Tradice klasických autosalonů vymírá a premiéry nyní probíhají stále častěji on-line. Rozsáhlejší přechod do virtuálního prostředí nakonec zapříčinila i celosvětová pandemie... | Berlín 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

Tradice klasických autosalonů vymírá a premiéry nyní probíhají stále častěji on-line. Rozsáhlejší přechod do virtuálního prostředí nakonec zapříčinila i celosvětová pandemie... | Berlín 1934 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

...kvůli níž se ani letos nekoná prestižní autosalon v Ženevě. Nezbývá tedy, než vyhlížet budoucnost a možná se taky ohlížet na minulost. | Berlín 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

...kvůli níž se ani letos nekoná prestižní autosalon v Ženevě. Nezbývá tedy, než vyhlížet budoucnost a možná se taky ohlížet na minulost. | Berlín 1934 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

V druhém případě nebude na škodu koukat na rostoucí slávu autosalonů z pohledu českého, přesněji československého diváka a fanouška kopřivnické Tatry. | Praha 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

V druhém případě nebude na škodu koukat na rostoucí slávu autosalonů z pohledu českého, přesněji československého diváka a fanouška kopřivnické Tatry. | Praha 1934 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

Na  facebookové stránce nadšenců do Tater  se totiž od jednoho z uživatelů objevily dobové snímky a novinové výstřižky tatrovek na tehdejších stáncích evropských autosalonů. | Paříž 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

Na facebookové stránce nadšenců do Tater se totiž od jednoho z uživatelů objevily dobové snímky a novinové výstřižky tatrovek na tehdejších stáncích evropských autosalonů. | Paříž 1934 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

Zmíněná Ženeva, jejíž tradice se datuje  až do roku 1905 , neméně známý Frankfurt, ale taky Berlín, Vídeň, Amsterdam, Brusel nebo Paříž... | Berlín 1935 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

Zmíněná Ženeva, jejíž tradice se datuje až do roku 1905, neméně známý Frankfurt, ale taky Berlín, Vídeň, Amsterdam, Brusel nebo Paříž... | Berlín 1935 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

...aerodynamické modely Tatry byly k viděni na těch nejznámějších autosalonech. Černobílé fotky ukazují stánky značky z předválečného i poválečného období. | Berlín 1935 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

...aerodynamické modely Tatry byly k viděni na těch nejznámějších autosalonech. Černobílé fotky ukazují stánky značky z předválečného i poválečného období. | Berlín 1935 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

Vozy s proudnicovými karoseriemi jako T77 či T87 nepochybně vyčnívaly mezi tehdejší více hranatou konkurencí. | Praha 1935 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

Vozy s proudnicovými karoseriemi jako T77 či T87 nepochybně vyčnívaly mezi tehdejší více hranatou konkurencí. | Praha 1935 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

Jak uvádí popisek jednoho dobového výstřižku, například v Bruselu v roce 1950 budil největší pozornost elegantní Tatraplan. | Praha 1936 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

Jak uvádí popisek jednoho dobového výstřižku, například v Bruselu v roce 1950 budil největší pozornost elegantní Tatraplan. | Praha 1936 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

Mezi fotkami však nakonec nechybí ani pohled na domácí scénu, konkrétně na několik ročníků autosalonu v Praze. | Ženeva 1936 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

Mezi fotkami však nakonec nechybí ani pohled na domácí scénu, konkrétně na několik ročníků autosalonu v Praze. | Ženeva 1936 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Vídeň 1936 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Vídeň 1936 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1937 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1937 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Ženeva 1938 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Ženeva 1938 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Berlín 1939 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Berlín 1939 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Praha 1947 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Amsterdam 1948 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Amsterdam 1948 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Ženeva 1949 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Ženeva 1949 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Brusel 1950 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Brusel 1950 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Brusel 1950 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Brusel 1950 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Frankfurt 1951 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Frankfurt 1951 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Frankfurt 1951 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Frankfurt 1951 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

 | Brusel 1954 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika

 | Brusel 1954 | Zdroj: Facebook.com/Peter Mika

...kvůli níž se ani letos nekoná prestižní autosalon v Ženevě. Nezbývá tedy, než vyhlížet budoucnost a možná se taky ohlížet na minulost. | Berlín 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika
V druhém případě nebude na škodu koukat na rostoucí slávu autosalonů z pohledu českého, přesněji československého diváka a fanouška kopřivnické Tatry. | Praha 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika
Na  facebookové stránce nadšenců do Tater  se totiž od jednoho z uživatelů objevily dobové snímky a novinové výstřižky tatrovek na tehdejších stáncích evropských autosalonů. | Paříž 1934 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika
Zmíněná Ženeva, jejíž tradice se datuje  až do roku 1905 , neméně známý Frankfurt, ale taky Berlín, Vídeň, Amsterdam, Brusel nebo Paříž... | Berlín 1935 Zdroj:  Facebook.com/Peter Mika
24
Fotogalerie

Tatra bývala na autosalonech hvězdou. Dobové snímky vás vrátí až do roku 1934

Něčím tu díru po letošní Ženevě zaplnit musíme, to dá přece rozum...

Tradice klasických autosalonů vymírá a premiéry nyní probíhají stále častěji on-line. Rozsáhlejší přechod do virtuálního prostředí nakonec zapříčinila i celosvětová pandemie, kvůli níž se ani letos nekoná prestižní autosalon v Ženevě. Nezbývá tedy, než vyhlížet budoucnost a možná se taky ohlížet na minulost.

V druhém případě nebude na škodu koukat na rostoucí slávu autosalonů z pohledu českého, přesněji československého diváka a fanouška kopřivnické Tatry. Na facebookové stránce nadšenců do Tater se totiž od jednoho z uživatelů objevily dobové snímky a novinové výstřižky tatrovek na tehdejších stáncích evropských autosalonů.

Zmíněná Ženeva, jejíž tradice se datuje až do roku 1905, neméně známý Frankfurt, ale taky Berlín, Vídeň, Amsterdam, Brusel nebo Paříž, aerodynamické modely Tatry byly k viděni na těch nejznámějších autosalonech. Černobílé fotky ukazují stánky značky z předválečného i poválečného období.

Vozy s proudnicovými karoseriemi jako T77 či T87 nepochybně vyčnívaly mezi tehdejší více hranatou konkurencí. Jak uvádí popisek jednoho dobového výstřižku, například v Bruselu v roce 1950 budil největší pozornost elegantní Tatraplan. Mezi fotkami však nakonec nechybí ani pohled na domácí scénu, konkrétně na několik ročníků autosalonu v Praze.

Doporučujeme

Články odjinud