Tatra představuje unikátní hasičský vůz. Říká mu Tigon

Novinka od kopřivnické značky chce na trhu hasičských vozů pro průmyslové prostory nabídnout alternativu. Jako vždy na to jde unikátním podvozkem.

Vyrábět nákladní auta, to je jenom začátek. V tomto segmentu se nosí především variabilita a možnosti individuálních přestaveb. Přesně to potřebujete také v případě hasičských vozů, které už roky Tatra staví na svém typickém podvozku s centrálním nosníkem a výkyvnými polonápravami.

Nyní je tu Tigon, který vznikl ve spolupráci se společností Rosenbauer. Rozvor náprav činí 4490 mm. Speciál je dlouhý 12.285 mm, jeho celková šířka činí 2900 mm a celková výška 3700 mm. V rámci projektu lze konfigurovat čtyřnápravové či pětinápravové vozy.

Především celková šířka vozidla napovídá, že jde o hasičský speciál určený pro zásahy primárně mimo běžné komunikace v průmyslových aglomeracích, letištích a v podobných prostorech. Celková povolená hmotnost činí 43 tun. Pohání jej motor Volvo o zdvihovém objemu 16,12 l poskytnout maximální výkon 515 kW/700 k. O přenos výkonu a točivého momentu na kola všech čtyř náprav se stará plně automatická převodovka Allison 4800 a přídavná převodovka Tatra. 

Zbývá dodat parametry hasicího ústrojí, které laika mohou až ohromit. Maximální výkon vodního děla dosahuje 9500 l/m při pracovním tlaku 10 bar. Dosáhne až na 100 metrů. Druhé hasební dělo je umístěno těsně před kapotou trambusové kabiny. Je opět elektricky řízené, ovládané z interiéru a disponuje maximálním výkonem 2000 l/m při pracovním tlaku 10 bar či 540 l/m při tlaku 40 bar.

Doporučujeme

Články odjinud