Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Titus je postavený na podvozku Tatra s centrální nosnou rourou

Tatra představila obrněné vozidlo Titus, které by se mělo vypořádat se všemožnými nástrahami bojových operací. Auto používá podvozek Tatra a nástavbu společnosti Nexter. Účely použití tohoto speciálu jsou velmi široké.

Zajímavosti | Fascinace | Ostatní značky

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Titus je auto, které váží minimálně sedmnáct tun, hmotnost pro bojovou pohotovost činí 23 tun a maximální hmotnost je 27 tuny. Na délku měří 7,72 m, široké je 2,55 m a vysoké 2,73 m. Minimální světlá výška je 0,3 m. Motor nabídne výkon 500 koní a je kombinován s automatickou převodovkou i pohonem všech kol.

Podvozek představuje klasickou koncepci Tatra s centrální nosnou rourou a kyvnými polonápravami se vzduchovým odpružením. Pro jízdu po silnici je použit pohon 6x4, v terénu lze využít pohon 6x6. Přirozeně nápravové i mezinápravové diferenciály jsou vybaveny uzávěrkami. Pneumatiky jsou dvacetipalcové a pocházejí z dílny společnosti Michelin. Aby auto mohlo dojet i s prostřeleným kolem nebo s defektem, jsou vybaveny dojezdovými vložkami. Nechybí ani systém centrálního dohušťování.

Video | Nákladní auta | Ostatní značky

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

První a třetí náprava je řízená, což dává téměř osmimetrovému automobilu dost zajímavou obratnost. Tatra udává průměr zatáčení pouhých 13 m. Všechny brzdy jsou vzduchové bubnové. Maximální rychlost je 110 km/h, dojezd činí 700 km. V terénu zvládne auto stoupavost 60 %, boční náklon 30 % nebo vodu hlubokou až 1,2 m.

Samozřejmostí je důkladná balistická ochrana. Tak například by Titus neměla zastavit ani nálož 150 kg TNT. Zároveň může být vůz provozován také bez posádky díky systému Nexter Nerva LG Robot, nechybí ani denní, noční a perimetrické vidění, rušičky a různé detektory střel.

Zajímavosti | Hummer

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

Titus může mít mnoho různých podob. Přepravní kapacita je 3+10 nebo 2+12. Kromě obrněného transportéra se počítá také například s verzemi samohybný 120 mm minomet, servisní vozidlo, velitelské stanoviště, bezpilotní vozidlo, ambulance nebo předsunutý výzkum.

Aktuálně má Tatra vyrobených několik prototypů, které se zkouší kromě České republiky také třeba v Albánii nebo ve Spojených arabských emirátech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků