Tatra postaví nové muzeum. Chce zachovat i to stávající

Návštěva Technického muzea v Kopřivnici patří ke správnému vzdělání každého motoristického nadšence. V budoucnu ale proběhnou nemalé změny.

Stávající budova v centru Kopřivnice má dostat nového sourozence. Obě muzea by se měla synergicky doplňovat. Všechny strany, včetně zástupců kraje a města, podepsáním memoranda oficiálně potvrdily, že myšlenku plně podporují.

Osmiválcová Tatra 3-603 je na prodej. Musíte pro ni až do Anglie

Osmiválcová Tatra 3-603 je na prodej. Musíte pro ni až do Anglie

Zástupci Tatry si již v minulosti stěžovali, že mají až dvě stovky veteránů, které nemají kde vystavit. Samotná expozice má být věnována především nákladním vozům. Osobní automobily jsou pro značku Tatra sice nádhernou, avšak dávnou minulostí. Velké množství tatrováckých veteránů je k dispozici díky investicím akcionářů do získání nových exponátů i celých soukromých sbírek.

„V roce 2015 jsme investovali do odkoupení velké soukromé sbírky pana Jiřího Hlacha, která obsahuje 63 vozidel, z toho 45 Tater. Dalším cenným úlovkem je Tatra 815 6x6 VE ‚Ostrý-II‘, speciál pro Dakar z roku 1986, který jsme získali od soukromého majitele výměnou za novou Tatru Phoenix,“ říká Radek Strouhal, místopředseda představenstva Tatra Trucks a ekonomický ředitel podniku.

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší TATRA v historii

Z Kopřivnice vyjela nejdelší a nejtěžší TATRA v historii

Realizace projektu nového muzea Tatry je závislá na financování prostřednictvím dotace z Evropských fondů, o kterou požádal Moravskoslezský kraj. Zda žádost o dotaci uspěla, by mělo být jasné začátkem příštího roku. O rozšíření muzea do nové budovy se mluví již delší dobu. Zmíněné memorandum, které podepsali zástupci automobilky, Moravskoslezského kraje, Muzea Novojičínska, Města Kopřivnice a Národního technického muzea, dává více nadějí k tomu, že se na nové muzeum skutečně můžeme těšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků