Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

Na politickou službu by zprvu naznačovaly vlaječky na předních blatnících, nicméně ani nové registrační značky na přání o původu této Tatry 700 nelžou. Na facebookové skupině věnované české legendě se nyní objevily fotky vzácného exempláře „sedmistovky“, dokazující fakt, že Zemanova kopřivnická limuzína stále aktivně žije, a to ve skvělém stavu.

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Přesněji se jedná o exemplář vyhotovený v odstínu „stříbrný blesk“ a vyrobený v roce 1996, který tehdejší předseda sněmovny ČR Miloš Zeman začal používat jako svůj expres během roku 1997. Na starých fotkách najdete vůz na větších pětipaprskových kolech s širokým límcem, jež nyní nahradily o něco menší a méně nápadné disky.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Tatru 700 mezi předními politiky v ČR nejvíce proslavil právě Zeman, který během své funkce jakožto předsedy a následně premiéra ČR využíval hned dvě tyto limuzíny. Posléze totiž službu doplnil i kus z roku 1997 v odstínu grafitově černé – ten je doteď součástí sbírky Národního technického muzea v Praze.

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

V obou vozech by se měl nacházet 4,4litrový osmiválec, nahrazující původní 3,5litrovou jednotku, disponující výkonem 231 koní (172 kW) a točivým momentem 380 N.m ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. Těžko říct, kolik koní se ve stříbrném a dodnes jezdícím exempláři dochovalo, originální čísla Tatry však zmiňují maximální rychlost až 250 km/h a schopnost zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,8 vteřiny.

V Česku je na prodej vymazlený Tatraplan. Připravte si na něj pár milionů

V Česku je na prodej vymazlený Tatraplan. Připravte si na něj pár milionů

Tatry Miloše Zemana lze také rozpoznat jedním zajímavým prvkem výbavy, který byste u standardních verzí 700 zřejmě nenašli. Do palubní desky před místo spolujezdce byl totiž na přání dodatečně namontován popelník. Originalitu stříbrného blesku později Zeman potvrdil i podpisem na dřevěném dekoru palubní desky.

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Určitou vzácnost kromě nízkého počtu vyrobených kusů (65, některé zdroje uvádějí 75) pak můžete promítnout i do dalších Tater 700. Jelikož se jednalo o poslední modelovou řadu osobních vozů kopřivnické automobilky, dle předpokladů se také jednalo o poslední osobní Tatrovku, kterou byste našli ve službách našich vrcholných politiků.

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků