Tatra má další ohromnou zakázku. Armádě dodá náklaďáky za půl miliardy

29 komentářů

Rokyta ex Acz
22. srpna • 22:06

Ať prodají co nejvíc, že se pan Strnad asi za dobře se současnými představiteli mi nevadí. Ale chtělo by něco udělat s těmi kabinami. Force je dost garáž made a Phoenixu tam z 85ky moc nesedí, zejména tak vysoko a v předu.

mpolan
23. srpna • 17:59

Co ti vadí na kabině Force? Podívej se někdy na Oshkoshe, to je teprve výroba.

E15
23. srpna • 18:31

tak kolega výše má pravdu, že kabina Force vypadá trochu jako ta karoserie, co vyrobil Jeremy Clarkson na elekromobil TopGearu :-D. Ale jako je to účelové, tak dejme tomu. Oshkosh má alespoň víc cool tvar, jeho kvalitu výroby neznám.

E15
23. srpna • 14:48

a každou další generací je ta kabina výš a výš. Euro 7 očekávám dva metry před autem a alespoň 4 metry vysoko. Vypadá to směšně.

čert
23. srpna • 10:44

Tatra mohla už několik let v klidu vyrábět kabinu v technologii LIAZu Xeny a Foxe. Tedy hliníkové profily, GFK a kevlar. Ostatně, na jejich malosérivou výrobu snad ani vhodnější technologie neexistuje. A dá se dělat dokonce i v pancéřovaném provedení, stejně jako byl americký M 113. Jenže to by musel někdo v Tatře rozumět karoseriím a nezadávat připitomělé podmínky výběrového řízení na dodání dokumentace kabiny zadarmo. Holt za poctivou kabinu, poctivé peníze. Takže na Force zatím jen vaří traverzy a lepí plech

petr r. (petrumr)
23. srpna • 18:04

a do herkulesa se bude oddělávat, ty se v životě neztratíš, kde ty kabiny ex xena s pancířem najdeme?

Luxgen
22. srpna • 15:11

Myslim, ze o Tatru alespon v te podobe jak si ji kazdy predstavuje nejde. Bohati bohatnou, chudi chudnou. Vetsine lidi to vadit nebude, protoze Tatre jako znacce primarne uspech preji. I kdyz tady o Tatru tolik nejde a takovy zazrak to z technickeho ci strojarskeho hlediska neni. Na druhou stranu ve svete byvaji i vetsi patrioti a dokud domaci vyrobce dycha, je nejlepsi. Pro me za me par novych nakladaku se armade urcite sejde. I kdyz si myslim, ze nase armada je symbolicka a muze byt jedinne stesti, ze se schovavame pod destnikem NATO. Kdyby tomu tak nebylo, mohli by jsme miti ted podobne starosti jako Krym nebo Donbas.

ACZ
22. srpna • 14:01

Za prvé gratuluji.Za druhé to je pro Tatru objem práce cca na měsíc, takže zase z toho nemusíte dělat takový haló ...

Jarda
21. srpna • 11:03

Co je pul miliardy za ohromnou zakazku? Za to se v Praze neporidi ani tramvajenka ;-)

E15
21. srpna • 16:57

Půl miliardy není vysoká částka, jen těch aut je za to nějak málo ;-)

mpolan
22. srpna • 11:05

Asi proto, že to nejsou jen samotná auta, ale taky servis na několik let. A druhou stránkou pak jsou asi tvé zkreslené představy o tom, kolik stojí takové auto.

E15
22. srpna • 13:58

OK, kdyby to byly 8x8 s opancéřovanou dvojkabinou, pak dejme tomu.
Ovšem za Tictac 6x6 (čož ani není Tatra, nýbrž jen jakási moderní V3Ska) je to trochu mimo i kdyby v tom byl servis na 10 let.

petr r. (petrumr)
22. srpna • 17:37

8X8 je force a ty víš, že tactic bude 6X6, píšá jen kusy, tatra 810, je taky 4X4! A to nevíš,že tatrováci montují force nosič kontejnérů v počtu 31 kousku za 500Mkč mimo tuhle zakázku a ty podvozky pro titus :-P Přečti si článek o tych vrtulníkách- přesně ty co chci já. Byls vůbec na vojně, jakou máš hodnost, to by nás zajímalo, že máš takové putinské keci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
E15
22. srpna • 18:40

Jo, díky za upozornění, 500mega za 31 nosičů kontejnerů? Jako že 16 mega za jedno nákladní auto? Putinské kecy? Na čem jedeš? A kdyby ten náklaďák stál 30 mega, tak by to bylo ještě lepší? (jako že víc protiputinovské???) Mimochodem, když jsem viděl cenu Titusů (trochu líp oplechovaný náklaďák), tak najednou ty předražené Pandury (jako že byly kurevsky předražené) až tak předražené nevypadaly...
Jo ty vrtulníky jsou pěkný, tahle vítězná varianta je taková víc cool a sexy než trochu obyč. BlackHawky, ale jestli je to pro účely ČR i varianta účelnější, fakt nevím. Aby to mělo nějaký smysl, musí pořídit ještě alespoň dalších 12, protože jen 4 bitevní vrtulníky...

petr r. (petrumr)
22. srpna • 19:49

víš vůbec kolik stojí autobus na mhd? Praskne ti žilka, ale jedno ti poradím, kup si jízdenku na vlak na letiště mošnov na nato a podívej se jak ty vojenský auta vypadají a ke srovnání titusu s pandurem se nedá nic srovnat, nebot podvozek tatra nezná bratra, tos mohl vidět na barumce(né téhle) jak zatáčí zatáčku do 13m na autobusáku pod plným plynem.

E15
23. srpna • 18:19

někdy to bývá v autobusech MHD dokonce napsáno, takže to není nic tajného nebo překvapivého...

youda
20. srpna • 15:39

Jak probíhalo výběrové řízení? Co je součástí kontraktu páč nová nákladní Tatra Phoenix stojí 4 mega ale když vydělím 557 mega 71 vyjde mi skoro 8 mega na auto.

puk123
21. srpna • 15:42

Strnad poslal Zemanovi peníze na nekampaň.

Neurotic
20. srpna • 19:42

Tatra je specifické vozidlo takže stačí zadat do výběrového řízení jeden požadavek a nikdo kromě Tatry se nepříhlásí, protože není schopen to vyrobit:-D To, že stát nakupuje auto za 8 mega, když stojí 4 je úplně jiný problém, kde je jedno jestli se kupuje Tatra nebo Mercedes...

E15
21. srpna • 17:28

mimochodem polovina zakázky ani nejsou klasické Tatry, nýbrž cosi na bázi "ROSS"

petr r. (petrumr)
21. srpna • 18:42

máš odkaz na to cosi? Myslíš to auto ross a jak se před smrtí ROSS hádal s tatrou, že okopírovali nápravy, ale jdi někam, proč ten ross to nevyrábí a zkrachoval i ta liazka raději brala nápravy od ZF. Raději pojedu na NATO

petr r. (petrumr)
20. srpna • 19:56

pánové dejte si facku, prostě jsem neviděl horší technicky negramotné jak jste vy, prostudujte si jak se liší vojenská tatra s civilní nebo chcete aby stát dopadl stejně jak sus s mercedesama po první zimě.

MXC
20. srpna • 20:05

Přesně tak, už vidím TATRU PHOENIX s radiační a protichemickou ochranou, dohušťováním pneu za jízdy, nátěrem pohlcujícím radarový paprsek a dalších XY vychytávek. To není jen vzít celkovou částku a vydělit počtem vozidel. Srovnávání nesrovnatelného, ve stylu mentol.

E15
21. srpna • 16:55

To nic nemění na tom, že 8 mega za nákladní auto je hodně (a to, že to má kabinu místo standardu svařenou z jeklů a polepenou plechem to jen těžko odůvodní). Jinak ne jednu stranu to možná má nějaké vojenské vychytávky, ale na druhou stranu zase chybí vychytávky civilní (třeba systém redukce emisí).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
21. srpna • 18:22

já jsem psal facku, né hlavou o traverzu. Ty víš co přesně bude v dodávce, jaká výbava?

xxx
20. srpna • 22:40

A také se v mnoha případech nemusí výběrové řízení vůbec provádět. Např. pokud armáda rozšiřuje počty již vlastněných vozů onoho výrobce apod. Často se upřednostňuje domácí výrobce i v případech, jehož staré vozy armáda nahrazuje novými modely, což dělají všechny země, pokud takového výrobce mají. Myslím, že na to myslí i příslušné zákony. Případně mě opravte...

E15
20. srpna • 18:42

Výběrové řízení neprobíhalo, u armádních zakázek to funguje tak, že si každý malý korupčník hraje na svém malém písečku. Takže máme-li v Evropě 30+ zemí a 30+ armád, tak každá má snahu nakupovat u svého lokálního korupčníka. Výsledkem je změť bambilionu totálně předražených pidizakázek a v poměru k vynaloženým výdajům mizivá bojová hodnota jednotlivých pidiarmád.
Srovnávat to s komerčním Phoenixem nelze, sama Tatra se chlubí, že na armádních zakázkách má podstatně vyšší marži a chce se prý do budoucna orientovat hlavně tímto směrem (teď už jen, aby to přežil i český státní rozpočet). :-D

ACZ
22. srpna • 14:11

Ani nemuselo. Vojenské nákladní speciály podléhají definici "strategický vojenský materiál" a armáda si může vybrat bez VŘ. Ze strategického i bezpečnostního hlediska je nejefektivnější variantou ověřený a osvědčený dlouhodobý dodavatel se zajištěným tuzemským servisem a službami.

E15
22. srpna • 14:36

Však jo, nejsme ve sporu. Výsledek popisuji výše :-D

Doporučujeme

Články odjinud