Na prodej je jedna z nejvzácnějších Tater 613. Speciál jezdil pro ministerstvo vnitra

Chcete vlastnit doslova speciální Tatrovku? Tahle má slovíčko Speciál přímo v názvu a je opravdovou vzácností.

Dříve vozila vysoce postavené příslušníky federálního ministerstva vnitra a státní návštěvy, ale teď by klidně mohla vozit vás. Mezi starými osobními Tatrami najdete pár velice speciálních modelů, ale tento bude určitě mezi těmi nejvzácnějšími. U českého prodejce, servisu a renovační dílny Art of Performance je totiž k mání Tatra 613 Speciál z roku 1982, která byla s pořadovým číslem 68 součástí série cca 150 kusů pro významnou klientelu.

Tento speciální kousek navíc vyniká oproti dalším Speciálům hned v několika ohledech. Díky relativně nízkému nájezdu ve službě se zázrakem vyhnul výměně karoserie, což byl předepisovaný úkon po 5 až 10 letech provozu. Jako jednomu z mála tedy zůstala originální karoserie, v kombinaci s původním motorem.

Tatra stojí i za vozy, které jezdily rychlostí přes 300 km/h. Často se na ně zapomíná

Tatra stojí i za vozy, které jezdily rychlostí přes 300 km/h. Často se na ně zapomíná

Když mluvíme o motoru, je samozřejmě řeč o 3,5litrovém vzduchem chlazeném osmiválci S1, který zajišťuje výkon 124 kW (169 koní) a točivý moment 300 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h má Speciál udáváno na 11 vteřin, maximálně pak dosahuje rychlosti 190 km/h.

Výsadou Speciálů byl o 150 mm delší rozvor, a tudíž více místa vzadu pro váženou posádku. Kromě toho si modely vysloužily i zvláštní výbavu včetně klimatizace, tempomatu, determálních skel nebo zvýšené bezpečnosti – ve dveřích byly bezpečnostní výztuhy proti bočnímu nárazu. Určité prvky ale mají u tohoto kusu chybět.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Art of Performance dodává, že vůz má platné SPZ a připravuje se na STK. Motor běží nádherně, karoserie je téměř bez koroze, ale samozřejmě by si zasloužila zrestaurovat, vrátit některou chybějící výbavu S a krásný černý lak. Exemplář byl totiž v devadesátých letech modernizován od podoby 613-4 sundáním lišt a novými nárazníky.

S cenovkou 1.249.000 Kč (45.900 eur) je tak zmiňována právě vhodná renovace, která by mohla hodnotu této speciální Tatry 613 vyšoupnout k částce kolem 2,5 až 2,8 milionu korun.

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků