Připomeňte si Tatru 805: Kačena proslula hlukem, sloužila i expedičním velikánům

Fettuccine  |  15. 02. 2021 09:22

Jo, dřív na expedice jezdili slušný lidi. Dneska se "expediční" Tatry chopí nějaký hochštapler ze spackaný cestovky, který to bere formou pyramidové hry. Nejlepší je jet sám a klidně čímkoliv, nic na tom není, stačí se jen odhodlat. Krásný výlet s T805 Kačenou byl třeba v Gyuaně

Odpovědět  |   | 
Mirek st  |  15. 02. 2021 09:31

Moje prvni auto, Skoda Spartak z roku 1958, tehdy dvacetilety “youngtimer” ve vybornem stavu po GO, mel taky bubnove jednookruhove brzdy...
I nova auta, prodavana v Ceskoslovensku v sedmdesatych letech, mivala jednokruhove bubnove brzdy....
Takze ty brzdy u T805 byly beznym standartem u vsech automobilu v Ceskoslovensku nejen v padesatych letech, ale i v prubehu dalsich dvaceti let...

Odpovědět  |   | 
Karcher Tool  |  15. 02. 2021 09:47

Jednookruhové brzdy byly v kontextu doby normální. Tatra měla v počátcích geniální konstruktéry. Dyť jenprodávanější auto světa Brouk nebo Porsche bylo podobná škola. Bohužel technický um se postupně vytrácel a vývoj zaspával do neuvěřitelné podoby. Ale kdysi jsme měli dobré automobilky, Tatra, Praga, Walter ... Škodárna byla až daleko za nimi.

Odpovědět  |   | 
Veritas  |  15. 02. 2021 10:24

Jsi ve svém živlu.
Vzpomínky na rudou éru .
Komunista jak se patří.

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 02. 2021 10:55

A ty jsi zase idiot jak se patří. On snad tu dobu vychvaluje? Nauč se pořádně číst blbe.

Odpovědět  |   | 
Veritas  |  15. 02. 2021 10:57

Mlč červený šátečku

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 02. 2021 11:03

Já nic neříkám, ale píšu. Ale to je pro tebe asi těžko k pochopení.

Odpovědět  |   | 
veritas  |  15. 02. 2021 11:07

Na diskuzních fórech jsou komenty považovány za rozhovor.
Takže "mlč " je zcela na místě ty opaku chytrého.
Hlavně,že jsi se zase ztrapnil.

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 02. 2021 11:11

nepochopil

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 02. 2021 11:00

Nechte se vyšetřit...

Odpovědět  |   | 
veritas  |  15. 02. 2021 11:08

Ty už jsi to propásl.
Dožiješ jako ...., Opak normálního

Odpovědět  |   | 
Kastro  |  15. 02. 2021 15:03

On každý kdo žil v době před r. 1989 a líbilo se mu něco technického je komunista ???!! 🤣🤣🤣 To se vůbec divím, že umíte číst 🤣🤣🤣. A laskavě neurážejte lidi, kteří se baví o technice i když chápu, že při vašem vzdělání nevíte o co jde. 🤣🤣🤣🤣

Odpovědět  |   | 
veritas  |  15. 02. 2021 15:20

Ani za to odplivnuti nestojiš

Odpovědět  |   | 
veritas  |  15. 02. 2021 15:22

Máš IQ nižší než 70.
Tolik emotikonu použije snad jen dítě.

Odpovědět  |   | 
HRD  |  15. 02. 2021 18:59

vzhledem k tomu, že i tvoji rodiče vyrostli v socialismu (komunismus nikdy nikde nebyl a není), tak jsi taky vlastně výplod komunistů. Anebo žili v ZOO? Potom jsi jen potomek primátů...

Odpovědět  |   | 
veritas  |  15. 02. 2021 19:07

Jsi na omylu.
A velikém omylu.

Nemáš odstup a inklinuješ k nim.

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 02. 2021 19:10

Za B je správně.

Odpovědět  |   | 
Josef Tůma  |  17. 02. 2021 14:40

Vy jste fakt chudinka...

Odpovědět  |   | 
Radista  |  15. 02. 2021 20:59

2 roky jsem strávil v téhle skříňové kačeně jako radista na vojně. Ač se v zatáčkách hodně nakláněla, jízdní vlastnosti měla velmi dobré. Byla rychlá, v terénu mimořádná - hned za V3Skou. Poruchy nepamatuji. Neměla synchrony, u toho relativně vysokootáčkového motoru bylo umění pro nováčky bezhlučně řadit. Rád vzpomínám.
Hanzelka a Zikmund ji neměli rádi - konstruktéři expediční vozy mimořádně přetížili, byly poruchové.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  16. 02. 2021 00:02

Měla takový zvláštní kňučivý zvuk u nás ji měli dříve hasiči

Odpovědět  |   | 
Vladimír  |  16. 02. 2021 22:04

Taky jsem v ní jezdil na vojně, ale spolehlivá opravdu nebyla. Jako jediní jsme sebou vozili i tažnou tyč, protože jsme málokdy dojeli vlastní silou. A ty brzdy byly opravdu příšerný.

Odpovědět  |   | 
homer  |  17. 02. 2021 10:24

Tos musel sloužit na sibiři protože všechny kačeny se i v mírným teple prehřejvaly az zůstaly stát.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků
Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 72 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zbraň ničivé síly. Má dostřel až 39 km

Tatra 8x8 s českou houfnicí DITA je nová zb…

Obliba techniky kopřivnické automobilky v armádním prostřední nepolevuje.

2.  2.  2021 | | 56 N/A
Daniel Fuglevič
ArmádaČeský trhTatra
Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Moh…

Jasně, může se jednat báchorku vzdálenou realitě, ale jak se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“

27.  2.  2021 | | 51 N/A
Daniel Fuglevič
Maximální rychlostPolicieŠkoda
Cestování mezi okresy přehledně. Kdy a kam můžete a co hrozí při porušení?

Cestování mezi okresy přehledně. Kdy a kam …

Pohyb osob po České republice bude hlídat 26 tisíc policistů a téměř čtyři tisíce vojáků. V prvních dnech však budou kontroly benevolentnější.

1.  3.  2021 | | 47 N/A
Vladimír Kadera
koronavirus
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi