Tatra čelí exekuci, na březen se chystá dražba automobilky

7 komentářů

Zelí
22. února • 19:23

Podporu potřebovala tatra a další průmyslové podniky na počátku devadesátých let. Stát reprezentovaný bankovními ekonomy - průmyslovými idioty, kteří nejsou schopni si doma ani vyměnit žárovku, měl pochopení jen pro to čemu tito soudruzi jakž takž rozumněli a tedy bankám. Takže do nich, jako do žumpy, nalil cca 300-400 miliard. Co s tarou teď, kdy místo 15 tisíc aut ročně vyrábí 500 aut a ztratila dvacet let technického vývoje.

dedekMMC
22. února • 11:32

Část Tatrovky taky vlastní MAN jestli se nepletu, takže by to mohlo bejt ještě dost zajímavý.

Jan
22. února • 14:40

Měl to být DAF, člen koncernu Paccar. Ale zdá se, že v současné akcionářské struktuře nefiguruje. Předpokládám, že jej v tichosti prodal matce ČSOB, jenž již tvrdí, že podíl v podstatě odepsala. A má proč, neboť nevlastní automobilku přímo, nýbrž pouze akcie holdingu jenž Tatru dnes ovládá.
Automobilka sama je již značně ořezaná: Její lisovny a slévárny/ kovárny jenž hojně dodávaly do automobilového průmyslu mimo Kopřivnici byly silně zasáhnuty recesí, a ačkoli sami mají relativně moderní vozový park doplácí na vysoká obranná cla v silných odbitištích, zejména v Rusku. A také laciné čínské konkurenci.

KarelAntonin
22. února • 12:19

Tak jestli část vlastní MAN to de facto tu část vlastní VW

KarelAntonin
22. února • 7:19

Nebylo by špatné kdyby to koupil někdo z Ruska nebo jiného státu SNS. Tam si totiž Českých výrobků a průmyslu váží. Někdy mi připadá že pomalu více než v samotné ČR. Případně někdo finančně silný z ČR nebo Slovenska.
B-]

KarelAntonin
22. února • 7:17

Nebylo by špatné kdyby to koupil někdo z Ruska nebo jiného státu SNS.
Tam si totiž Českých výrobků a průmyslu váží. Někdy mi připadá že pomalu více než v samotné ČR. Případně někdo finančně silný z ČR nebo Slovenska.

Ota
22. února • 8:24

eventuelne by ji mel koupit zpatky stat ... prijit o ni by bylo spatny ...

Doporučujeme

Články odjinud