Tato reklama na Volkswagen Golf rozzuřila Brity. Hlavně ty něžného pohlaví

37 komentářů

Polo
23. srpna • 13:41

Brit nerozzuřila. Rozzuřila jenom feministky, buzeranty a jiný ultralevičácký odpad společnosti.

Smutnej smudla
22. srpna • 10:53

no ... ze bych byl pohorsen z nejaky lgbtsociocosi to bych kecal, ale jinak nazor na reklamu jako takovou ... ze je proste zoufale nudna ...

mpolan
22. srpna • 11:32

No, však je taky na Volkswagen.

O.Mišík
22. srpna • 10:44

Ať vyretušují jen tu maminu a všem bude jasné, co ta reklama chtěla říci!!!

Kenny
22. srpna • 9:33

Dnesni Brit je vetsinou duchodce. Pokud ma byt mladsi cca 40 let, tak se jedna o Pakistance, Inda, nekoho jeden rodic brit a druhy rodic African, nebo Polku ktera tam po skole jela na brigadu a nejaky Johny Walker ji udelal dite. Zakazovat reklamy je takove dvousecne. At si trh ukaze co chce a co snese.

JK
23. srpna • 0:33

A máte i takto jednoznačně faktickou definici dnešního Čecha?

lethal924
15. června • 10:15

Jasne ze jo, jen u nas (zatim) staci skoncit po te prvni jeho vete.

puk123
22. srpna • 7:40

To já jsem rád, že se holky taky umí ozvat. Bohužel, je mezi námi chlapy ještě dost buranů, kteří si myslí, že oni mají automaticky právo na své posezení u pivka, zatímco jejich žena se má automaticky starat celý den o děcka. Nemyslím si, že by reklama vadila zrovna lesbám. Taky je divné, že si toho nevšimli tvůrci reklamy. Klidně mohli dodržet záměr aniž by narazili. Akorát nejsem pro nějaké vnější zákazy. To musí přece firma stáhnout sama, když si odrazuje možná polovinu potenciálních zákazníků.

Josef Leo Bureš
17. listopadu • 0:55

Ženská má roztáhnout nohy a rodit děti.

Pate
1. září • 2:47

Mně ta reklama řekla že pokud se zrovna žena věnuje výchově potomka dělá přinejmenším stejně úžasnou a záslužnou věc jako je dobývání vesmíru.

Moneto
22. srpna • 19:49

Ty nemůžeš být chlap a nebo jseš ale už napůl buzna.

Guli
22. srpna • 17:36

Podle mě je smyslem toho kočárku poukázat na tichost vozu, který neruší dítě spící u cesty -> menší hluk ve městě. Možná tam při natáčení zkoušeli posadit i chlapa a vypadalo to divně nebo bylo v reklamě už moc chlapů a byla by genderově jednostranná :-D

fikus filosof
22. srpna • 10:01

Na feminismus, genderismus a podobne ptakoviny nahlizim jako blahovy pokus o abstrahovani reality. Ono to zacalo tim, ze se ustanovilo, ze lidske rasy jsou rovnocenne. Dnes je trendem povazot i pohlavi za rovnocenna. Osobne se mi to zda naprosto v poradku. Povazuji to za pokracovani myslenek Johna Wycliffa, protestantismu, husitstvi, francouzske revoluce ... Proste historii prostupujici touhu po rovnosti lidi a z ni plynouci svoboda a pravo. Mimo adepty na despoticke tyrany si neumim predstavit, komu by takoveto myslenky mohly vadit.Problem vidim v tom, ze zrejme hodne lidi nerozumi rozdilu mezi terminy "rovnost" a "stejnost" a maji pocit, ze jsou to synonyma. A tak ma dnes rada lidi dojem, ze kdyz jsme stejni, tak vlastne muzeme zcela abstrahovat od reality.Typickym prikladem nepochopeni myslenek rovnosti a svobody, je presvedceni velke casti verejnosti, ze neni rozdilu mezi rodici. Ano, matka i otec jsou si jako lidske bytosti rovni, ale jejich rodicovske role nejsou zamenitelne a tudiz ani stejne. I presto vseobecne prijimane presvedceni o bezrozdilnosti rodicu, jsme zatim nedospeli do stadia, ze by i otcove dokazali rodit a kojit deti.Dalsim prikladem takoveho nepochopeni je presvedceni, ze kdyz zeny a muzi jsou stejni, museji tedy vykonavat stejne profese. Ja to ovsem vidim tak, ze kdyz zeny a muzi jsou si rovni a tudiz maji i rovnocenne svobody a prava, maji tez rovnocenne pravo se svobodne rozhodovat.Obavam se, ze nepochopeni myslenky rovnosti lidi a z ni plynouci svobody a prava vede k jen k dalsi diktature.

Michal
22. srpna • 8:30

Presne tak. Zenske by mely makat rovnocenne. Zadne ulevy ve zvedani vahy skrze bozp. Nebo vyhybani se praci na stavbe. A koneckoncu i ty dvere si umi otevrit a pichle kolo vymenit samy.

JK
22. srpna • 9:56

To argumentování stavbou už je trochu klišé. V té reklamně není žádná činnost, kterou by ženy dnes nevykonávaly, či nezvládly také. Paradoxně naopak v závěrečné scéně by neobstála většina mužů. Vysvětlujte dceři, že může být čím chce, když je ze všech stran bombardována informacemi, že je "jen" žena. Jen ať se holky ozvou, tenhle střet a idiotské genderové studie a úřady atd vznikají jen proto, že si muži uzurpují právo vědět lépe, co žena smí, nebo nesmí.

Takurcite
22. srpna • 10:24

Zrovna tak je dnes stale beznejsi, ze jsou na materske muzi a zvladaci to pokud vim zcela bez problemu.

fikus filosof
22. srpna • 10:12

"... kterou by ženy dnes nevykonávaly, či nezvládly také."To je samozrejme pravda. Otazkou je, co tim chcete rict. Ma tedy ve vsech situacich, profesich, zivotnich rolich a podobne, ktere dnes vykonavaji zeny, ci by ji vykonavat zvladly, vzdy a vsude vystupovat zena?

JK
22. srpna • 11:29

Ne, jde o kontext - o reklamu jako celek. Tvůrci museli vědět, že to bude provokativní. Pokud máte sérii mužů, kteří "se baví" a následně je tam moment se ženou, která si "jen sedí s knihou" u kočárku a ještě vypadá unaveně, tak chápu, že se může někdo ozvat, že mu takový pohled připadá jednostranný. Kdyby to naopak bylo celé úmyslně chytře stereotypní a celá reklama byla vedena tak, že elektrické auto "zklidní" (například hlukově) takové to "klučičí raubířství" a cílovka by byla jasně definována (reklama pro muže - můžete blbnout a přitom tím nerušit), tak bych v tom neviděl nic špatného. Ale tady to bohužel působí, že zatímco muž je i bez nohy hodný obdivu, tak žena zvládne jen to čtení v parku a to si ještě sedla tak blbě k cestě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lethal924
15. června • 6:22

Asi jsem slepy ale nikde jsem nevidel ze by tam muzi jen tak "se bavili". Je tam ukazane jak se lidi dokazou prizpusobit a ze kdyz se prizpusobi i VW, tak projizdejici golf nevzbudi decko. Vsechno jsou to zabery podobne dnesni realne realite, zadne scifi nebo neco co by muzi chteli diktovat zenam. To, ze u kocarku sedi mamka je normalni stejne jako kdyby tam sedel tatka, nic genderove nevyvazeneho. Mel tam sedet tatka? Mohl. Ale nemusel. Stejne jako mamka. Tak si vyberte. Obe varianty jsou z nejakeho pohledu spatne. Mohla tam sedet babicka s dedou a byl by klid. A kdybych si mel rypnout tak bych mohl stejne tak rict ze vyraz "klucici raubirstvi" je stereotypni. Nebudme pokrytci!

Marty
21. listopadu • 20:31

Závěr řeklamy je přeci jasný a nepolitické. Říká, že elektrické auto může v pohodě projet kolem dítěte s kočárkem a holky, co si čte, aniž by oba dva rusilo. Protože je čisté a neslyšné. Stereotyp je ten, že se snažíme holkám a miminkum zajistit co nejvíce klidu.Nevím co genderoveho na tom hledáte.

Marty
21. listopadu • 20:29

Závěr řek.amy je přeci jasný a nepolitické. Říká, že elektrické auto může v pohodě projet kolem dítěte s kočárkem a holky, co si čte, aniž by oba dva rusilo. Protože je čisté a neslušné. Stereotyp je ten, že se snažíme holkám a miminkum zajistit co nejvíce klidu.Nevím co genderoveho na tom hledáte.

lesbicky sroubovak
22. srpna • 12:12

A co kdyz tim autor chtel rict neco uplne jineho? Jste si jisty, ze v te reklame nehledate neco, co tam vubec neni? Co kdyz autorvym zamerem vubec nebylo ukazovat, jaky by svet mel byt, ale jen proste chtel vytvorit dilo, ktere podpori prodeje toho auta? Koneckoncu, je to jen reklama, ne politicky manifest.Zcela nepopiratelne mate pravo na vasi interpretaci. A vzhledem k tomu, ze jsme si rovni, mam ja rovnocenne pravo na svou interpretaci. A autor te reklamy ma zase pravo na tvurci svobodu. Stejne tak mate pravo na tvurci svobodu i vy. Takze sezente prachy a natocte reklamu s chytre stereotypni zapletkou.Osobne na te reklame nic problemoveho neshledavam. Hodne chlapcu asi skutecne touzi stat se kosmounautem ci horolozcem, zatimco hodne devcat asi skutecne touzi po roli matky. A verim, ze hodne handicapovanych skutecne touzi ukazat svetu, ze nejsou odepsani. Ano, je to stereotypni, lec verim, ze pomerne verne odpovidajici realite. Neni mi jasne, proc by mel kdokoliv kohokoliv vyzyvat, aby snil o necem jinem, nez je jeho srdci nejblizsi.A uvedomte si prosim, ze neustale a zatvrzele odmitani stereotypu se take stava stereotypem.

JK
22. srpna • 13:20

Současná reklama, se snaží vyprávět příběh věcí a reflektuje ho skrze prvky, které jsou člověku notoricky známé/povědomé, aby se dokázal s příběhem/emocí ztotožnit. Aby to sdělení prostě pochopil. Častokrát k tomuto účelu používá obraz, protože je lépe a rychleji čitelný a srozumitelnější než slovo. Proto se na obchodní domy lepí obrázek přeškrtnutého psa a na značku s odbočením vlevo je šipka a ne slovní popis. Tedy z pohledu ikonografie - pokud mám muže na skále, muže v kosmu, muže atleta a na závěr ženu s kočárkem kolem které projede opět muž v eGolfu, tak chápu, že se to může některým ženám nelíbit. To nemá nic společného s nabouráváním přirozených rolí "matek a otců".

simla nejim
22. srpna • 16:52

Odpovim necim, co je ponekud off topic. Ale treba se pobavite.Nedavno jsem slysel rozhovor redaktorky s jakousi pani vykonavajici profesi karosarky. Bylo to na akci, ktera mela ukazat, ze i devcata mohou vykonavat muzska povolani. O tom, ze i chlapci mohou vykonavat zenska povolani, se redaktorka sice zminila, lec spiste tak na okraj a jen formalne.Redaktorka se pani karosarky ptala, zda skutecne muze vykonavat tu muzskou praci plnohodnotne. Karosarka se dusovala, ze samozrejme ano. Dnes jsou jiz k dispozici ruzne pomocne mechanismy a tak ta prace uz neni tak fyzicky narocna. Kdyz padla otazka, jak se ji pracuje v muzskem kolektivu, karosarka odpovedela, ze velice dobre. Muzi se k ni chovaji slusne a kdyz je neco vazne hodne tezke, ze ona sama nezvlada s tim manipulovat, radi ji pomohou. ;-) :-)

JK
23. srpna • 0:30

Ale v té reklamě nejsou "povolání". Není tam nic, co by bylo vyloženě mužské. Ženy cestují, létají do vesmíru i dělají atletiku. Tedy v kontextu reklamy je tento příspěvek opravdu off topic.

puk123
22. srpna • 18:42

Když je něco těžké nebo rozměrné pro jednoho chlapa, taky si vzájemně pomohou. Co je na tom divného?

Petr
22. srpna • 7:53

Ta reklama je naprosto v pořádku. Je to smutná manifestace toho, kam se dnešní "vyspělá" civilizace dostala a jak z lidí mizí selský rozum.

David
22. srpna • 7:08

Nerozcilujte se soudruzi, do pár let to tady máme také. Prosadila se inkluze do školství, prosadí se i gendrismus. Na školách se dětem na základě pokrokové výuky vymyji hlavy a hotovo. Navíc tento gendrismus, na sebe naváže mraky úřadů, úředníků a komisí, které už nikdo nikdy nepropustí, ani nerozpustí...

JohnST
21. srpna • 23:57

Chcel by som vidiet tu tucnu, skaredu lesbu v televiznej rade co mala s tymto problem. Zubatym anglicankam uz kuruje na lebene.B-]

JohnST
21. srpna • 23:20

Chcel by som vidiet tu tucnu, skaredu lesbu v televiznej rade co mala s tymto problem. Zubatym anglicankam uz kuruje na lebene.B-]

Nagy
21. srpna • 20:43

Příště ať dají ženským zbijecku do rukou a jak míchaji maltu. Snad už potom budou spokojení.

expat
21. srpna • 19:17

Rozzuřila spíš britské lesby.........B-]

Ryw
21. srpna • 19:01

Dokonalá ukázka do jakých sr*ček se hroutí "západní svět".

jeliman
21. srpna • 22:09

ona zas ta železná opona nebyla tak špatná...

JK
22. srpna • 9:44

Tohle je už i na sarkasmus moc.

Setr
22. srpna • 9:33

Dobrej nick, čoveče...

/
21. srpna • 22:52

já jsem zase rád, že se tady někdy dočtu i o volkswagenu, po dlouhé době..

Doporučujeme

Články odjinud