Tatra obnovuje výrobu vozu Präsident. Edice Phoenixu vznikne 120 kusů

Na počest 120. výročí zkonstruování prvního automobilu se spalovacím motorem v Kopřivnici připravuje společnost Tatra Trucs limitovanou edici vozů Tatra Phoenix Euro 6 Präsident.
Tatra obnovuje výrobu vozu Präsident. Edice Phoenixu vznikne 120 kusů

Přesně tolik, kolik let uplynulo od výroby prvního kopřivnického vozu se spalovacím motorem, vyrobí společnost Tatra Trucks exemplářů nákladního auta Tatra Phoenix Euro 6 Präsident.

"Tradice výroby aut v Kopřivnici je pro nás zavazující, a proto jsme se rozhodli navrhnout a vyrobit limitovanou edici vozů úspěšné obchodní řady Tatra Phoenix," sdělil generální ředitel firmy Radek Strouhal.

Retro | Zajímavosti | Užitková auta | Nákladní auta | Fascinace

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Odkaz prvního auta sestrojeného v tehdejším Rakousku-Uhersku připomíná například dřevěný dekor na palubní desce. Ten podle technického ředitele Radomíra Smolky upozorňuje na to, že před sto dvaceti lety se dřevo v konstrukci aut uplatňovalo ve velké míře. Od standardních Phoenixů se vůz odlišuje také zlatým nápisem Präsident v historizujícím fontu. Je umístěn na čelní masce a předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Typickým znakem této limitované edice je ale dvoubarevné provedení kabiny. Červený lak je doplněn černou lesklou maskou chladiče.

Interiér kabiny je o poznání luxusnější. Například jsou zde kožené sedačky a volant, ve výbavě je klimatizace a rádio.

Auta této edice jsou k dispozici ve dvou, tří a čtyřnápravovém uspořádání podvozku s pohonem 4x4, 6x6 a 8x8. Kabina může být buď klasická nebo prodloužená s lůžkem.

Retro

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

Auto pohání motory Paccar MX-11 s maximálním výkonem 291 nebo 320 kW, nebo MX-13 s výkony 300, 340 a 375 KW.

Až úsměvně dnes působí porovnání technických motorů původního presidenta a toho současného odvozeného z phoenixu. Zatímco stroj z roku 1897 měl motor Benz s výkonem 4,85 kW, moderní nákladní vůz disponuje téměř osmdesátinásobným přídělem kilowattů. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků