Tatra 77/87

Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3.
Tatra 77/87
Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3. Osmiválec má jeden vačkový hřídel, dva ventily ve válci. O přípravu směsi se stará karburátor Solex.

Třílitrový osmiválec nabízí na dnešní poměry poměrně malý výkon 68/75 ks pří 3500 ot./min.

Výkon motoru byl přenášen prostřednictvím čtyřstupňové převodovky na zadní kola. Přední i zadní náprava měla nezávisle zavěšená kola. O pohodlí posádky se staraly příčná listová péra a kapalinové tlumiče.

Autorem Tatry 77/87 je známý konstruktér Hans Ledwinka. Podařilo se mu dosáhnou výjimečně aerodynamický automobil, u kterého koeficient odporu vzduchu činil je 0,38. O tom, že cílem byl co nejmenší odpor vzduchu svědčí i „ploutev“ mezi zadními okny.

Tatra 77/87 dosahovala rychlost 150 km/h. Tatra 77/87 patřila ke špičkovým automobilům 40. let 20. století. Svou délkou a rozvorem 3 150 mm byla předurčena zejména k cestování po dálnicích.

Z technického potencionálu Tatry 77/87 těžili všechny moderní Tatry včetně typu 613. I to svědčí o výjimečné dokonalosti, kterou oplývala 77/87.

bazar

Tatra 613 3,5
Rok výroby: 1978
Stav: 359 860 km
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků