Na prodej je jedna z nejvzácnějších Tater 613. Speciál jezdil pro ministerstvo vnitra

Chcete vlastnit doslova speciální Tatrovku? Tahle má slovíčko Speciál přímo v názvu a je opravdovou vzácností.

Dříve vozila vysoce postavené příslušníky federálního ministerstva vnitra a státní návštěvy, ale teď by klidně mohla vozit vás. Mezi starými osobními Tatrami najdete pár velice speciálních modelů, ale tento bude určitě mezi těmi nejvzácnějšími. U českého prodejce, servisu a renovační dílny Art of Performance je totiž k mání Tatra 613 Speciál z roku 1982, která byla s pořadovým číslem 68 součástí série cca 150 kusů pro významnou klientelu.

Tento speciální kousek navíc vyniká oproti dalším Speciálům hned v několika ohledech. Díky relativně nízkému nájezdu ve službě se zázrakem vyhnul výměně karoserie, což byl předepisovaný úkon po 5 až 10 letech provozu. Jako jednomu z mála tedy zůstala originální karoserie, v kombinaci s původním motorem.

Tatra stojí i za vozy, které jezdily rychlostí přes 300 km/h. Často se na ně zapomíná

Tatra stojí i za vozy, které jezdily rychlostí přes 300 km/h. Často se na ně zapomíná

Když mluvíme o motoru, je samozřejmě řeč o 3,5litrovém vzduchem chlazeném osmiválci S1, který zajišťuje výkon 124 kW (169 koní) a točivý moment 300 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h má Speciál udáváno na 11 vteřin, maximálně pak dosahuje rychlosti 190 km/h.

Výsadou Speciálů byl o 150 mm delší rozvor, a tudíž více místa vzadu pro váženou posádku. Kromě toho si modely vysloužily i zvláštní výbavu včetně klimatizace, tempomatu, determálních skel nebo zvýšené bezpečnosti – ve dveřích byly bezpečnostní výztuhy proti bočnímu nárazu. Určité prvky ale mají u tohoto kusu chybět.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Art of Performance dodává, že vůz má platné SPZ a připravuje se na STK. Motor běží nádherně, karoserie je téměř bez koroze, ale samozřejmě by si zasloužila zrestaurovat, vrátit některou chybějící výbavu S a krásný černý lak. Exemplář byl totiž v devadesátých letech modernizován od podoby 613-4 sundáním lišt a novými nárazníky.

S cenovkou 1.249.000 Kč (45.900 eur) je tak zmiňována právě vhodná renovace, která by mohla hodnotu této speciální Tatry 613 vyšoupnout k částce kolem 2,5 až 2,8 milionu korun.

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

včera | Richard Herbich | 7 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky