vůz. Říká mu Tigon

Novinka od kopřivnické značky chce na trhu hasičských vozů pro průmyslové prostory nabídnout alternativu. Jako vždy na to jde unikátním podvozkem.

Vyrábět nákladní auta, to je jenom začátek. V tomto segmentu se nosí především variabilita a možnosti individuálních přestaveb. Přesně to potřebujete také v případě hasičských vozů, které už roky Tatra staví na svém typickém podvozku s centrálním nosníkem a výkyvnými polonápravami.

Tatra 603 (1955-1975): Legenda, kterou jezdili pouze vyvolení

Tatra 603 (1955-1975): Legenda, kterou jezdili pouze vyvolení

Nyní je tu Tigon, který vznikl ve spolupráci se společností Rosenbauer. Rozvor náprav činí 4490 mm. Speciál je dlouhý 12.285 mm, jeho celková šířka činí 2900 mm a celková výška 3700 mm. V rámci projektu lze konfigurovat čtyřnápravové či pětinápravové vozy.

Především celková šířka vozidla napovídá, že jde o hasičský speciál určený pro zásahy primárně mimo běžné komunikace v průmyslových aglomeracích, letištích a v podobných prostorech. Celková povolená hmotnost činí 43 tun. Pohání jej motor Volvo o zdvihovém objemu 16,12 l poskytnout maximální výkon 515 kW/700 k. O přenos výkonu a točivého momentu na kola všech čtyř náprav se stará plně automatická převodovka Allison 4800 a přídavná převodovka Tatra. 

Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Spodek český, vršek polský. To je vojenské obrněné vozidlo Husar

Zbývá dodat parametry hasicího ústrojí, které laika mohou až ohromit. Maximální výkon vodního děla dosahuje 9500 l/m při pracovním tlaku 10 bar. Dosáhne až na 100 metrů. Druhé hasební dělo je umístěno těsně před kapotou trambusové kabiny. Je opět elektricky řízené, ovládané z interiéru a disponuje maximálním výkonem 2000 l/m při pracovním tlaku 10 bar či 540 l/m při tlaku 40 bar.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků