Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

Na politickou službu by zprvu naznačovaly vlaječky na předních blatnících, nicméně ani nové registrační značky na přání o původu této Tatry 700 nelžou. Na facebookové skupině věnované české legendě se nyní objevily fotky vzácného exempláře „sedmistovky“, dokazující fakt, že Zemanova kopřivnická limuzína stále aktivně žije, a to ve skvělém stavu.

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Přesněji se jedná o exemplář vyhotovený v odstínu „stříbrný blesk“ a vyrobený v roce 1996, který tehdejší předseda sněmovny ČR Miloš Zeman začal používat jako svůj expres během roku 1997. Na starých fotkách najdete vůz na větších pětipaprskových kolech s širokým límcem, jež nyní nahradily o něco menší a méně nápadné disky.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Tatru 700 mezi předními politiky v ČR nejvíce proslavil právě Zeman, který během své funkce jakožto předsedy a následně premiéra ČR využíval hned dvě tyto limuzíny. Posléze totiž službu doplnil i kus z roku 1997 v odstínu grafitově černé – ten je doteď součástí sbírky Národního technického muzea v Praze.

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

V obou vozech by se měl nacházet 4,4litrový osmiválec, nahrazující původní 3,5litrovou jednotku, disponující výkonem 231 koní (172 kW) a točivým momentem 380 N.m ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou. Těžko říct, kolik koní se ve stříbrném a dodnes jezdícím exempláři dochovalo, originální čísla Tatry však zmiňují maximální rychlost až 250 km/h a schopnost zrychlení z nuly na 100 km/h za 10,8 vteřiny.

V Česku je na prodej vymazlený Tatraplan. Připravte si na něj pár milionů

V Česku je na prodej vymazlený Tatraplan. Připravte si na něj pár milionů

Tatry Miloše Zemana lze také rozpoznat jedním zajímavým prvkem výbavy, který byste u standardních verzí 700 zřejmě nenašli. Do palubní desky před místo spolujezdce byl totiž na přání dodatečně namontován popelník. Originalitu stříbrného blesku později Zeman potvrdil i podpisem na dřevěném dekoru palubní desky.

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Určitou vzácnost kromě nízkého počtu vyrobených kusů (65, některé zdroje uvádějí 75) pak můžete promítnout i do dalších Tater 700. Jelikož se jednalo o poslední modelovou řadu osobních vozů kopřivnické automobilky, dle předpokladů se také jednalo o poslední osobní Tatrovku, kterou byste našli ve službách našich vrcholných politiků.

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků