Tatra 77/87

Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3.
Tatra 77/87
Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3. Osmiválec má jeden vačkový hřídel, dva ventily ve válci. O přípravu směsi se stará karburátor Solex.

Třílitrový osmiválec nabízí na dnešní poměry poměrně malý výkon 68/75 ks pří 3500 ot./min.

Výkon motoru byl přenášen prostřednictvím čtyřstupňové převodovky na zadní kola. Přední i zadní náprava měla nezávisle zavěšená kola. O pohodlí posádky se staraly příčná listová péra a kapalinové tlumiče.

Autorem Tatry 77/87 je známý konstruktér Hans Ledwinka. Podařilo se mu dosáhnou výjimečně aerodynamický automobil, u kterého koeficient odporu vzduchu činil je 0,38. O tom, že cílem byl co nejmenší odpor vzduchu svědčí i „ploutev“ mezi zadními okny.

Tatra 77/87 dosahovala rychlost 150 km/h. Tatra 77/87 patřila ke špičkovým automobilům 40. let 20. století. Svou délkou a rozvorem 3 150 mm byla předurčena zejména k cestování po dálnicích.

Z technického potencionálu Tatry 77/87 těžili všechny moderní Tatry včetně typu 613. I to svědčí o výjimečné dokonalosti, kterou oplývala 77/87.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků