Na prodej je jedna z nejvzácnějších Tater 613. Speciál jezdil pro ministerstvo vnitra

Chcete vlastnit doslova speciální Tatrovku? Tahle má slovíčko Speciál přímo v názvu a je opravdovou vzácností.

Dříve vozila vysoce postavené příslušníky federálního ministerstva vnitra a státní návštěvy, ale teď by klidně mohla vozit vás. Mezi starými osobními Tatrami najdete pár velice speciálních modelů, ale tento bude určitě mezi těmi nejvzácnějšími. U českého prodejce, servisu a renovační dílny Art of Performance je totiž k mání Tatra 613 Speciál z roku 1982, která byla s pořadovým číslem 68 součástí série cca 150 kusů pro významnou klientelu.

Tento speciální kousek navíc vyniká oproti dalším Speciálům hned v několika ohledech. Díky relativně nízkému nájezdu ve službě se zázrakem vyhnul výměně karoserie, což byl předepisovaný úkon po 5 až 10 letech provozu. Jako jednomu z mála tedy zůstala originální karoserie, v kombinaci s původním motorem.

Tatra stojí i za vozy, které jezdily rychlostí přes 300 km/h. Často se na ně zapomíná

Tatra stojí i za vozy, které jezdily rychlostí přes 300 km/h. Často se na ně zapomíná

Když mluvíme o motoru, je samozřejmě řeč o 3,5litrovém vzduchem chlazeném osmiválci S1, který zajišťuje výkon 124 kW (169 koní) a točivý moment 300 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h má Speciál udáváno na 11 vteřin, maximálně pak dosahuje rychlosti 190 km/h.

Výsadou Speciálů byl o 150 mm delší rozvor, a tudíž více místa vzadu pro váženou posádku. Kromě toho si modely vysloužily i zvláštní výbavu včetně klimatizace, tempomatu, determálních skel nebo zvýšené bezpečnosti – ve dveřích byly bezpečnostní výztuhy proti bočnímu nárazu. Určité prvky ale mají u tohoto kusu chybět.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Art of Performance dodává, že vůz má platné SPZ a připravuje se na STK. Motor běží nádherně, karoserie je téměř bez koroze, ale samozřejmě by si zasloužila zrestaurovat, vrátit některou chybějící výbavu S a krásný černý lak. Exemplář byl totiž v devadesátých letech modernizován od podoby 613-4 sundáním lišt a novými nárazníky.

S cenovkou 1.249.000 Kč (45.900 eur) je tak zmiňována právě vhodná renovace, která by mohla hodnotu této speciální Tatry 613 vyšoupnout k částce kolem 2,5 až 2,8 milionu korun.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 75 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků