Tatra má další ohromnou zakázku. Armádě dodá náklaďáky za půl miliardy

Letos v červnu potvrdila česká armáda nákup nových obrněnců a teď rozšíří vozový park rovněž o nové nákladní vozy. Samozřejmě opět od Tatry.

Tatra je stále hlavním směrem zájmu, pokud jde o vozidla české armády. Další nákladní modely kopřivnické automobilky tak rozšíří armádní vozový park. Už letos v červnu přitom ministerstvo obrany podepsalo objednávku celkem 62 obrněnců Titus, které stojí na podvozcích Tatry. Nová zakázka se nicméně týká výhradně nákladních vozidel značky.

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

Armáda chce totiž navýšit přepravní kapacity potřebné pro logistickou podporu svých útvarů a při plnění úkolů v rámci bojového výcviku, zahraničních operací a úkolů spojených s nasazením jednotek v záchranných a humanitárních operacích. Do služby tak v příštích letech poputuje celkem 71 nových náklaďáků.

Přesněji mluvíme o 37 kusech Tatry Force a 34 kusech Tatry Tactic. Hodnota zakázky schválené ministerstvem dosahuje téměř 557 milionů korun. K tomu se již plánuje možný nákup dalších 30 modelů Force, pokud to bude během let 2022 až 2024 armáda vyžadovat. Pro představu, vozidel značky Tatra používá česká armáda již přes 3000 kusů.

Neuvěřitelná Tatra T813 z Lega. Vypadá jako skutečná a podobně se i chová

Neuvěřitelná Tatra T813 z Lega. Vypadá jako skutečná a podobně se i chová

Přestože je ale Tatra u české armády a rovněž civilních zákazníků v ČR stále populární, v dnešní době je okolo 80 % celé produkce kopřivnické automobilky exportováno do zahraničí. Například pro jistého zákazníka z Jordánska nyní Tatra plní objednávku celkem 328 podvozků modelu Force, a to v hodnotě přesahující asi miliardu korun.

Letošní produkční čísla automobilky se budou zřejmě pohybovat okolo 1000 vyrobených vozů, čímž Tatra Trucks silně převyší své výrobní schopnosti z minulého roku, kdy linku opustilo 790 vozidel. Informace přinesla ČTK.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků