Vlastnil jsem několik T603, několik Volh 21 a jednu 24 kombi, v T613 jsem jel několikrát. Co se týče T603X seděl jsem v té co je/byla v Tatra muzeu a rozhodně se mi líbila proti T603 to byl elegantní kousek na tu naši ex dobu, ale menší (seděl jsem i v T603A sanitka).
Když budu hodnotit Žigula (mohu srovnávat, vlastnil jsem jich také několik) a přidám do toho i Moskviče, tak je celkem jasné jak to dopadne. Nejmenší je Žigul takže dnes spíše třída Oktávky (nižší střední) stejně asi i Moskvič byť větší než Žigul (paradoxně stejně tak i Škoda 1000/100), Volha byla vždy vyšší střední takže Passat, Mondeo či Superb, Tatra 603/613 byla v dnešní terminologii spíše luxusní třída, byť de facto vyšší střední. Je zvláštní, že stejně jako dnes u nás i tehdy nebyla v automobilovém socialistickém hospodářství střední třída.
No a co se týče jízdy, Žigul byl a je zábavné rozevláté auto na blbnutí i na suchém asfaltu, v zimě na kluzkém bez zatíženého zadku žalostně nebezpečné, ale zábavné auto, chtělo to umět řídit. Moskvič, Volha, ale i Fiat 125p byť stejné koncepce, ale těžší to na hladkém zimním povrchu dávali lépe, dle mého neodborného, ale vyzkoušeného to bylo jak váhou, tak koncepcí, kdy na zadní nápravě jsou listová péra a ta poněkud více tlačí kola k zemi a nedovolují takové zkřížení jako vinuté pružiny u Žigula (v terénu je to, ale jiná).
No a Tatra, já upřednostňuji 603, je krásnější a jízdně no také zábava, driftovat také uměla, ale obě 603/613, když to člověk na kluzkém povrchu přehnal v zatáčce, vás dokázali díky extra těžkému zadku ze zatáčky vytlačit ven jako předkolka.
Jenže prostor pro posádku, rychlost a komfort byl někde zcela jinde, u 603, ale i u Volhy 21 si sednete na zadní sedadla večer se slečnou na klíně a někdo může kolem vás klidně projít u T613 a Volhy 21 již tolik ne, jsou hlavně nižší i posezením.
Takže tolik novoroční názor ode mne.
Dobrý rok 2021 všem.