Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Titus je postavený na podvozku Tatra s centrální nosnou rourou

Tatra představila obrněné vozidlo Titus, které by se mělo vypořádat se všemožnými nástrahami bojových operací. Auto používá podvozek Tatra a nástavbu společnosti Nexter. Účely použití tohoto speciálu jsou velmi široké.

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Titus je auto, které váží minimálně sedmnáct tun, hmotnost pro bojovou pohotovost činí 23 tun a maximální hmotnost je 27 tuny. Na délku měří 7,72 m, široké je 2,55 m a vysoké 2,73 m. Minimální světlá výška je 0,3 m. Motor nabídne výkon 500 koní a je kombinován s automatickou převodovkou i pohonem všech kol.

Podvozek představuje klasickou koncepci Tatra s centrální nosnou rourou a kyvnými polonápravami se vzduchovým odpružením. Pro jízdu po silnici je použit pohon 6x4, v terénu lze využít pohon 6x6. Přirozeně nápravové i mezinápravové diferenciály jsou vybaveny uzávěrkami. Pneumatiky jsou dvacetipalcové a pocházejí z dílny společnosti Michelin. Aby auto mohlo dojet i s prostřeleným kolem nebo s defektem, jsou vybaveny dojezdovými vložkami. Nechybí ani systém centrálního dohušťování.

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

První a třetí náprava je řízená, což dává téměř osmimetrovému automobilu dost zajímavou obratnost. Tatra udává průměr zatáčení pouhých 13 m. Všechny brzdy jsou vzduchové bubnové. Maximální rychlost je 110 km/h, dojezd činí 700 km. V terénu zvládne auto stoupavost 60 %, boční náklon 30 % nebo vodu hlubokou až 1,2 m.

Samozřejmostí je důkladná balistická ochrana. Tak například by Titus neměla zastavit ani nálož 150 kg TNT. Zároveň může být vůz provozován také bez posádky díky systému Nexter Nerva LG Robot, nechybí ani denní, noční a perimetrické vidění, rušičky a různé detektory střel.

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

Titus může mít mnoho různých podob. Přepravní kapacita je 3+10 nebo 2+12. Kromě obrněného transportéra se počítá také například s verzemi samohybný 120 mm minomet, servisní vozidlo, velitelské stanoviště, bezpilotní vozidlo, ambulance nebo předsunutý výzkum.

Aktuálně má Tatra vyrobených několik prototypů, které se zkouší kromě České republiky také třeba v Albánii nebo ve Spojených arabských emirátech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

MINI Coupe 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků