Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Tatra představila obrněné vozidlo Titus, které by se mělo vypořádat se všemožnými nástrahami bojových operací. Auto používá podvozek Tatra a nástavbu společnosti Nexter. Účely použití tohoto speciálu jsou velmi široké.

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Titus je auto, které váží minimálně sedmnáct tun, hmotnost pro bojovou pohotovost činí 23 tun a maximální hmotnost je 27 tuny. Na délku měří 7,72 m, široké je 2,55 m a vysoké 2,73 m. Minimální světlá výška je 0,3 m. Motor nabídne výkon 500 koní a je kombinován s automatickou převodovkou i pohonem všech kol.

Podvozek představuje klasickou koncepci Tatra s centrální nosnou rourou a kyvnými polonápravami se vzduchovým odpružením. Pro jízdu po silnici je použit pohon 6x4, v terénu lze využít pohon 6x6. Přirozeně nápravové i mezinápravové diferenciály jsou vybaveny uzávěrkami. Pneumatiky jsou dvacetipalcové a pocházejí z dílny společnosti Michelin. Aby auto mohlo dojet i s prostřeleným kolem nebo s defektem, jsou vybaveny dojezdovými vložkami. Nechybí ani systém centrálního dohušťování.

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

První a třetí náprava je řízená, což dává téměř osmimetrovému automobilu dost zajímavou obratnost. Tatra udává průměr zatáčení pouhých 13 m. Všechny brzdy jsou vzduchové bubnové. Maximální rychlost je 110 km/h, dojezd činí 700 km. V terénu zvládne auto stoupavost 60 %, boční náklon 30 % nebo vodu hlubokou až 1,2 m.

Samozřejmostí je důkladná balistická ochrana. Tak například by Titus neměla zastavit ani nálož 150 kg TNT. Zároveň může být vůz provozován také bez posádky díky systému Nexter Nerva LG Robot, nechybí ani denní, noční a perimetrické vidění, rušičky a různé detektory střel.

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

Titus může mít mnoho různých podob. Přepravní kapacita je 3+10 nebo 2+12. Kromě obrněného transportéra se počítá také například s verzemi samohybný 120 mm minomet, servisní vozidlo, velitelské stanoviště, bezpilotní vozidlo, ambulance nebo předsunutý výzkum.

Aktuálně má Tatra vyrobených několik prototypů, které se zkouší kromě České republiky také třeba v Albánii nebo ve Spojených arabských emirátech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků