Jak vznikal nádherný Tatraplan? Dobové fotky odhalují zákulisí vývoje prototypů

7 komentářů

Zelí
28. ledna • 13:20

Tak na tom tatraplanu je ještě jedna zajímavost a to s nacistou Ferdinandem P. Ten nejenom opajcoval pro Adolfa v roce 1930 od tatry brouka, za což museli po prohraném sporu platit do ČSSR až do roku 1970. Ale zdárně v pajcování pokračoval i po roce 1945. Opajcoval celou samonosnou plošinu tatraplánu i s ležatým motorem dokonce i s uchycením motoru a udělal z toho slavnou 911. Když postavíte jejich podvozkové plošiny vedle sebe, tak je téměř nerozlišíte. Opajcovali motor i s plechovým chladícím krytem a s větrákem a to tak dokonale, že je od sebe také neodlišíte. Slavný F.Porsche byl ubohý plagiátor. Prvním konstruktérem, který stál za něco byl až jeho vnuk F.Piech. Ale to už je jiná kapitola.

puk123
30. ledna • 9:52

Druhé káráš za nečestné jednání. Sám jsi nenávistný prolhaný plácal.

JK
28. ledna • 20:38

I kdyby Ferda vykrádal Tatru až do morku, tak je to jen dobře. Protože tak na rozdíl od komoušů ocenil kvalitní produkt. Tatra má smůlu na režimy. Nejprve ji stopli v rozletu náckové, a pak ji zařízla neschopná rudá lůza. Že po tom všem byla schopna postavit ještě sedmistovku byl spíš zázrak. Respektive smutný epilog značky, která byla na svém začátku mezi technologickými lídry, aby se na konci stala mementem neschopnosti socialismu.

JA-NE
29. ledna • 8:20

Velmi trefne napisane. Za mna ozaj velka skoda tejte znacky. fakt nemat smolu na rezimy. ktovie kde by bola teraz.

.
29. ledna • 8:45

Opytaj sa Andreja Hlinky

JA-NE
3. února • 8:34

?

asdf
28. ledna • 19:47

a ten rozdíl patnacti let?

Doporučujeme

Články odjinud