Připomeňte si Tatru 805: Kačena proslula hlukem, sloužila i expedičním velikánům

24 komentářů

Radista
15. února • 20:59

2 roky jsem strávil v téhle skříňové kačeně jako radista na vojně. Ač se v zatáčkách hodně nakláněla, jízdní vlastnosti měla velmi dobré. Byla rychlá, v terénu mimořádná - hned za V3Skou. Poruchy nepamatuji. Neměla synchrony, u toho relativně vysokootáčkového motoru bylo umění pro nováčky bezhlučně řadit. Rád vzpomínám.
Hanzelka a Zikmund ji neměli rádi - konstruktéři expediční vozy mimořádně přetížili, byly poruchové.

Honza K.
6. března • 17:59

Tatra 805 v terénu Pragu V3S překonává. Uzávěrka diferenciálu i na předek, širší pneu, nižší hmotnost, živější motor, to je kombinace, která nemůže být v terénu horší.

Vlastik
8. července • 9:32

Přesně tak, ono záleží na tržních tyčich, jak moc jso našponovane, jinak má lepší i boční náklon jako v3s, ve vojenské literatuře se všude uvádí,

homer
17. února • 10:24

Tos musel sloužit na sibiři protože všechny kačeny se i v mírným teple prehřejvaly az zůstaly stát.

Vladimír
16. února • 22:04

Taky jsem v ní jezdil na vojně, ale spolehlivá opravdu nebyla. Jako jediní jsme sebou vozili i tažnou tyč, protože jsme málokdy dojeli vlastní silou. A ty brzdy byly opravdu příšerný.

Adam
16. února • 0:02

Měla takový zvláštní kňučivý zvuk u nás ji měli dříve hasiči

Mirek st
15. února • 9:31

Moje prvni auto, Skoda Spartak z roku 1958, tehdy dvacetilety “youngtimer” ve vybornem stavu po GO, mel taky bubnove jednookruhove brzdy...
I nova auta, prodavana v Ceskoslovensku v sedmdesatych letech, mivala jednokruhove bubnove brzdy....
Takze ty brzdy u T805 byly beznym standartem u vsech automobilu v Ceskoslovensku nejen v padesatych letech, ale i v prubehu dalsich dvaceti let...

Veritas
15. února • 10:24

Jsi ve svém živlu.
Vzpomínky na rudou éru .
Komunista jak se patří.

Josef Tůma
17. února • 14:40

Vy jste fakt chudinka...

Petr
15. února • 11:00

Nechte se vyšetřit...

veritas
15. února • 11:08

Ty už jsi to propásl.
Dožiješ jako ...., Opak normálního

Kastro
15. února • 15:03

On každý kdo žil v době před r. 1989 a líbilo se mu něco technického je komunista ???!! 🤣🤣🤣 To se vůbec divím, že umíte číst 🤣🤣🤣. A laskavě neurážejte lidi, kteří se baví o technice i když chápu, že při vašem vzdělání nevíte o co jde. 🤣🤣🤣🤣

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veritas
15. února • 15:20

Ani za to odplivnuti nestojiš

veritas
15. února • 15:22

Máš IQ nižší než 70.
Tolik emotikonu použije snad jen dítě.

HRD
15. února • 18:59

vzhledem k tomu, že i tvoji rodiče vyrostli v socialismu (komunismus nikdy nikde nebyl a není), tak jsi taky vlastně výplod komunistů. Anebo žili v ZOO? Potom jsi jen potomek primátů...

.
15. února • 19:10

Za B je správně.

veritas
15. února • 19:07

Jsi na omylu.
A velikém omylu.Nemáš odstup a inklinuješ k nim.

.
15. února • 10:55

A ty jsi zase idiot jak se patří. On snad tu dobu vychvaluje? Nauč se pořádně číst blbe.

Veritas
15. února • 10:57

Mlč červený šátečku

.
15. února • 11:03

Já nic neříkám, ale píšu. Ale to je pro tebe asi těžko k pochopení. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veritas
15. února • 11:07

Na diskuzních fórech jsou komenty považovány za rozhovor.
Takže "mlč " je zcela na místě ty opaku chytrého.
Hlavně,že jsi se zase ztrapnil.

.
15. února • 11:11

nepochopil :-D

Karcher Tool
15. února • 9:47

Jednookruhové brzdy byly v kontextu doby normální. Tatra měla v počátcích geniální konstruktéry. Dyť jenprodávanější auto světa Brouk nebo Porsche bylo podobná škola. Bohužel technický um se postupně vytrácel a vývoj zaspával do neuvěřitelné podoby. Ale kdysi jsme měli dobré automobilky, Tatra, Praga, Walter ... Škodárna byla až daleko za nimi.

Fettuccine
15. února • 9:22

Jo, dřív na expedice jezdili slušný lidi. Dneska se "expediční" Tatry chopí nějaký hochštapler ze spackaný cestovky, který to bere formou pyramidové hry. :-O Nejlepší je jet sám a klidně čímkoliv, nic na tom není, stačí se jen odhodlat. :-) Krásný výlet s T805 Kačenou byl třeba v Gyuaně B-]

Doporučujeme

Články odjinud