Tatra obnovuje výrobu vozu Präsident. Edice Phoenixu vznikne 120 kusů

Na počest 120. výročí zkonstruování prvního automobilu se spalovacím motorem v Kopřivnici připravuje společnost Tatra Trucs limitovanou edici vozů Tatra Phoenix Euro 6 Präsident.
Tatra obnovuje výrobu vozu Präsident. Edice Phoenixu vznikne 120 kusů

Přesně tolik, kolik let uplynulo od výroby prvního kopřivnického vozu se spalovacím motorem, vyrobí společnost Tatra Trucks exemplářů nákladního auta Tatra Phoenix Euro 6 Präsident.

"Tradice výroby aut v Kopřivnici je pro nás zavazující, a proto jsme se rozhodli navrhnout a vyrobit limitovanou edici vozů úspěšné obchodní řady Tatra Phoenix," sdělil generální ředitel firmy Radek Strouhal.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Odkaz prvního auta sestrojeného v tehdejším Rakousku-Uhersku připomíná například dřevěný dekor na palubní desce. Ten podle technického ředitele Radomíra Smolky upozorňuje na to, že před sto dvaceti lety se dřevo v konstrukci aut uplatňovalo ve velké míře. Od standardních Phoenixů se vůz odlišuje také zlatým nápisem Präsident v historizujícím fontu. Je umístěn na čelní masce a předních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Typickým znakem této limitované edice je ale dvoubarevné provedení kabiny. Červený lak je doplněn černou lesklou maskou chladiče.

Interiér kabiny je o poznání luxusnější. Například jsou zde kožené sedačky a volant, ve výbavě je klimatizace a rádio.

Auta této edice jsou k dispozici ve dvou, tří a čtyřnápravovém uspořádání podvozku s pohonem 4x4, 6x6 a 8x8. Kabina může být buď klasická nebo prodloužená s lůžkem.

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

Auto pohání motory Paccar MX-11 s maximálním výkonem 291 nebo 320 kW, nebo MX-13 s výkony 300, 340 a 375 KW.

Až úsměvně dnes působí porovnání technických motorů původního presidenta a toho současného odvozeného z phoenixu. Zatímco stroj z roku 1897 měl motor Benz s výkonem 4,85 kW, moderní nákladní vůz disponuje téměř osmdesátinásobným přídělem kilowattů. 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků