Tatra představila speciál Titus. Má 500 koní a přejede 150 kg TNT

Tatra představila obrněné vozidlo Titus, které by se mělo vypořádat se všemožnými nástrahami bojových operací. Auto používá podvozek Tatra a nástavbu společnosti Nexter. Účely použití tohoto speciálu jsou velmi široké.

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

V Mad Max: Fury Road si zahrála i Tatra 815. Ale nepoznáte ji

Titus je auto, které váží minimálně sedmnáct tun, hmotnost pro bojovou pohotovost činí 23 tun a maximální hmotnost je 27 tuny. Na délku měří 7,72 m, široké je 2,55 m a vysoké 2,73 m. Minimální světlá výška je 0,3 m. Motor nabídne výkon 500 koní a je kombinován s automatickou převodovkou i pohonem všech kol.

Podvozek představuje klasickou koncepci Tatra s centrální nosnou rourou a kyvnými polonápravami se vzduchovým odpružením. Pro jízdu po silnici je použit pohon 6x4, v terénu lze využít pohon 6x6. Přirozeně nápravové i mezinápravové diferenciály jsou vybaveny uzávěrkami. Pneumatiky jsou dvacetipalcové a pocházejí z dílny společnosti Michelin. Aby auto mohlo dojet i s prostřeleným kolem nebo s defektem, jsou vybaveny dojezdovými vložkami. Nechybí ani systém centrálního dohušťování.

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

Stará dobrá Tatra 815 zvládne jízdu bez předního kola (video)

První a třetí náprava je řízená, což dává téměř osmimetrovému automobilu dost zajímavou obratnost. Tatra udává průměr zatáčení pouhých 13 m. Všechny brzdy jsou vzduchové bubnové. Maximální rychlost je 110 km/h, dojezd činí 700 km. V terénu zvládne auto stoupavost 60 %, boční náklon 30 % nebo vodu hlubokou až 1,2 m.

Samozřejmostí je důkladná balistická ochrana. Tak například by Titus neměla zastavit ani nálož 150 kg TNT. Zároveň může být vůz provozován také bez posádky díky systému Nexter Nerva LG Robot, nechybí ani denní, noční a perimetrické vidění, rušičky a různé detektory střel.

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

VEPR Commander: ukrajinský Hummer

Titus může mít mnoho různých podob. Přepravní kapacita je 3+10 nebo 2+12. Kromě obrněného transportéra se počítá také například s verzemi samohybný 120 mm minomet, servisní vozidlo, velitelské stanoviště, bezpilotní vozidlo, ambulance nebo předsunutý výzkum.

Aktuálně má Tatra vyrobených několik prototypů, které se zkouší kromě České republiky také třeba v Albánii nebo ve Spojených arabských emirátech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků