Tatra 77/87

Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3.
Tatra 77/87
Sériová výroba Tatry 77/87 začala už v roce 1934. Tatra 77/87 byla 5,4 m dlouhá čtyřdveřová limuzína schopná přepravit až 6 cestujících. Na svou dobu technicky velmi vyspělý automobil poháněl vzduchem chlazený osmiválcový motor se zdvihovým objemem 2 973 cm3. Osmiválec má jeden vačkový hřídel, dva ventily ve válci. O přípravu směsi se stará karburátor Solex.

Třílitrový osmiválec nabízí na dnešní poměry poměrně malý výkon 68/75 ks pří 3500 ot./min.

Výkon motoru byl přenášen prostřednictvím čtyřstupňové převodovky na zadní kola. Přední i zadní náprava měla nezávisle zavěšená kola. O pohodlí posádky se staraly příčná listová péra a kapalinové tlumiče.

Autorem Tatry 77/87 je známý konstruktér Hans Ledwinka. Podařilo se mu dosáhnou výjimečně aerodynamický automobil, u kterého koeficient odporu vzduchu činil je 0,38. O tom, že cílem byl co nejmenší odpor vzduchu svědčí i „ploutev“ mezi zadními okny.

Tatra 77/87 dosahovala rychlost 150 km/h. Tatra 77/87 patřila ke špičkovým automobilům 40. let 20. století. Svou délkou a rozvorem 3 150 mm byla předurčena zejména k cestování po dálnicích.

Z technického potencionálu Tatry 77/87 těžili všechny moderní Tatry včetně typu 613. I to svědčí o výjimečné dokonalosti, kterou oplývala 77/87.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků