2 roky jsem strávil v téhle skříňové kačeně jako radista na vojně. Ač se v zatáčkách hodně nakláněla, jízdní vlastnosti měla velmi dobré. Byla rychlá, v terénu mimořádná - hned za V3Skou. Poruchy nepamatuji. Neměla synchrony, u toho relativně vysokootáčkového motoru bylo umění pro nováčky bezhlučně řadit. Rád vzpomínám. Hanzelka a Zikmund ji neměli rádi - konstruktéři expediční vozy mimořádně přetížili, byly poruchové.
Tatra 805 v terénu Pragu V3S překonává. Uzávěrka diferenciálu i na předek, širší pneu, nižší hmotnost, živější motor, to je kombinace, která nemůže být v terénu horší.
Přesně tak, ono záleží na tržních tyčich, jak moc jso našponovane, jinak má lepší i boční náklon jako v3s, ve vojenské literatuře se všude uvádí,
Tos musel sloužit na sibiři protože všechny kačeny se i v mírným teple prehřejvaly az zůstaly stát.
Taky jsem v ní jezdil na vojně, ale spolehlivá opravdu nebyla. Jako jediní jsme sebou vozili i tažnou tyč, protože jsme málokdy dojeli vlastní silou. A ty brzdy byly opravdu příšerný.
Měla takový zvláštní kňučivý zvuk u nás ji měli dříve hasiči
Moje prvni auto, Skoda Spartak z roku 1958, tehdy dvacetilety “youngtimer” ve vybornem stavu po GO, mel taky bubnove jednookruhove brzdy... I nova auta, prodavana v Ceskoslovensku v sedmdesatych letech, mivala jednokruhove bubnove brzdy....Takze ty brzdy u T805 byly beznym standartem u vsech automobilu v Ceskoslovensku nejen v padesatych letech, ale i v prubehu dalsich dvaceti let...
Jsi ve svém živlu.Vzpomínky na rudou éru .Komunista jak se patří.
Vy jste fakt chudinka...
Nechte se vyšetřit...
Ty už jsi to propásl.Dožiješ jako ...., Opak normálního
On každý kdo žil v době před r. 1989 a líbilo se mu něco technického je komunista ???!! 🤣🤣🤣 To se vůbec divím, že umíte číst 🤣🤣🤣. A laskavě neurážejte lidi, kteří se baví o technice i když chápu, že při vašem vzdělání nevíte o co jde. 🤣🤣🤣🤣
Ani za to odplivnuti nestojiš
Máš IQ nižší než 70.Tolik emotikonu použije snad jen dítě.
vzhledem k tomu, že i tvoji rodiče vyrostli v socialismu (komunismus nikdy nikde nebyl a není), tak jsi taky vlastně výplod komunistů. Anebo žili v ZOO? Potom jsi jen potomek primátů...
Za B je správně.
Jsi na omylu.A velikém omylu.Nemáš odstup a inklinuješ k nim.
A ty jsi zase idiot jak se patří. On snad tu dobu vychvaluje? Nauč se pořádně číst blbe.
Mlč červený šátečku
Já nic neříkám, ale píšu. Ale to je pro tebe asi těžko k pochopení. :-)
Na diskuzních fórech jsou komenty považovány za rozhovor.Takže "mlč " je zcela na místě ty opaku chytrého. Hlavně,že jsi se zase ztrapnil.
nepochopil :-D
Jednookruhové brzdy byly v kontextu doby normální. Tatra měla v počátcích geniální konstruktéry. Dyť jenprodávanější auto světa Brouk nebo Porsche bylo podobná škola. Bohužel technický um se postupně vytrácel a vývoj zaspával do neuvěřitelné podoby. Ale kdysi jsme měli dobré automobilky, Tatra, Praga, Walter ... Škodárna byla až daleko za nimi.
Jo, dřív na expedice jezdili slušný lidi. Dneska se "expediční" Tatry chopí nějaký hochštapler ze spackaný cestovky, který to bere formou pyramidové hry. :-O Nejlepší je jet sám a klidně čímkoliv, nic na tom není, stačí se jen odhodlat. :-) Krásný výlet s T805 Kačenou byl třeba v Gyuaně B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.