Novinka od kopřivnické značky chce na trhu hasičských vozů pro průmyslové prostory nabídnout alternativu. Jako vždy na to jde unikátním podvozkem.
Vyrábět nákladní auta, to je jenom začátek. V tomto segmentu se nosí především variabilita a možnosti individuálních přestaveb. Přesně to potřebujete také v případě hasičských vozů, které už roky Tatra staví na svém typickém podvozku s centrálním nosníkem a výkyvnými polonápravami.
Nyní je tu Tigon, který vznikl ve spolupráci se společností Rosenbauer. Rozvor náprav činí 4490 mm. Speciál je dlouhý 12.285 mm, jeho celková šířka činí 2900 mm a celková výška 3700 mm. V rámci projektu lze konfigurovat čtyřnápravové či pětinápravové vozy.
Především celková šířka vozidla napovídá, že jde o hasičský speciál určený pro zásahy primárně mimo běžné komunikace v průmyslových aglomeracích, letištích a v podobných prostorech. Celková povolená hmotnost činí 43 tun. Pohání jej motor Volvo o zdvihovém objemu 16,12 l poskytnout maximální výkon 515 kW/700 k. O přenos výkonu a točivého momentu na kola všech čtyř náprav se stará plně automatická převodovka Allison 4800 a přídavná převodovka Tatra.
Zbývá dodat parametry hasicího ústrojí, které laika mohou až ohromit. Maximální výkon vodního děla dosahuje 9500 l/m při pracovním tlaku 10 bar. Dosáhne až na 100 metrů. Druhé hasební dělo je umístěno těsně před kapotou trambusové kabiny. Je opět elektricky řízené, ovládané z interiéru a disponuje maximálním výkonem 2000 l/m při pracovním tlaku 10 bar či 540 l/m při tlaku 40 bar.