Tatra 77/87

Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3.
Tatra 77/87
Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3. Osmiválec má jeden vačkový hřídel, dva ventily ve válci. O přípravu směsi se stará karburátor Solex.

Třílitrový osmiválec nabízí na dnešní poměry poměrně malý výkon 68/75 ks pří 3500 ot./min.

Výkon motoru byl přenášen prostřednictvím čtyřstupňové převodovky na zadní kola. Přední i zadní náprava měla nezávisle zavěšená kola. O pohodlí posádky se staraly příčná listová péra a kapalinové tlumiče.

Autorem Tatry 77/87 je známý konstruktér Hans Ledwinka. Podařilo se mu dosáhnou výjimečně aerodynamický automobil, u kterého koeficient odporu vzduchu činil je 0,38. O tom, že cílem byl co nejmenší odpor vzduchu svědčí i „ploutev“ mezi zadními okny.

Tatra 77/87 dosahovala rychlost 150 km/h. Tatra 77/87 patřila ke špičkovým automobilům 40. let 20. století. Svou délkou a rozvorem 3 150 mm byla předurčena zejména k cestování po dálnicích.

Z technického potencionálu Tatry 77/87 těžili všechny moderní Tatry včetně typu 613. I to svědčí o výjimečné dokonalosti, kterou oplývala 77/87.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků