Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

139 komentářů

Honza
17. ledna • 11:00

Teď jsem ji zrovna viděl na prodej https://www.veteran-prodej.cz/vuz/vzacna-tatra-613-elec... ... Moc se mi to auto líbí

Milan
31. července • 18:54

Od malicka jsem byl v garazich na Smichove kde sidlela kriminalka a jine. Myslim ze 4 patra pod zemi plna zigulu 1200 az 1600 volhy24 a tatry 613 a dokonce i 603.
Mel sem tu cest se povozit ve vsech modelech a tenkrat pro 8 leteho kluka se povozit na Smichove v 613 bylo jako vylet do vesmiru. Psal se rok 79.
Na dvojku to tam semnou protahnul cca 80 km/h a ja sem zasnul. Neuveritelny.
Zigul byl taky vybornej zadni nahon a jeho pruznost mohly skodovky jenom zavidet a vyborne topil. Takova 1600 uz byl kocar jako prase. Otackomer a vubec palubka razeni presny zkratka super kara se kterou se dali delat neskutecne veci.
Volha byla taky kocar. Pohodlna velka kara zkratka parnik na silnici a vubec nejela spatne. Zelene podsvicena palubka byla paradni.
Tatra 613 byla ale nejlepsi ta chodila 200 a 8valec se jenom prevaloval na volnobeh. Mam takove tuseni ze norma byla letni asi 18l na 100 a zimni asi 20. Zigul mel normu asi 10 litru.
Vsechny ty auta mela urcite co do sebe a v porovnani ze skodovkou to bylo uplne jinde.

JirkaK
1. ledna • 19:08

Po revoluci v roce 1990 si ve fabrice kde jsem tehdy pracoval koupili novou Tatru 613. Tenkrát to byl ještě logický krok, protože Tatra 613 tenkrát stála asi 350 tisíc korun a sedmičkové BMW nebo Sklasse tři a půl melounu. Starou Tatru tehdy nabízeli na prodej za 35 tisíc- tehdy ještě platilo nějaké nařízení, že národní podniky odprodávaly vyřazená auta za desetinu ceny nového. Nikdo ji nechtěl. Ano, já měl tenkrát Trabanta jako první auto a ta nová šestsettřináctka měla garáž hned proti naší dílně. Krásné auto s nádherným osmiválcovým zvukem. Jenže tou dobou se k nám začaly vozit ojetiny a ejhle: Ano, luxusní pětimetrové auto s osmiválcovým motorem, ale.... karburátorový motor, spotřeba - dvacet litrů, západní auta této třídy měly dávno vstřikování a jezdily za půlku, centrální zamykání? není, okna v eletrice? ne, na kličku, nastavitelný volant? nic, nastavitelná sedadla? nic, posilovač řízení? nic, ABS nic, elektrická zrcátka? nic, palubní deska - kus polyuretanového plastu jak z Avie, klimatizace? hahaha..... Za deset let tohle všechno měla kdejaká lépe vybavená Fabie.
Jistě, postupem několika let se většina těchto výbavových prvků do Tater dostala, ale už bylo pozdě a hlavně se cena Tatry a cena západních luxusnějších značek prakticky vyrovnala.
Jednu věc ale musím nechat - a to je ten krásný nezaměnitelný osmiválcový zvuk. Tragikomedie je, že o pár domů dál mají zánovní BMW.... Krásný šestiválcový nebo dokonce osmiválcový zvuk se ale nekoná - luxusní auto za pěkných pár melounů, ale ono to každé ráno po nastartování prdí jako stodvacítka s prorezlým vejfukem :-D

Jogurt
1. ledna • 20:47

Opatrně s těmi 20litry, panští řidiči kradli jak straky. Já s 613-2 jezdím kolem 12l

ACE
2. ledna • 11:12

Musím souhlasit, jednou jsem jezdil (Před hodně lety) celej den po Praze a okolí, beze spěchu pohodovým tempem a čekal jsem spotřebu závratnou, k mému překvapení to po dotankování vycházelo 11,5l, takže pokud člověk jezdil ....jak člověk, tak ta spotřeba nebyla nic hrozného.

mariov8
6. ledna • 12:38

Spotřeba prvních T613 byla opravdu vysoká, po změně používaných karburátorů a prodloužení stálého převodu v 80tých letech ale skutečně výrazně klesla.

Pro komunistu Mirka
1. ledna • 21:44

Pane,kolik asi bouranych Tater 613 mohlo rocne byt ,kolik to odhadujete.
Dekuji

Alík
1. ledna • 23:49

Nevím, ale v roce 1988 jsme jednu chromku ne vlastní vinou rozstřelili na D1 na 78 km směrem do Prahy.Takže za mě 1 kus ;-)L.M.

2.1.2021
2. ledna • 0:08

Děkuji.
Je mi jasné, že žádné sběrné místo rozbitých T613 neexistovalo.
Jen výplod chorého mozku komunisty a udavače Mirka
Tekmota a Franty.
Ubozí to dementi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
2. ledna • 14:49

Jen kvůli tobě se opravím, T613.

2.1.2021
2. ledna • 15:01

Už nezajímáš prolhaná komunistická kreaturo.
Bonzák a lhář.

Mirek
2. ledna • 15:06

Teď ses předvedl, druhé očerňuješ, lžeš tady, urážíš, koho potkáš a když máš něco dokázat, akorát splašky z tebe vyletí.

2.1.2021
2. ledna • 15:23

Jsi usvědčený lhář a komunista bez zábran.
Už neotravuj.
Dokazuj si co chceš.
Kopej kolem sebe jak chceš.
Pozdravuj soudruhy.

Mirek
2. ledna • 17:59

Vůbec ničemu nerozumíš, nic neumíš, jen jsi sprostý troll a asi je nejvyšší čas, abys dostal řádně přes prsty. Jsi jen otevřená žumpa a jistě víš, jaký obsah v žumpě je.

2.1.2021
2. ledna • 18:32

Ne , ja mam bazen na koupani. .
Ty zumpu,kde se koupes a je ti blaze. Komunisto sprosty,dochazi ti dech a jsi vulgarni,jeste fyzicke nasili a je to komplet.
Jsi jen nic , nepravdy ,udavat lidi, lhat , krast = Komunista a ted te to dostihlo.

Mirek
2. ledna • 18:50

Internetový hrdina páté cenové skupiny. Myslíš si, že tě někdo ocení, když s tebou udělá někdo krátký proces? Tady si všichni akorát oddechnou. Kvůli tokové žumpě tady raději nikdo slušný nechce nic psát. Dočkej času, já se zmetku nebojím.

Tekmot orig.
2. ledna • 21:26

On si pro svojí mentální retardaci ani neuvědomuje, že porušuje zákony ČR a je lehce zjistitelný. Je to vlastně chudák zralý na ústavní léčbu.

reply
4. ledna • 18:37

Originál posera,to jsi i se zákony ty ''blbe''

Mirek , Tekmot , Franta
2. ledna • 21:38

Soudruhu a mozna i prislusniku STB. pozor na navadeni k nasili .
Domluva s komplicem je taky trestna .
Ubozi soudruzi se snazi domluvit .
Dementi .
A rad se s vama sejdu,dejte vedet pres vlastnika webu,domluvime to.
Nic jineho si vlastne ani nepreju.
Alkoholicke politicke trosky videt na vlastni oci . Komunista v primem prenosu.
Anebo jeste lepe ,kontaktujme policii a sejdeme se vsichni tam ,co vy na to.
Ja strach nemam ,to jen vy kopete kolem sebe a mlzite.
Tolik lzi a nesmyslu,co jste tady prezentovali vam jiste vynese titul narodnich idiotu a samozejme komunistickych ................................

Tekmot orig.
2. ledna • 21:18

Mirku, prosím Tě, ignoruj toho vypatlanýho debila, který by si fakt zasloužil, aby mu někdo dal jednou pořádně přes držku. Ono to nebude dlouho trvat. Možná dostává denně od náhodných kolemjdoucích, kdekoli se objeví. Proto se mstí každému, kdo mu odporuje. Prostě je to totální frustrát.

Mirek , Tekmot , Franta
2. ledna • 21:39

Nepros ,uz je pozde .

2.1.2021
2. ledna • 19:01

Zcela souhlasím. Žumpa jako ty a tvá komunistická sebranka soudruhů je nechutná a je třeba se toho zbavit.
Vyhrožování bylo tvým denním chlebem bonzaku.
Oddechnout tobě a ostatním spolupachatelum nedám.
Každým příspěvkem se doznáváš více a více.
Pokleslý morální dement.

Mirek
2. ledna • 14:44

Žádné sběrné místo neexistovalo, ale bourané T6013, které již nešly jednoduše opravit, se stahovaly do výrobního závodu. To, že ty si myslíš opak, je jen tvůj problém, byla tam i ta Dubčekova. A diskutéři jsou zrovna ten správný zdroj pro tvé tvrzení. Já se na rozdíl od tebe a ostatních často v tomto závodě pohyboval.
Když chceš rozdávat rozumy, kde si myslíš, že to bylo? Předveď se.
Komunista jsi tak evidentně akorát ty. Ti co nejvíc křičí ti jsou tím postižení.

ACE
3. ledna • 10:28

Jakou Dubčekovu myslíš?

reply
4. ledna • 18:34

asi nic

Pro komunistu Mirka
1. ledna • 22:07

Včetně tebe asi 2000. Ty nervy, to je věc, co?

JirkaK
2. ledna • 9:05

Těch Tater 613 zase tolik nebouralo, protože za její volant se kdejaký trotl co měl místo mozku nas.... prostě nedostal. Panský kočí pro T613 ve velkém národním nebo státním podniku, případně sekretariátu strany byl zpravidla osobou pečlivě vybíranou. V případě o kterém jsem psal výše to byl člověk, který měl kromě desítek let kariéry profesionálního a služebního řidiče zkušenosti i jako soutěžní jezdec. A když se ji nabourat náhodou skutečně podařilo, tak se udělala výměna karosérie místo po plánovaných pěti letech o něco dřív a bylo to :-D Rozhodně na rozdíl od válečných let a desítek důstojníků Wehrmachtu kteří se v Tatrách zabili, se v sedmdesátých a osmdesátých letech žádné masakry s T613 nekonaly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
2. ledna • 14:46

A kolik jich bouralo, asi máš dobré informace, napiš.

2.1.2021
2. ledna • 9:59

Děkuji.
To jen potvrzuje, že soudruh Mirek je neskutečný lhář.
Po celou dobu je lže .
Holt jednou komunistický bonzák nezná pravdu.
Však já je postupně dostanu všechny.

Komunista Mirek TekmotFFr
1. ledna • 22:19

Honící pejsek na povel.
Jen si prsní a už je tam
Loutka snů ,jsi nejkomičtější komunistická kreatura.
Takhle si vodit ubožáka,to je něco.
Až ti dám povel,tak zase něco napíšeš.
Čekej,to poznáš,kdy.
Čest práci soudruhu despoto

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Komunista Mirek TekmotFFr
1. ledna • 22:39

Komunisto, ty nervy, v prdeli, co?

Tekmot
1. ledna • 23:05

Už jsi trapný

KITTbx
1. ledna • 18:04

Vlastnil jsem několik T603, několik Volh 21 a jednu 24 kombi, v T613 jsem jel několikrát. Co se týče T603X seděl jsem v té co je/byla v Tatra muzeu a rozhodně se mi líbila proti T603 to byl elegantní kousek na tu naši ex dobu, ale menší (seděl jsem i v T603A sanitka).
Když budu hodnotit Žigula (mohu srovnávat, vlastnil jsem jich také několik) a přidám do toho i Moskviče, tak je celkem jasné jak to dopadne. Nejmenší je Žigul takže dnes spíše třída Oktávky (nižší střední) stejně asi i Moskvič byť větší než Žigul (paradoxně stejně tak i Škoda 1000/100), Volha byla vždy vyšší střední takže Passat, Mondeo či Superb, Tatra 603/613 byla v dnešní terminologii spíše luxusní třída, byť de facto vyšší střední. Je zvláštní, že stejně jako dnes u nás i tehdy nebyla v automobilovém socialistickém hospodářství střední třída.No a co se týče jízdy, Žigul byl a je zábavné rozevláté auto na blbnutí i na suchém asfaltu, v zimě na kluzkém bez zatíženého zadku žalostně nebezpečné, ale zábavné auto, chtělo to umět řídit. Moskvič, Volha, ale i Fiat 125p byť stejné koncepce, ale těžší to na hladkém zimním povrchu dávali lépe, dle mého neodborného, ale vyzkoušeného to bylo jak váhou, tak koncepcí, kdy na zadní nápravě jsou listová péra a ta poněkud více tlačí kola k zemi a nedovolují takové zkřížení jako vinuté pružiny u Žigula (v terénu je to, ale jiná).
No a Tatra, já upřednostňuji 603, je krásnější a jízdně no také zábava, driftovat také uměla, ale obě 603/613, když to člověk na kluzkém povrchu přehnal v zatáčce, vás dokázali díky extra těžkému zadku ze zatáčky vytlačit ven jako předkolka.
Jenže prostor pro posádku, rychlost a komfort byl někde zcela jinde, u 603, ale i u Volhy 21 si sednete na zadní sedadla večer se slečnou na klíně a někdo může kolem vás klidně projít u T613 a Volhy 21 již tolik ne, jsou hlavně nižší i posezením.Takže tolik novoroční názor ode mne.
Dobrý rok 2021 všem.

Jogurt
1. ledna • 20:44

125p byl jìzdně komfortnější a stabilnější než Žiguli. Jenže kvalita strašná, slabé OHV motory, vysoká spotřeba a koroze. Až modernizované motory s vyšším výkonem 65/75k to vylepšily.

sc1971
2. ledna • 16:39

Polák měl vždy 1300 - 65 k a 1500 - 75 k.
Podle mého názoru k žádnému navyšování výkonu nedošlo, resp. výkon nikdy nechyběl, v relacích doby. (vlastnil jsem pouze 1500, s 13 zkušenosti nemám).

Jogurt
4. ledna • 19:13

Ale.... původní motory měly 60/70k.v roce 1973 v rámci faceliftu došlo k inovaci motorů a zvýšení výkonu o 5k u obou verzí. Novější model má zvětšené přední obrysové a směrové svítilny, větší zadní svítilny, černou masku chladiče a výrazně změněné brzdy.

KITTbx
1. ledna • 22:37

Naprostý souhlas, sice to bylo žihadlo a vnitřní prostor byl také OK, ale ta spotřeba byla děsná. Ve vlastnictví jsem ho držel možná měsíc a pak šel pryč, ale to bylo na konci 90tek což už byl de facto veterán.

Karcher Tool
1. ledna • 12:44

Chtělo to Silevstrovský srovnávací test Tatra 613 vs. Superb I.gen :-))

petr r. (petrumr)
1. ledna • 11:10

docela dobrá diskuze, vy co ji máte, tak tam ještě máte původní altík o 55A? Znám dost kamošů a dali tam 75A, ty mlhovky dole odmontovali a dali vnitřní parabolu co má v sobě aji mlhovku. Co se týče, světel, blinkrů, elektrovýzbroje včetně bufíků u nás běžný sortiment.

Novy Rok
1. ledna • 11:55

Petre,nez to odesles,prosim,precti si to po sobe.
Mozna staci jen jedna myslenka ,precist po sobe a odeslat
Dalsi myslenka,precist po sobe a odeslat.

Novy Rok
1. ledna • 13:06

:-D:-D Tak už jsi to dostal i od Petra. Asi také nemá rád pitomce, jako ty, kteří se mu serou do života, loutko.

Novy Rok
1. ledna • 13:11

Ano,skvele,vse jde tak jak ma.
A pomalu polehounku budeme pridavat ,ale ne moc rychle,budeme odkryvat karty.
A tvoje detinska radost z odpovedi Petra je ukazkova.
Evidentne to po sobe cetl a ne jednou,protoze je ta odpoved vcelku dobra .
Ale ty to nepochopis ,ty ne.
TAK , jedeme dal
Ja vam zvednu mandle ,vy bando

Novy Rok
1. ledna • 14:11

A co nervy?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nový rok
1. ledna • 14:25

Ty tvoje jsou v hajzlu, máš takový strach, že nepíšeš pod svým Nickem.
Ale neboj komunisto,brzy sám sebe udáš,tak jako jsi udával přátelé a spolupracovníky.

Novy Rok
1. ledna • 16:29

Zmatek, který používal cizí nicky, měnil je jako na běžícím pásu, pozurážel v diskuzi, koho potkal, chce kázat o slušnosti, bonzáctví.... Ano, jsem všichni v této diskuzi, kteří poznali, co jsi za zmetka. A co nervy, praskají, praskají? Jaké to je zažívat vlastní medicínu, loutko?

Novy Rok
1. ledna • 17:07

Zmatek,ano to mas v hlave.
Urazeli jste se mezi sebou,my zadne vulgarismy nepouzivali,nikdy,pouze odborne terminy.
A je videt,jak jsi na pokraji nervoveho vypeti,nemas nic,vubec nic na obranu te sve minulosti plne nechutnosti. Budes jen prskat a blabolit nesmysly,presne jako to delas . Prisel cas,tak je to. Kdo si pocka,ten se docka. Je to jako zpusob lovu - na cekanou.
Tak a pekne jsme zatahali za provazky,opet.

Novy Rok
1. ledna • 17:35

My... :-D:-D:-D a který že to vůl píše, první, druhý, nebo třetí. :-D:-D:-D:-D
Nervy?

petr r. (petrumr)
1. ledna • 13:00

tohle je diskuze psaná bez kontroly, nemáš náhodou zmenšený bunky chápání?, nejezdíš dieslem? Nemáš ten mozek těma otřesama setřásený níže? Na tohle si stěžují profesionální řidiči a někdo ukazuje i na vzduchem odpružený sedačky, ale nepochopit dvě věty to už je trochu na nemoc s povolání, kolik máš odjeto? Nemáš problém z barvocitem??

I
2. ledna • 20:12

Příspěvek petra.r opět ukazuje, že lidé s mentální retardací, jako je petr.r, se tedy vyznačují tím, že se pomaleji učí, mají problémy s pamětí, pozorností, abstraktním myšlením a nevyhovují určitému kulturně podmíněnému očekávání toho, jak se má chovat člověk jejich věkové skupiny v daném kontextu. Neosvojili si repertoár chování, který jiní lidé v jejich věku zvládli.
----------------
podrobněji i odkazem:
Lidé s mentální retardací se tedy vyznačují tím, že se pomaleji učí, mají problémy s pamětí, pozorností, abstraktním myšlením a nevyhovují určitému kulturně podmíněnému očekávání toho, jak se má chovat člověk jejich věkové skupiny v daném kontextu. Neosvojili si repertoár chování, který jiní lidé v jejich věku zvládli.
Problémy člověka s mentální retardací jsou vysvětlovány jako samozřejmý následek přítomnosti primárního postižení, bez ohledu na interakci s prostředím, ve kterém se vyskytuje.
Mentální retardace bývá definována jako závažné postižení vývoje rozumových schopností, ke kterému dochází v důsledku poškození mozku v raném vývoji, a toto postižení vede potom k významnému omezení v adaptivním chování v jeho sociálním prostředí. Tento model nepřikládá velký význam působení prostředí a schopnosti učit se, jako důležitým faktorům, které spoluurčují dosaženou vývojovou úroveň. V těchto přístupech se implicitně předpokládá, že lidé s mentální retardací jsou bez ohledu na svůj skutečný věk “jako děti“, celoživotně společensky nedostačiví a závislí na druhých osobách a že jejich vývojová úroveň již dále neporoste.
Potřeby člověka s mentální retardací nezačínají na úrovni fyziologických potřeb a nekončí s potřebou bezpečí, ale pokračují stejně jako u lidí bez postižení dál, k potřebě být uznáván a respektován, k potřebě sebeúcty a seberealizace.
Lehká mentální retardace IQ= 50-69 byla dříve označována, v současnosti nepoužívaným devalvujícím termínem, jako “debilita”. Asi 85% všech lidí s mentální retardací se pohybuje v tomto pásmu. Předpokládá se, že jedinci, kteří mají IQ v tomto pásmu si mohou osvojit akademické dovednosti až na úroveň 6.-7. třídy. Mohou si dostatečně rozvinout sociální a komunikační dovednosti a také se mohou stát celkem soběstačnými a žít nezávisle jen s občasnou podporou.
Člověk s mentální retardací má celoživotní vývojové potřeby. Cíle jsou tedy primárně vývojové, a to podpořit daného jedince tak, aby rozvinul své schopnosti do největší možné míry tak, aby se snížila jeho závislost a zvýšila kompetentnost. Lidé s mentální retardací potřebují snadno pochopitelné informace, edukaci, výcvik, aby mohli být začleněni do společnosti a žili co nejvíce nezávisle.
https://www.kvalitavpraxi.cz/res/archive/001/000252.pdf... ...
Rozlišení problematiky duševní nemoci a mentálního postižení, posuzování sociálních dovedností jako předmět znaleckého posudku, výběr adekvátních odborníků.
Mgr. Katarína Durecová, klinická psycholožka, 3. LF UK

jogurt
1. ledna • 11:33

Chromka má alternátor 35A

petr r. (petrumr)
1. ledna • 13:07

i pozdější? Dívám se do katalogu ND a nespletl jsem se.

Jogurt
1. ledna • 20:32

Chromka z výroby vždy 35A. Až při generálních opravách to měnili za 55A

Alík
31. prosince • 16:47

Nevím jak byla míněna informace "Navíc tlumičové vzpěry modifi kovaného McPhersonu se v karoserii otáčejí ve valivých ložiskách", ale uložení tlumičové vzpěry v ložisku (kuželíkovém) bylo i u T603. Všiml jsem si toho, když jsem ty tlumiče měnil :-) .Kdo ví, ať poví.L.M.

petr r. (petrumr)
1. ledna • 10:56

ALíK ano- 32207, musí se dávat pozor na stav toho vymezení, kdyby se to zarvalo, tak nezatočíš. V článku je valivé ložisko, tak je to správně, moc aut měla jenom mosazný podložky nebo jehlové axiálnív včil mají kuličková v silenbloku.

a.r.
31. prosince • 17:06

Pan Petr Umr by mel mit patricne info.
Myslim ,ze dokonce jich nekolik ridil a driftoval.
Treba se podeli o info

petr r. (petrumr)
1. ledna • 10:32

správně každý autem co jsem jel, jsem musel driftovat, jestli jsi od mládí sedal do aut za jiným určením než já, tak asi něměls k tomu plácek a výchovu, chuť a právě na vojně u velitelství železničního vojska bylo takové pískové hřiště kde byly i garáže právě toho velitelství na střeleckým ostrově, kde právě prověrkou jsem nesměl zůstat. A právě volha byla lepší na takové jízdy i po schodech atd. i to jsme se tam učili.Každý je jiný, někdo dělal autoškolu postupně, někdo, kdo měl zkušenosti s driftováním na šl a šd i šm, tak asi osobáka v autoškole přeskočil. Ty ses v mládí bavil jak? Nevymýšlej si v žádné diskuzi.

Nový rok
1. ledna • 10:56

Tak a je to v prdeli.
Předsevzetí Petra Umra do roku 2021 je takové, že chce být spisovatel .
Tak hodně štěstí,ale najdi si korektora.

petr r. (petrumr)
1. ledna • 11:14

je tohle dislkuze, je to forma svojeho vyprávění bez korektur. Já jsem si vzal předevzetí, že tady vypráskám nebo oni sebou i karma pomůže lidi, co jen píší a berou si do huby nějaká jmená, nediskutují, nenapíší nic o autech atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Novy Rok
1. ledna • 11:44

Petre,ty potrebujes korektora pro dobro veci,jen trochu pomoct ,jen trochu

Novy Rok
1. ledna • 14:13

Tak jsi mu lezl do zadku, až tě do tvého kopl. A co nervy?

Nový rok
1. ledna • 14:22

Zlost tě trhá na kusy a píšeš nesmysly. Taky to po sobě čti, komunistická stvůro

Novy Rok
1. ledna • 16:30

Nery?

Novy Rok
1. ledna • 17:10

Ty nas dost,ani slovo nenapises v poradku,tak to je uspech,jsi na pokraji zhrouceni.
Holt komunisticke a bonzacke individuum melo par vzpominek a malem ho odnesli,tak hrozne to je i pro neho samotneho.

Novy Rok
1. ledna • 17:32

Nervy?

Pawko
1. ledna • 1:26

Já myslím, že on je dokonce vymyslel :-D

petr r. (petrumr)
1. ledna • 10:36

ano je tomu tak a nevím co te smajlík, jak se ted baví mládež, dal sis nějaký předevzetí nebo čekáš na karmu.

josephko
31. prosince • 15:53

Problémom 613-ok bol silný motor a pohon zadnej nápravy a benzínová nádrž vpredu. To na zasneženej alebo mokrej ceste nezriedka viedlo k tomu, že auto dostalo šmyk, zrazilo sa s iným autom, kamiónom či autobusom oproti a začalo horieť.
U nás tak krátko pred alebo po Nežnej uhorela celá posádka auta. Vodič šiel v kopci veľmi rýchlo, na klzkej ceste na vrchole kopca dostal šmyk, zrazil sa s autobusom a 613-ka začala horieť. 613-ky nejazdili na naftu, ale na benzín, takže požiar bol rýchly a ničivý.
Asi aj to bol dôvod, prečo po Nežnej noví papaláši nechceli auto používať.

Ital
2. ledna • 0:23

No, ty seš tedy "odborník"! Ty fakt nevíš, že T613 měla palivovou nádrž (resp. 2 spojené palivové nádrže) uložené v chráněné zóně pod zadním sedadlem? :-D Máš to nějaké popletené, při čelním nárazu totiž hořela Tatra 603, tedy předchůdce T 613! :-D:-D:-D

Nový rok
1. ledna • 4:41

V době svého představení v roce 1973 je Tatra 613 poměrně moderní automobil, který vykazuje na svou dobu vysokou míru pasivní i aktivní bezpečnosti. Tatra prováděla nárazové zkoušky a výsledkem byla důmyslná konstrukce deformačních zón, což v té době ještě nebyl standard a dalo se to považovat za novátorství
Tenhle slovenský hloupý pisatel se ztrapňuje při každém příspěvku,jak jsem měl možnost číst. Je normální???

Petr
31. prosince • 21:00

Tatra 613 měla samozřejmě nádrž v zadu.

a.r.
31. prosince • 21:24

Pod sedadly ridice a spolujezdce ,jinak to ani byt nemohlo

Nový rok
1. ledna • 4:51

Někdo nepochopil vtípek a hned nasázel 2 nesouhlasy
Ach ten alkohol anebo prázdná hlava ??

Mirek
31. prosince • 16:57

A proto byla T 6013 hodnocena jako nadstandardně bezpečné auto na svou dobu. A trochu se dovzdělej v konstrukci T 613, máš v tom značné mezery. Viděl jsem dost bouraných 613, ale žádná nehořela.
https://www.auto.cz/historie-crash-testu-tatr... ...
https://www.garaz.cz/clanek/tatra-613-3-ots-eu... ...
Taková malá představa o bezpečnosti aut na silnicích tehdejší doby:
https://www.youtube.com/watch...

Nový rok
1. ledna • 5:56

Hmm, hromadná havárie T 613.
Kdepak a kdypak se to odehrálo,ty sedmilháři .
Ty jsi fakt komik,ale nepodařený!!!!!

Mirek
1. ledna • 12:21

Já, na rozdíl od tebe, výzkumníku hlupáku, měl možnost ve výrobním závodě Tatra vidět velkou část bouraných karoserii T 613, oni je tam stahovali a zjišťovali, jak a co po takové havárii vypadá. Tolik k tvé přitroublé větě o hromadné havárii. Ty budeš opravdu kousek k pohledání. Vidím, že sběr dat ti jako obvykle nevyšel a navíc se ti tam vloudila prý chyba. Proslýchá se, že jako největší vůl jsi zde na diskuzích sám sobě vyšel ty.
Ty máš akorát nervy v prdeli a víš přesně, co píšeš, že jsi sedmilhář a převlékač nicků. Vidím, že máš ty nervy opravdu v prdeli. Nezapomeň si změnit nick, jsi lehce čitelný.

Novy Rok
1. ledna • 12:39

Tak krasne rybka zabrala.
A tolik nam toho o sobe povedela.
Pokracuj a bacha na krevni tlak.
Ano,komunista jak poleno,to jsi byl a prevlekl kabat . A pak znovu a znovu.
Tak pamatuj,ze bozi mlyny melou a vsichni dojdete spravedlnosti za bonzactvi a zlodejinu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Novy Rok
1. ledna • 12:56

Loutko, zase neposloucháš, zase si ničíš nervy kvůli svému malému egu? A kdo ví, co máš ještě malého. :-D Už ti ruply nervy, že tady píšeš takové pitomosti? Koukni honem do zrcadla, necuká ti koutek u oka?

Novy Rok
1. ledna • 13:14

Jsi totalne zlosti bez sebe,ze jsi tak jednoduchy
Dostal jsem te jako male dite,sam jsi se nabonzoval . mas v tom jako praskac komunista a podrazak velkou praxi.

Novy Rok
1. ledna • 14:10

A už ruply, ani jsem nemusel, loutko, dlouho čekat. Jen pro zajímavost, píšu si s prvním, druhým, nebo třetím ty. Navrhuji, abys pro zjednodušení upravil svůj nick na vůl 1, vůl 2 a vůl 3. Budu alespoň vědět, s kým zrovna komunikuji. :-D:-D:-D

Nový rok
1. ledna • 14:20

a.r. ,to je můj oblíbený Nick ze včerejška.
Tak co komunisto a bonzaku, chápeš, že nemáte šanci. Kdykoliv budeme chtít ....

Novy Rok
1. ledna • 16:31

Pěkné, veřejně se přiznat, že jsi šmejd. A co nervy?

Novy Rok
1. ledna • 17:13

Tajnosti mate jen vy,komunisti,co prevlekli kabaty a mysli si,ze ujdou spravedlnosti.
Ale ne,pomalu to prijde a tvrde to dopadne.
Tak jako jste nicili vy ,bez mrknuti oka jste udavali a nicili zivoty.
Jen si vzpomente ,bando pokrytcu

Novy Rok
1. ledna • 17:35

Nervy?

Trump
7. ledna • 6:56

Ty si vopravdu debil

[#]
7. ledna • 9:21

1nick a 3 az 4 pisatele.
To je potom hukot

Trump
7. ledna • 6:58

Většího debila než je ten novej rok sem neviděl

a.r.
31. prosince • 16:08

A proto vsechny PORSCHE jsou uplne k nicemu.
Slovensky pan expert asi zapomnel vedomosti pred hranicni carou a k nam se dobelhal uz jen jako ........
Proc jen takovi potrebuji exhibovat ,proc,proc,proc.
Nechapu to .

Axel Toronto (xax41)
31. prosince • 11:06

Na Vanocni projev pochcanyho hradniho incesta jsem se nedival, tak mi musej zkazit aspon Silvestra touhle komunistickou rakovinou.

Tekmot
31. prosince • 12:27

Drogy
Chlast
Analni sex

.
31. prosince • 11:09

Kdyby jste si zašel k psychiatrovi, dáte Vašim blízkým nejkrásnější dárek.

HRD
31. prosince • 9:26

Zaplať Bůh, že se ta slovenská T 603 X nevyráběla. Stejnej hnus, jako všechny naše další prototypy, včetně škodovek. Možná, že soudruzi neměli moc rozumu, vkus ale měli. Naopak ta 613 Coupé by byla bývala krásná, ale vzhledem k tomu, že se to neprodávalo veřejnosti, kdo by s ní jezdil? Jakeš? Štěpán? :-D :-D :-D

Twan
31. prosince • 17:19

no, dle mého vkusu byla teda X hezčí. Popravdě 613 moc hezká není :-/

Phoenix
31. prosince • 10:37

Mně se naopak T 603 X vždycky líbila... Mohla být pěkným mezistupněm mezi 603 a 613... Je to prostě věcí vkusu a názoru...

Mirek
31. prosince • 11:01

Já měl z T 603 X vždy pocit, že když není nápad, tak se kouknu k sousedům u Citroenu a trochu to upravím. Všechny ty prototypy, z tehdejší doby, nestály za nic. Udělali dobře, že to tehdy dali Italům.

Nový rok
1. ledna • 5:53

Ty jseš taková komunistická zapomenutá filcka, hnusná svině,co převlékla kabát a ne jednou , mám ten dojem.

Mirek
1. ledna • 12:05

A výzkumník hlupák se opět připojil. Dojem mít můžeš, to je tak všechno co máš a evidentně v roce 2021 IQ na bodu mrazu.

Tekmot
31. prosince • 9:47

jo , vkus

petr r. (petrumr)
31. prosince • 9:26

ty brzdy jsou totožné s TAZ 1500, tlumič řízení měla škoda 1000mb. Nějaký km mám najeto i ve volze a napsal bych, že volha byla lepší. Motorově je to dobrý, do elektrocentrály. Na tu dobu se nemá vzpomínat dobře, ale ty auta a ten drift s 613 na cásařským ostrově spadá do dobrých vzpomínek.

ACE
31. prosince • 13:11

Volha lepší Tatry? Jezdil jsem s nima celkem dost a je to nesmysl, Tatra i přes nedostatky byla naprosto někde jinde.

.
31. prosince • 13:36

Dříve se přidělovaly služební vozy podnikovým ředitelům v pořadí: žugulík, volha, tatra. Co jsem slyšel z povídání jednoho staršího člověka, tak prý někteří, kteří měli nárok na volhu, zůstávali u žigulíka. Tak byla volha mizerná. Jednou jsem v ní jel, opravdu špatné auto. Pochopitelně, někdo k ní má vztah čistě nostalgický.

ACE
31. prosince • 16:45

Volha byl proti žigulu kočár, prostorná a pro pasažéry příjemná. Pokud řidič preferoval žigula tak možná když by si platil benzín a nebo nebyl zvyklej na velký těžký auto. Pro sebe bych Volhu ale nechtěl, znamej v ní měl dokonce dýzl tuším z Avie, pak to prej šlo živit

Pawko
1. ledna • 1:24

Volha byla byla proti Ladě snad vůz vyšší třídy;-) My to měli rozdělené ještě víc, Š105 dno a T613 top :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
1. ledna • 13:53

Volha 24 stála v 1980 106500Kčs, Lada 1200-63300kčs, Dácia 69800kčs, škoda garde 78000kčs.. nezná někdo cenu tatry nebo se vůbec neudávala?

Jogurt
1. ledna • 20:34

Oficiálně SMC 295 000 Kčs, ale volný prodej neexistoval ani přes Tuzex

I
2. ledna • 20:03

Bylo je možné koupit jen jako ojetiny, kterých se zbavovaly státní instituce a podniky v autobazaru (podnik Klenoty).

2.1.2021
2. ledna • 20:34

Nikdy.
Jsi jen idiot.
Nikdo ''obycejny ''nemohl pred rokem 1990 vlastnit T613 ani jako ojetou.
Jsi jen dement a dokazujes to tady kazdym prispevkem

Trump
7. ledna • 6:50

Např. Michal Tučný si ji koupil ojetou

[#]
7. ledna • 9:23

nemozne do roku 1990

Tomáš Fuk
6. ledna • 7:51

Mohl

Nový rok
1. ledna • 14:18

Tajná informace a Tatra 613 byla soukromé osobě neprodejná.
Ale to by jsi měl znát,přece jsi měl styky a známosti.

petr r. (petrumr)
1. ledna • 15:12

duplicit-smazán

petr r. (petrumr)
1. ledna • 15:08

ano, měl jsem styky, ale na druhé straně. Řídíls raději šd nebo šl, jaký je v tom rozdíl, když vzpomenuls ty barikády co bylo více kapitalistický?

I
2. ledna • 20:01

petříku, jsi prostě menálně reatadovaný jedinec.:-)

2.1.2021
2. ledna • 20:28

Super,ale co to ma byt
Nedokazes ani napsat srozumitelnou vetu.
Nebudes ty dementni kreten

a.r.
31. prosince • 17:08

Francouzsky diesel to byl,to ano ,

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jogurt
1. ledna • 20:38

Indenor 1,9 z Peugeotu, ale až do 24, do carevny 21 ne. Navíc ten diesel byl šíleně líný.

a.r.
31. prosince • 13:42

To opravdu ne.
Volha byl velice luxusni kocar a Zigul se mu nemohl rovnat,snad jen velikost byla problemem pro nektere neridice a proto jim zigul byl prijemnejsim.

I
31. prosince • 14:03

Je to věcí názoru. Hlavně ale aktuálního technického stavu auta, ve kterém seděl. Je to také o emocích a dojmech, čili velmi subjektivní. Každý může mít proto pravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
a.r.
31. prosince • 14:14

Technicky stav techto vozidel se rovnal pouze dvema poloham
Jezdi
Nejezdi
A na ceste oba plavaly jako prelozeny parnik na Nilu

Mirek
31. prosince • 10:55

Tak to je pěkný úlet, jestli hodnotíš Volhu lépe. Jezdil jsem v obojím, ale 613 byla rozhodně lepší. Volha byla takový komfortní kočár pro klidnou jízdu v přímce, zatáčky se ji vůbec nelíbily.

petr r. (petrumr)
31. prosince • 11:29

Jezdil stejný cesty jak já? Co bylo lepší 613 nebo PV3S- tohle je na diskuzi a já ti řeknu, že ta pragovka hovnocuc- nedostal jsem se na ni, ale papaláši měli chaty a když se to objíždělo, tak v 613 dostals čaj, ale v té pragovce klobásy a peníze- tomu já ulet neříkám před 89rokem.

Peter(Charouz)
31. prosince • 17:20

Jak jsem psal nedávno. Ptejte se mne na co chcete, já vám na co chci odpovím. V celém článku jsem nenašel zmínku o PV3S, takže se vůbec nedivím, že tento komentář nikdo nepobral.

.
31. prosince • 12:33

Takhle slitej na Silvestra už dopoledne. Že se nestydíš petříku.:-D

Mikeš
31. prosince • 12:57

:-D:-D:-D chlapi chlapi, po náročném roce bude koukám veselý Silvestr

Pomelo
31. prosince • 12:30

Dobrý den.Rozumíte někdo tomu příspěvku?Já tedy ne.Pokud někdo ano,písněte.

Tom
31. prosince • 18:28

Bohužel, pán je asi z Mimoně...

.
31. prosince • 17:19

Co je na tom k nepochopení? Tedy pokud jsi pamětník. Jinak tomu asi fakt nemusíš rozumět. Ale třeba vám to Petr dá na uhelce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dr.spiritus
31. prosince • 19:18

No, možná by měl někdo Petra vzít tou zmiňovanou uhelkou. Třeba by se mu potom rozsvítilo v makovici...

Tekmot
31. prosince • 9:49

dik
Jsi machr

I
31. prosince • 12:23

Jo, petr.r. je ještě větší debil než jsem myslel.

Jogurt
31. prosince • 8:10

Chromka super. Mám pečlivě udržovaný exemplář z roku 1976 ve své sbírce Vé osmiček. A nemyslím, že bych ji někdy prodal. Jedno z mých nejoblíbenějších aut.

Tekmot
31. prosince • 9:49

kolik aut celkem

Tekmot orig.
2. ledna • 20:59

Náhodou se dívám se do zdejší diskuse a nestačím se divit, že se za mě vydává nějaký úchyl. Je to ten úchylný troll pod nicky Nový rok, 2.1.2021 a dalšími, který mě vulgárně napadá ve všech diskusích, protože jsem mu odporoval za jeho lži a špínu.
Je jednoduše zjistitelný mj. podle způsobu vyjadřování a psaní.

Mirek
2. ledna • 21:15

Ale hovno ,to my s Frantou

jogurt
1. ledna • 11:29

8

L. Svoboda
31. prosince • 12:25

T613 s italským designem byla ve své době pecka. Štíhlá dlouhá silueta, osmiválec, zadní pohon, pohodlí :-)) ... Bohužel dnes se za Tatru v podobě TKS2, tedy jakési rádoby cestovní kanceláře parazitující na jménu předešlé expedice kolem světa skrývají nepodstivé praktiky a lži pana Havlíčka. Lež střídá lež a lidé své vložené peníze z jara 2019 za nerealizované výlety nedostali. Nyní probíhá obdobná věc s Afrikou. Proto pro všechny případné zájemce, prosím dávejte si pozor, jaký nepodstivec se za značkou Tatra může skrývat. Více na FB Tatra kolem světa - skupina pro všechny! Na obrázku je svítící Tatra ve tmě.

Pawko
1. ledna • 1:21

Tam je zajímavý čtení :-D Konečně vím kdo je Fetuccina a dopis do Petrova zaměstníní je forsáž :-O

LumírTGA
2. ledna • 8:16

Brejláč z cestovky Kolem světa 2 je normální lhář a zloděj, kdysi se tomu říkalo šmejdi.:-D

Karcher Tool
1. ledna • 12:47

Njn je to vůl, proto taky brousí Kačenku z první třídy :-D

Doporučujeme

Články odjinud