Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Jogurt  |  31. 12. 2020 08:10

Chromka super. Mám pečlivě udržovaný exemplář z roku 1976 ve své sbírce Vé osmiček. A nemyslím, že bych ji někdy prodal. Jedno z mých nejoblíbenějších aut.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  31. 12. 2020 09:49

kolik aut celkem

Odpovědět  |   | 
L. Svoboda  |  31. 12. 2020 12:25

T613 s italským designem byla ve své době pecka. Štíhlá dlouhá silueta, osmiválec, zadní pohon, pohodlí ... Bohužel dnes se za Tatru v podobě TKS2, tedy jakési rádoby cestovní kanceláře parazitující na jménu předešlé expedice kolem světa skrývají nepodstivé praktiky a lži pana Havlíčka. Lež střídá lež a lidé své vložené peníze z jara 2019 za nerealizované výlety nedostali. Nyní probíhá obdobná věc s Afrikou. Proto pro všechny případné zájemce, prosím dávejte si pozor, jaký nepodstivec se za značkou Tatra může skrývat. Více na FB Tatra kolem světa - skupina pro všechny! Na obrázku je svítící Tatra ve tmě.

Odpovědět  |   | 
Pawko  |  01. 01. 2021 01:21

Tam je zajímavý čtení Konečně vím kdo je Fetuccina a dopis do Petrova zaměstníní je forsáž

Odpovědět  |   | 
Karcher Tool  |  01. 01. 2021 12:47

Njn je to vůl, proto taky brousí Kačenku z první třídy

Odpovědět  |   | 
LumírTGA  |  02. 01. 2021 08:16

Brejláč z cestovky Kolem světa 2 je normální lhář a zloděj, kdysi se tomu říkalo šmejdi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 01. 2021 11:29

8

Odpovědět  |   | 
Tekmot orig.  |  02. 01. 2021 20:59

Náhodou se dívám se do zdejší diskuse a nestačím se divit, že se za mě vydává nějaký úchyl. Je to ten úchylný troll pod nicky Nový rok, 2.1.2021 a dalšími, který mě vulgárně napadá ve všech diskusích, protože jsem mu odporoval za jeho lži a špínu.
Je jednoduše zjistitelný mj. podle způsobu vyjadřování a psaní.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 21:15

Ale hovno ,to my s Frantou

Odpovědět  |   | 

ty brzdy jsou totožné s TAZ 1500, tlumič řízení měla škoda 1000mb. Nějaký km mám najeto i ve volze a napsal bych, že volha byla lepší. Motorově je to dobrý, do elektrocentrály. Na tu dobu se nemá vzpomínat dobře, ale ty auta a ten drift s 613 na cásařským ostrově spadá do dobrých vzpomínek.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  31. 12. 2020 09:49

dik
Jsi machr

Odpovědět  |   | 
I  |  31. 12. 2020 12:23

Jo, petr.r. je ještě větší debil než jsem myslel.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 12. 2020 10:55

Tak to je pěkný úlet, jestli hodnotíš Volhu lépe. Jezdil jsem v obojím, ale 613 byla rozhodně lepší. Volha byla takový komfortní kočár pro klidnou jízdu v přímce, zatáčky se ji vůbec nelíbily.

Odpovědět  |   | 

Jezdil stejný cesty jak já? Co bylo lepší 613 nebo PV3S- tohle je na diskuzi a já ti řeknu, že ta pragovka hovnocuc- nedostal jsem se na ni, ale papaláši měli chaty a když se to objíždělo, tak v 613 dostals čaj, ale v té pragovce klobásy a peníze- tomu já ulet neříkám před 89rokem.

Odpovědět  |   | 
Pomelo  |  31. 12. 2020 12:30

Dobrý den.Rozumíte někdo tomu příspěvku?Já tedy ne.Pokud někdo ano,písněte.

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 12. 2020 17:19

Co je na tom k nepochopení? Tedy pokud jsi pamětník. Jinak tomu asi fakt nemusíš rozumět. Ale třeba vám to Petr dá na uhelce.

Odpovědět  |   | 
dr.spiritus  |  31. 12. 2020 19:18

No, možná by měl někdo Petra vzít tou zmiňovanou uhelkou. Třeba by se mu potom rozsvítilo v makovici...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  31. 12. 2020 18:28

Bohužel, pán je asi z Mimoně...

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 12. 2020 12:33

Takhle slitej na Silvestra už dopoledne. Že se nestydíš petříku.

Odpovědět  |   | 
Mikeš  |  31. 12. 2020 12:57

chlapi chlapi, po náročném roce bude koukám veselý Silvestr

Odpovědět  |   | 
Peter(Charouz)  |  31. 12. 2020 17:20

Jak jsem psal nedávno. Ptejte se mne na co chcete, já vám na co chci odpovím. V celém článku jsem nenašel zmínku o PV3S, takže se vůbec nedivím, že tento komentář nikdo nepobral.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  31. 12. 2020 13:11

Volha lepší Tatry? Jezdil jsem s nima celkem dost a je to nesmysl, Tatra i přes nedostatky byla naprosto někde jinde.

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 12. 2020 13:36

Dříve se přidělovaly služební vozy podnikovým ředitelům v pořadí: žugulík, volha, tatra. Co jsem slyšel z povídání jednoho staršího člověka, tak prý někteří, kteří měli nárok na volhu, zůstávali u žigulíka. Tak byla volha mizerná. Jednou jsem v ní jel, opravdu špatné auto. Pochopitelně, někdo k ní má vztah čistě nostalgický.

Odpovědět  |   | 
a.r.  |  31. 12. 2020 13:42

To opravdu ne.
Volha byl velice luxusni kocar a Zigul se mu nemohl rovnat,snad jen velikost byla problemem pro nektere neridice a proto jim zigul byl prijemnejsim.

Odpovědět  |   | 
I  |  31. 12. 2020 14:03

Je to věcí názoru. Hlavně ale aktuálního technického stavu auta, ve kterém seděl. Je to také o emocích a dojmech, čili velmi subjektivní. Každý může mít proto pravdu.

Odpovědět  |   | 
a.r.  |  31. 12. 2020 14:14

Technicky stav techto vozidel se rovnal pouze dvema poloham
Jezdi
Nejezdi
A na ceste oba plavaly jako prelozeny parnik na Nilu

Odpovědět  |   | 
ACE  |  31. 12. 2020 16:45

Volha byl proti žigulu kočár, prostorná a pro pasažéry příjemná. Pokud řidič preferoval žigula tak možná když by si platil benzín a nebo nebyl zvyklej na velký těžký auto. Pro sebe bych Volhu ale nechtěl, znamej v ní měl dokonce dýzl tuším z Avie, pak to prej šlo živit

Odpovědět  |   | 
a.r.  |  31. 12. 2020 17:08

Francouzsky diesel to byl,to ano ,

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  01. 01. 2021 20:38

Indenor 1,9 z Peugeotu, ale až do 24, do carevny 21 ne. Navíc ten diesel byl šíleně líný.

Odpovědět  |   | 
Pawko  |  01. 01. 2021 01:24

Volha byla byla proti Ladě snad vůz vyšší třídy My to měli rozdělené ještě víc, Š105 dno a T613 top

Odpovědět  |   | 

Volha 24 stála v 1980 106500Kčs, Lada 1200-63300kčs, Dácia 69800kčs, škoda garde 78000kčs.. nezná někdo cenu tatry nebo se vůbec neudávala?

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 14:18

Tajná informace a Tatra 613 byla soukromé osobě neprodejná.
Ale to by jsi měl znát,přece jsi měl styky a známosti.

Odpovědět  |   | 

ano, měl jsem styky, ale na druhé straně. Řídíls raději šd nebo šl, jaký je v tom rozdíl, když vzpomenuls ty barikády co bylo více kapitalistický?

Odpovědět  |   | 
I  |  02. 01. 2021 20:01

petříku, jsi prostě menálně reatadovaný jedinec.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 20:28

Super,ale co to ma byt
Nedokazes ani napsat srozumitelnou vetu.
Nebudes ty dementni kreten

Odpovědět  |   | 

duplicit-smazán

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 01. 01. 2021 15:13

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  01. 01. 2021 20:34

Oficiálně SMC 295 000 Kčs, ale volný prodej neexistoval ani přes Tuzex

Odpovědět  |   | 
I  |  02. 01. 2021 20:03

Bylo je možné koupit jen jako ojetiny, kterých se zbavovaly státní instituce a podniky v autobazaru (podnik Klenoty).

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 20:34

Nikdy.
Jsi jen idiot.
Nikdo ''obycejny ''nemohl pred rokem 1990 vlastnit T613 ani jako ojetou.
Jsi jen dement a dokazujes to tady kazdym prispevkem

Odpovědět  |   | 
Tomáš Fuk  |  06. 01. 2021 07:51

Mohl

Odpovědět  |   | 
Trump  |  07. 01. 2021 06:50

Např. Michal Tučný si ji koupil ojetou

Odpovědět  |   | 
[#]  |  07. 01. 2021 09:23

nemozne do roku 1990

Odpovědět  |   | 
HRD  |  31. 12. 2020 09:26

Zaplať Bůh, že se ta slovenská T 603 X nevyráběla. Stejnej hnus, jako všechny naše další prototypy, včetně škodovek. Možná, že soudruzi neměli moc rozumu, vkus ale měli. Naopak ta 613 Coupé by byla bývala krásná, ale vzhledem k tomu, že se to neprodávalo veřejnosti, kdo by s ní jezdil? Jakeš? Štěpán?

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  31. 12. 2020 09:47

jo , vkus

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  31. 12. 2020 10:37

Mně se naopak T 603 X vždycky líbila... Mohla být pěkným mezistupněm mezi 603 a 613... Je to prostě věcí vkusu a názoru...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 12. 2020 11:01

Já měl z T 603 X vždy pocit, že když není nápad, tak se kouknu k sousedům u Citroenu a trochu to upravím. Všechny ty prototypy, z tehdejší doby, nestály za nic. Udělali dobře, že to tehdy dali Italům.

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 05:53

Ty jseš taková komunistická zapomenutá filcka, hnusná svině,co převlékla kabát a ne jednou , mám ten dojem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 01. 2021 12:05

A výzkumník hlupák se opět připojil. Dojem mít můžeš, to je tak všechno co máš a evidentně v roce 2021 IQ na bodu mrazu.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  31. 12. 2020 17:19

no, dle mého vkusu byla teda X hezčí. Popravdě 613 moc hezká není

Odpovědět  |   | 

Na Vanocni projev pochcanyho hradniho incesta jsem se nedival, tak mi musej zkazit aspon Silvestra touhle komunistickou rakovinou.

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 12. 2020 11:09

Kdyby jste si zašel k psychiatrovi, dáte Vašim blízkým nejkrásnější dárek.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  31. 12. 2020 12:27

Drogy
Chlast
Analni sex

Odpovědět  |   | 
josephko  |  31. 12. 2020 15:53

Problémom 613-ok bol silný motor a pohon zadnej nápravy a benzínová nádrž vpredu. To na zasneženej alebo mokrej ceste nezriedka viedlo k tomu, že auto dostalo šmyk, zrazilo sa s iným autom, kamiónom či autobusom oproti a začalo horieť.
U nás tak krátko pred alebo po Nežnej uhorela celá posádka auta. Vodič šiel v kopci veľmi rýchlo, na klzkej ceste na vrchole kopca dostal šmyk, zrazil sa s autobusom a 613-ka začala horieť. 613-ky nejazdili na naftu, ale na benzín, takže požiar bol rýchly a ničivý.
Asi aj to bol dôvod, prečo po Nežnej noví papaláši nechceli auto používať.

Odpovědět  |   | 
a.r.  |  31. 12. 2020 16:08

A proto vsechny PORSCHE jsou uplne k nicemu.
Slovensky pan expert asi zapomnel vedomosti pred hranicni carou a k nam se dobelhal uz jen jako ........
Proc jen takovi potrebuji exhibovat ,proc,proc,proc.
Nechapu to .

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  31. 12. 2020 16:57

A proto byla T 6013 hodnocena jako nadstandardně bezpečné auto na svou dobu. A trochu se dovzdělej v konstrukci T 613, máš v tom značné mezery. Viděl jsem dost bouraných 613, ale žádná nehořela.
https://www.auto.cz/historie-crash-testu-tatr... ...
https://www.garaz.cz/clanek/tatra-613-3-ots-eu... ...
Taková malá představa o bezpečnosti aut na silnicích tehdejší doby:
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 05:56

Hmm, hromadná havárie T 613.
Kdepak a kdypak se to odehrálo,ty sedmilháři .
Ty jsi fakt komik,ale nepodařený!!!!!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  01. 01. 2021 12:21

Já, na rozdíl od tebe, výzkumníku hlupáku, měl možnost ve výrobním závodě Tatra vidět velkou část bouraných karoserii T 613, oni je tam stahovali a zjišťovali, jak a co po takové havárii vypadá. Tolik k tvé přitroublé větě o hromadné havárii. Ty budeš opravdu kousek k pohledání. Vidím, že sběr dat ti jako obvykle nevyšel a navíc se ti tam vloudila prý chyba. Proslýchá se, že jako největší vůl jsi zde na diskuzích sám sobě vyšel ty.
Ty máš akorát nervy v prdeli a víš přesně, co píšeš, že jsi sedmilhář a převlékač nicků. Vidím, že máš ty nervy opravdu v prdeli. Nezapomeň si změnit nick, jsi lehce čitelný.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 12:39

Tak krasne rybka zabrala.
A tolik nam toho o sobe povedela.
Pokracuj a bacha na krevni tlak.
Ano,komunista jak poleno,to jsi byl a prevlekl kabat . A pak znovu a znovu.
Tak pamatuj,ze bozi mlyny melou a vsichni dojdete spravedlnosti za bonzactvi a zlodejinu.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 12:56

Loutko, zase neposloucháš, zase si ničíš nervy kvůli svému malému egu? A kdo ví, co máš ještě malého. Už ti ruply nervy, že tady píšeš takové pitomosti? Koukni honem do zrcadla, necuká ti koutek u oka?

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 13:14

Jsi totalne zlosti bez sebe,ze jsi tak jednoduchy
Dostal jsem te jako male dite,sam jsi se nabonzoval . mas v tom jako praskac komunista a podrazak velkou praxi.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 14:10

A už ruply, ani jsem nemusel, loutko, dlouho čekat. Jen pro zajímavost, píšu si s prvním, druhým, nebo třetím ty. Navrhuji, abys pro zjednodušení upravil svůj nick na vůl 1, vůl 2 a vůl 3. Budu alespoň vědět, s kým zrovna komunikuji.

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 14:20

a.r. ,to je můj oblíbený Nick ze včerejška.
Tak co komunisto a bonzaku, chápeš, že nemáte šanci. Kdykoliv budeme chtít ....

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 16:31

Pěkné, veřejně se přiznat, že jsi šmejd. A co nervy?

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 17:13

Tajnosti mate jen vy,komunisti,co prevlekli kabaty a mysli si,ze ujdou spravedlnosti.
Ale ne,pomalu to prijde a tvrde to dopadne.
Tak jako jste nicili vy ,bez mrknuti oka jste udavali a nicili zivoty.
Jen si vzpomente ,bando pokrytcu

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 17:35

Nervy?

Odpovědět  |   | 
Trump  |  07. 01. 2021 06:56

Ty si vopravdu debil

Odpovědět  |   | 
Trump  |  07. 01. 2021 06:58

Většího debila než je ten novej rok sem neviděl

Odpovědět  |   | 
[#]  |  07. 01. 2021 09:21

1nick a 3 az 4 pisatele.
To je potom hukot

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 12. 2020 21:00

Tatra 613 měla samozřejmě nádrž v zadu.

Odpovědět  |   | 
a.r.  |  31. 12. 2020 21:24

Pod sedadly ridice a spolujezdce ,jinak to ani byt nemohlo

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 04:51

Někdo nepochopil vtípek a hned nasázel 2 nesouhlasy
Ach ten alkohol anebo prázdná hlava ??

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 04:41

V době svého představení v roce 1973 je Tatra 613 poměrně moderní automobil, který vykazuje na svou dobu vysokou míru pasivní i aktivní bezpečnosti. Tatra prováděla nárazové zkoušky a výsledkem byla důmyslná konstrukce deformačních zón, což v té době ještě nebyl standard a dalo se to považovat za novátorství
Tenhle slovenský hloupý pisatel se ztrapňuje při každém příspěvku,jak jsem měl možnost číst. Je normální???

Odpovědět  |   | 
Ital  |  02. 01. 2021 00:23

No, ty seš tedy "odborník"! Ty fakt nevíš, že T613 měla palivovou nádrž (resp. 2 spojené palivové nádrže) uložené v chráněné zóně pod zadním sedadlem? Máš to nějaké popletené, při čelním nárazu totiž hořela Tatra 603, tedy předchůdce T 613!

Odpovědět  |   | 
Alík  |  31. 12. 2020 16:47

Nevím jak byla míněna informace "Navíc tlumičové vzpěry modifi kovaného McPhersonu se v karoserii otáčejí ve valivých ložiskách", ale uložení tlumičové vzpěry v ložisku (kuželíkovém) bylo i u T603. Všiml jsem si toho, když jsem ty tlumiče měnil .

Kdo ví, ať poví.

L.M.

Odpovědět  |   | 
a.r.  |  31. 12. 2020 17:06

Pan Petr Umr by mel mit patricne info.
Myslim ,ze dokonce jich nekolik ridil a driftoval.
Treba se podeli o info

Odpovědět  |   | 
Pawko  |  01. 01. 2021 01:26

Já myslím, že on je dokonce vymyslel

Odpovědět  |   | 

ano je tomu tak a nevím co te smajlík, jak se ted baví mládež, dal sis nějaký předevzetí nebo čekáš na karmu.

Odpovědět  |   | 

správně každý autem co jsem jel, jsem musel driftovat, jestli jsi od mládí sedal do aut za jiným určením než já, tak asi něměls k tomu plácek a výchovu, chuť a právě na vojně u velitelství železničního vojska bylo takové pískové hřiště kde byly i garáže právě toho velitelství na střeleckým ostrově, kde právě prověrkou jsem nesměl zůstat. A právě volha byla lepší na takové jízdy i po schodech atd. i to jsme se tam učili.Každý je jiný, někdo dělal autoškolu postupně, někdo, kdo měl zkušenosti s driftováním na šl a šd i šm, tak asi osobáka v autoškole přeskočil. Ty ses v mládí bavil jak? Nevymýšlej si v žádné diskuzi.

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 10:56

Tak a je to v prdeli.
Předsevzetí Petra Umra do roku 2021 je takové, že chce být spisovatel .
Tak hodně štěstí,ale najdi si korektora.

Odpovědět  |   | 

je tohle dislkuze, je to forma svojeho vyprávění bez korektur. Já jsem si vzal předevzetí, že tady vypráskám nebo oni sebou i karma pomůže lidi, co jen píší a berou si do huby nějaká jmená, nediskutují, nenapíší nic o autech atd.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 11:44

Petre,ty potrebujes korektora pro dobro veci,jen trochu pomoct ,jen trochu

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 14:13

Tak jsi mu lezl do zadku, až tě do tvého kopl. A co nervy?

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 14:22

Zlost tě trhá na kusy a píšeš nesmysly. Taky to po sobě čti, komunistická stvůro

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 16:30

Nery?

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 17:10

Ty nas dost,ani slovo nenapises v poradku,tak to je uspech,jsi na pokraji zhrouceni.
Holt komunisticke a bonzacke individuum melo par vzpominek a malem ho odnesli,tak hrozne to je i pro neho samotneho.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 17:32

Nervy?

Odpovědět  |   | 

ALíK ano- 32207, musí se dávat pozor na stav toho vymezení, kdyby se to zarvalo, tak nezatočíš. V článku je valivé ložisko, tak je to správně, moc aut měla jenom mosazný podložky nebo jehlové axiálnív včil mají kuličková v silenbloku.

Odpovědět  |   | 

docela dobrá diskuze, vy co ji máte, tak tam ještě máte původní altík o 55A? Znám dost kamošů a dali tam 75A, ty mlhovky dole odmontovali a dali vnitřní parabolu co má v sobě aji mlhovku. Co se týče, světel, blinkrů, elektrovýzbroje včetně bufíků u nás běžný sortiment.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 01. 2021 11:33

Chromka má alternátor 35A

Odpovědět  |   | 

i pozdější? Dívám se do katalogu ND a nespletl jsem se.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 01. 01. 2021 13:10

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  01. 01. 2021 20:32

Chromka z výroby vždy 35A. Až při generálních opravách to měnili za 55A

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 11:55

Petre,nez to odesles,prosim,precti si to po sobe.
Mozna staci jen jedna myslenka ,precist po sobe a odeslat
Dalsi myslenka,precist po sobe a odeslat.

Odpovědět  |   | 

tohle je diskuze psaná bez kontroly, nemáš náhodou zmenšený bunky chápání?, nejezdíš dieslem? Nemáš ten mozek těma otřesama setřásený níže? Na tohle si stěžují profesionální řidiči a někdo ukazuje i na vzduchem odpružený sedačky, ale nepochopit dvě věty to už je trochu na nemoc s povolání, kolik máš odjeto? Nemáš problém z barvocitem??

Odpovědět  |   | 
I  |  02. 01. 2021 20:12

Příspěvek petra.r opět ukazuje, že lidé s mentální retardací, jako je petr.r, se tedy vyznačují tím, že se pomaleji učí, mají problémy s pamětí, pozorností, abstraktním myšlením a nevyhovují určitému kulturně podmíněnému očekávání toho, jak se má chovat člověk jejich věkové skupiny v daném kontextu. Neosvojili si repertoár chování, který jiní lidé v jejich věku zvládli.
----------------
podrobněji i odkazem:
Lidé s mentální retardací se tedy vyznačují tím, že se pomaleji učí, mají problémy s pamětí, pozorností, abstraktním myšlením a nevyhovují určitému kulturně podmíněnému očekávání toho, jak se má chovat člověk jejich věkové skupiny v daném kontextu. Neosvojili si repertoár chování, který jiní lidé v jejich věku zvládli.
Problémy člověka s mentální retardací jsou vysvětlovány jako samozřejmý následek přítomnosti primárního postižení, bez ohledu na interakci s prostředím, ve kterém se vyskytuje.
Mentální retardace bývá definována jako závažné postižení vývoje rozumových schopností, ke kterému dochází v důsledku poškození mozku v raném vývoji, a toto postižení vede potom k významnému omezení v adaptivním chování v jeho sociálním prostředí. Tento model nepřikládá velký význam působení prostředí a schopnosti učit se, jako důležitým faktorům, které spoluurčují dosaženou vývojovou úroveň. V těchto přístupech se implicitně předpokládá, že lidé s mentální retardací jsou bez ohledu na svůj skutečný věk “jako děti“, celoživotně společensky nedostačiví a závislí na druhých osobách a že jejich vývojová úroveň již dále neporoste.
Potřeby člověka s mentální retardací nezačínají na úrovni fyziologických potřeb a nekončí s potřebou bezpečí, ale pokračují stejně jako u lidí bez postižení dál, k potřebě být uznáván a respektován, k potřebě sebeúcty a seberealizace.
Lehká mentální retardace IQ= 50-69 byla dříve označována, v současnosti nepoužívaným devalvujícím termínem, jako “debilita”. Asi 85% všech lidí s mentální retardací se pohybuje v tomto pásmu. Předpokládá se, že jedinci, kteří mají IQ v tomto pásmu si mohou osvojit akademické dovednosti až na úroveň 6.-7. třídy. Mohou si dostatečně rozvinout sociální a komunikační dovednosti a také se mohou stát celkem soběstačnými a žít nezávisle jen s občasnou podporou.
Člověk s mentální retardací má celoživotní vývojové potřeby. Cíle jsou tedy primárně vývojové, a to podpořit daného jedince tak, aby rozvinul své schopnosti do největší možné míry tak, aby se snížila jeho závislost a zvýšila kompetentnost. Lidé s mentální retardací potřebují snadno pochopitelné informace, edukaci, výcvik, aby mohli být začleněni do společnosti a žili co nejvíce nezávisle.
https://www.kvalitavpraxi.cz/res/archive/001/000252.pdf... ...
Rozlišení problematiky duševní nemoci a mentálního postižení, posuzování sociálních dovedností jako předmět znaleckého posudku, výběr adekvátních odborníků.
Mgr. Katarína Durecová, klinická psycholožka, 3. LF UK

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 13:06

Tak už jsi to dostal i od Petra. Asi také nemá rád pitomce, jako ty, kteří se mu serou do života, loutko.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 13:11

Ano,skvele,vse jde tak jak ma.
A pomalu polehounku budeme pridavat ,ale ne moc rychle,budeme odkryvat karty.
A tvoje detinska radost z odpovedi Petra je ukazkova.
Evidentne to po sobe cetl a ne jednou,protoze je ta odpoved vcelku dobra .
Ale ty to nepochopis ,ty ne.
TAK , jedeme dal
Ja vam zvednu mandle ,vy bando

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 14:11

A co nervy?

Odpovědět  |   | 
Nový rok  |  01. 01. 2021 14:25

Ty tvoje jsou v hajzlu, máš takový strach, že nepíšeš pod svým Nickem.
Ale neboj komunisto,brzy sám sebe udáš,tak jako jsi udával přátelé a spolupracovníky.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 16:29

Zmatek, který používal cizí nicky, měnil je jako na běžícím pásu, pozurážel v diskuzi, koho potkal, chce kázat o slušnosti, bonzáctví.... Ano, jsem všichni v této diskuzi, kteří poznali, co jsi za zmetka. A co nervy, praskají, praskají? Jaké to je zažívat vlastní medicínu, loutko?

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 17:07

Zmatek,ano to mas v hlave.
Urazeli jste se mezi sebou,my zadne vulgarismy nepouzivali,nikdy,pouze odborne terminy.
A je videt,jak jsi na pokraji nervoveho vypeti,nemas nic,vubec nic na obranu te sve minulosti plne nechutnosti. Budes jen prskat a blabolit nesmysly,presne jako to delas . Prisel cas,tak je to. Kdo si pocka,ten se docka. Je to jako zpusob lovu - na cekanou.
Tak a pekne jsme zatahali za provazky,opet.

Odpovědět  |   | 
Novy Rok  |  01. 01. 2021 17:35

My... a který že to vůl píše, první, druhý, nebo třetí.
Nervy?

Odpovědět  |   | 
Karcher Tool  |  01. 01. 2021 12:44

Chtělo to Silevstrovský srovnávací test Tatra 613 vs. Superb I.gen

Odpovědět  |   | 
KITTbx  |  01. 01. 2021 18:04

Vlastnil jsem několik T603, několik Volh 21 a jednu 24 kombi, v T613 jsem jel několikrát. Co se týče T603X seděl jsem v té co je/byla v Tatra muzeu a rozhodně se mi líbila proti T603 to byl elegantní kousek na tu naši ex dobu, ale menší (seděl jsem i v T603A sanitka).
Když budu hodnotit Žigula (mohu srovnávat, vlastnil jsem jich také několik) a přidám do toho i Moskviče, tak je celkem jasné jak to dopadne. Nejmenší je Žigul takže dnes spíše třída Oktávky (nižší střední) stejně asi i Moskvič byť větší než Žigul (paradoxně stejně tak i Škoda 1000/100), Volha byla vždy vyšší střední takže Passat, Mondeo či Superb, Tatra 603/613 byla v dnešní terminologii spíše luxusní třída, byť de facto vyšší střední. Je zvláštní, že stejně jako dnes u nás i tehdy nebyla v automobilovém socialistickém hospodářství střední třída.

No a co se týče jízdy, Žigul byl a je zábavné rozevláté auto na blbnutí i na suchém asfaltu, v zimě na kluzkém bez zatíženého zadku žalostně nebezpečné, ale zábavné auto, chtělo to umět řídit. Moskvič, Volha, ale i Fiat 125p byť stejné koncepce, ale těžší to na hladkém zimním povrchu dávali lépe, dle mého neodborného, ale vyzkoušeného to bylo jak váhou, tak koncepcí, kdy na zadní nápravě jsou listová péra a ta poněkud více tlačí kola k zemi a nedovolují takové zkřížení jako vinuté pružiny u Žigula (v terénu je to, ale jiná).
No a Tatra, já upřednostňuji 603, je krásnější a jízdně no také zábava, driftovat také uměla, ale obě 603/613, když to člověk na kluzkém povrchu přehnal v zatáčce, vás dokázali díky extra těžkému zadku ze zatáčky vytlačit ven jako předkolka.
Jenže prostor pro posádku, rychlost a komfort byl někde zcela jinde, u 603, ale i u Volhy 21 si sednete na zadní sedadla večer se slečnou na klíně a někdo může kolem vás klidně projít u T613 a Volhy 21 již tolik ne, jsou hlavně nižší i posezením.

Takže tolik novoroční názor ode mne.
Dobrý rok 2021 všem.

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  01. 01. 2021 20:44

125p byl jìzdně komfortnější a stabilnější než Žiguli. Jenže kvalita strašná, slabé OHV motory, vysoká spotřeba a koroze. Až modernizované motory s vyšším výkonem 65/75k to vylepšily.

Odpovědět  |   | 
KITTbx  |  01. 01. 2021 22:37

Naprostý souhlas, sice to bylo žihadlo a vnitřní prostor byl také OK, ale ta spotřeba byla děsná. Ve vlastnictví jsem ho držel možná měsíc a pak šel pryč, ale to bylo na konci 90tek což už byl de facto veterán.

Odpovědět  |   | 
sc1971  |  02. 01. 2021 16:39

Polák měl vždy 1300 - 65 k a 1500 - 75 k.
Podle mého názoru k žádnému navyšování výkonu nedošlo, resp. výkon nikdy nechyběl, v relacích doby. (vlastnil jsem pouze 1500, s 13 zkušenosti nemám).

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  04. 01. 2021 19:13

Ale.... původní motory měly 60/70k.v roce 1973 v rámci faceliftu došlo k inovaci motorů a zvýšení výkonu o 5k u obou verzí. Novější model má zvětšené přední obrysové a směrové svítilny, větší zadní svítilny, černou masku chladiče a výrazně změněné brzdy.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  01. 01. 2021 19:08

Po revoluci v roce 1990 si ve fabrice kde jsem tehdy pracoval koupili novou Tatru 613. Tenkrát to byl ještě logický krok, protože Tatra 613 tenkrát stála asi 350 tisíc korun a sedmičkové BMW nebo Sklasse tři a půl melounu. Starou Tatru tehdy nabízeli na prodej za 35 tisíc- tehdy ještě platilo nějaké nařízení, že národní podniky odprodávaly vyřazená auta za desetinu ceny nového. Nikdo ji nechtěl. Ano, já měl tenkrát Trabanta jako první auto a ta nová šestsettřináctka měla garáž hned proti naší dílně. Krásné auto s nádherným osmiválcovým zvukem. Jenže tou dobou se k nám začaly vozit ojetiny a ejhle: Ano, luxusní pětimetrové auto s osmiválcovým motorem, ale.... karburátorový motor, spotřeba - dvacet litrů, západní auta této třídy měly dávno vstřikování a jezdily za půlku, centrální zamykání? není, okna v eletrice? ne, na kličku, nastavitelný volant? nic, nastavitelná sedadla? nic, posilovač řízení? nic, ABS nic, elektrická zrcátka? nic, palubní deska - kus polyuretanového plastu jak z Avie, klimatizace? hahaha..... Za deset let tohle všechno měla kdejaká lépe vybavená Fabie.
Jistě, postupem několika let se většina těchto výbavových prvků do Tater dostala, ale už bylo pozdě a hlavně se cena Tatry a cena západních luxusnějších značek prakticky vyrovnala.
Jednu věc ale musím nechat - a to je ten krásný nezaměnitelný osmiválcový zvuk. Tragikomedie je, že o pár domů dál mají zánovní BMW.... Krásný šestiválcový nebo dokonce osmiválcový zvuk se ale nekoná - luxusní auto za pěkných pár melounů, ale ono to každé ráno po nastartování prdí jako stodvacítka s prorezlým vejfukem

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  01. 01. 2021 20:47

Opatrně s těmi 20litry, panští řidiči kradli jak straky. Já s 613-2 jezdím kolem 12l

Odpovědět  |   | 
Pro komunistu Mirka  |  01. 01. 2021 21:44

Pane,kolik asi bouranych Tater 613 mohlo rocne byt ,kolik to odhadujete.
Dekuji

Odpovědět  |   | 
Pro komunistu Mirka  |  01. 01. 2021 22:07

Včetně tebe asi 2000. Ty nervy, to je věc, co?

Odpovědět  |   | 
Komunista Mirek TekmotFFr  |  01. 01. 2021 22:19

Honící pejsek na povel.
Jen si prsní a už je tam
Loutka snů ,jsi nejkomičtější komunistická kreatura.
Takhle si vodit ubožáka,to je něco.
Až ti dám povel,tak zase něco napíšeš.
Čekej,to poznáš,kdy.
Čest práci soudruhu despoto

Odpovědět  |   | 
Komunista Mirek TekmotFFr  |  01. 01. 2021 22:39

Komunisto, ty nervy, v prdeli, co?

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  01. 01. 2021 23:05

Už jsi trapný

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  02. 01. 2021 09:05

Těch Tater 613 zase tolik nebouralo, protože za její volant se kdejaký trotl co měl místo mozku nas.... prostě nedostal. Panský kočí pro T613 ve velkém národním nebo státním podniku, případně sekretariátu strany byl zpravidla osobou pečlivě vybíranou. V případě o kterém jsem psal výše to byl člověk, který měl kromě desítek let kariéry profesionálního a služebního řidiče zkušenosti i jako soutěžní jezdec. A když se ji nabourat náhodou skutečně podařilo, tak se udělala výměna karosérie místo po plánovaných pěti letech o něco dřív a bylo to Rozhodně na rozdíl od válečných let a desítek důstojníků Wehrmachtu kteří se v Tatrách zabili, se v sedmdesátých a osmdesátých letech žádné masakry s T613 nekonaly.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 09:59

Děkuji.
To jen potvrzuje, že soudruh Mirek je neskutečný lhář.
Po celou dobu je lže .
Holt jednou komunistický bonzák nezná pravdu.
Však já je postupně dostanu všechny.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 14:46

A kolik jich bouralo, asi máš dobré informace, napiš.

Odpovědět  |   | 
Alík  |  01. 01. 2021 23:49

Nevím, ale v roce 1988 jsme jednu chromku ne vlastní vinou rozstřelili na D1 na 78 km směrem do Prahy.

Takže za mě 1 kus

L.M.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 00:08

Děkuji.
Je mi jasné, že žádné sběrné místo rozbitých T613 neexistovalo.
Jen výplod chorého mozku komunisty a udavače Mirka
Tekmota a Franty.
Ubozí to dementi.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 14:44

Žádné sběrné místo neexistovalo, ale bourané T6013, které již nešly jednoduše opravit, se stahovaly do výrobního závodu. To, že ty si myslíš opak, je jen tvůj problém, byla tam i ta Dubčekova. A diskutéři jsou zrovna ten správný zdroj pro tvé tvrzení. Já se na rozdíl od tebe a ostatních často v tomto závodě pohyboval.
Když chceš rozdávat rozumy, kde si myslíš, že to bylo? Předveď se.
Komunista jsi tak evidentně akorát ty. Ti co nejvíc křičí ti jsou tím postižení.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  03. 01. 2021 10:28

Jakou Dubčekovu myslíš?

Odpovědět  |   | 
reply  |  04. 01. 2021 18:34

asi nic

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 14:49

Jen kvůli tobě se opravím, T613.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 15:01

Už nezajímáš prolhaná komunistická kreaturo.
Bonzák a lhář.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 15:06

Teď ses předvedl, druhé očerňuješ, lžeš tady, urážíš, koho potkáš a když máš něco dokázat, akorát splašky z tebe vyletí.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 15:23

Jsi usvědčený lhář a komunista bez zábran.
Už neotravuj.
Dokazuj si co chceš.
Kopej kolem sebe jak chceš.
Pozdravuj soudruhy.


Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 17:59

Vůbec ničemu nerozumíš, nic neumíš, jen jsi sprostý troll a asi je nejvyšší čas, abys dostal řádně přes prsty. Jsi jen otevřená žumpa a jistě víš, jaký obsah v žumpě je.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 18:32

Ne , ja mam bazen na koupani. .
Ty zumpu,kde se koupes a je ti blaze. Komunisto sprosty,dochazi ti dech a jsi vulgarni,jeste fyzicke nasili a je to komplet.
Jsi jen nic , nepravdy ,udavat lidi, lhat , krast = Komunista a ted te to dostihlo.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  02. 01. 2021 18:50

Internetový hrdina páté cenové skupiny. Myslíš si, že tě někdo ocení, když s tebou udělá někdo krátký proces? Tady si všichni akorát oddechnou. Kvůli tokové žumpě tady raději nikdo slušný nechce nic psát. Dočkej času, já se zmetku nebojím.

Odpovědět  |   | 
2.1.2021  |  02. 01. 2021 19:01

Zcela souhlasím. Žumpa jako ty a tvá komunistická sebranka soudruhů je nechutná a je třeba se toho zbavit.
Vyhrožování bylo tvým denním chlebem bonzaku.
Oddechnout tobě a ostatním spolupachatelum nedám.
Každým příspěvkem se doznáváš více a více.
Pokleslý morální dement.

Odpovědět  |   | 
Tekmot orig.  |  02. 01. 2021 21:18

Mirku, prosím Tě, ignoruj toho vypatlanýho debila, který by si fakt zasloužil, aby mu někdo dal jednou pořádně přes držku. Ono to nebude dlouho trvat. Možná dostává denně od náhodných kolemjdoucích, kdekoli se objeví. Proto se mstí každému, kdo mu odporuje. Prostě je to totální frustrát.

Odpovědět  |   | 
Mirek , Tekmot , Franta  |  02. 01. 2021 21:39

Nepros ,uz je pozde .

Odpovědět  |   | 
Tekmot orig.  |  02. 01. 2021 21:26

On si pro svojí mentální retardaci ani neuvědomuje, že porušuje zákony ČR a je lehce zjistitelný. Je to vlastně chudák zralý na ústavní léčbu.

Odpovědět  |   | 
Mirek , Tekmot , Franta  |  02. 01. 2021 21:38

Soudruhu a mozna i prislusniku STB. pozor na navadeni k nasili .
Domluva s komplicem je taky trestna .
Ubozi soudruzi se snazi domluvit .
Dementi .
A rad se s vama sejdu,dejte vedet pres vlastnika webu,domluvime to.
Nic jineho si vlastne ani nepreju.
Alkoholicke politicke trosky videt na vlastni oci . Komunista v primem prenosu.
Anebo jeste lepe ,kontaktujme policii a sejdeme se vsichni tam ,co vy na to.
Ja strach nemam ,to jen vy kopete kolem sebe a mlzite.
Tolik lzi a nesmyslu,co jste tady prezentovali vam jiste vynese titul narodnich idiotu a samozejme komunistickych ................................

Odpovědět  |   | 
reply  |  04. 01. 2021 18:37

Originál posera,to jsi i se zákony ty ''blbe''

Odpovědět  |   | 
ACE  |  02. 01. 2021 11:12

Musím souhlasit, jednou jsem jezdil (Před hodně lety) celej den po Praze a okolí, beze spěchu pohodovým tempem a čekal jsem spotřebu závratnou, k mému překvapení to po dotankování vycházelo 11,5l, takže pokud člověk jezdil ....jak člověk, tak ta spotřeba nebyla nic hrozného.

Odpovědět  |   | 
mariov8  |  06. 01. 2021 12:38

Spotřeba prvních T613 byla opravdu vysoká, po změně používaných karburátorů a prodloužení stálého převodu v 80tých letech ale skutečně výrazně klesla.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
Favorit Silver line byl zrozen z blahobytu. Měl 548 zlepšení, přesto jezdil mizerně

Favorit Silver line byl zrozen z blahobytu.…

Ze všech akčních modelů favoritu & formanu se největšímu zájmu těšil typ Silver line. Kombinace stříbrné metalízy, efektních litých disků a zelenomodrého loga si udržovala dlouhodobý zájem, což ukončení nabídky stále oddalovalo. Celkově si získal 20.481 zákazníků.

19.  12.  2020 | | 150 N/A
Lukáš Prejzek
Škoda FavoritRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta