Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve sprintu porazí i BMW M5

Superb dostal dvojnásobný výkon a zrychlení na úrovni supersportů. U ladění motoru to ovšem nezůstalo.

Sleepery jsou nevyčerpatelnou studnou automobilové fascinace. Jsou to auta, která vypadají nenápadně, pod karoserií však skrývají nejedno překvapení, včetně podstatně zvýšeného výkonu. Je to ten typ auta, který se za vaším sporťákem bude na dálnici držet nalepené déle, než byste kdy očekávali.

Přesně taková je Škoda Superb, kterou vyladil jistý Brit Michael. Jedná se o třetí generaci s motorem 2.0 TSI ve výbavě Laurint & Klement. S výkonem 280 koní ve standardu dokáže z nuly na sto vysprintovat za 5,8 sekund a zastaví se na 250 km/h. To nejsou špatné hodnoty, ale tento základ lze posunout dál.

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Michael instaloval motorový kit 1, následoval druhý stupeň, až nakonec výkon motoru zdvojnásobil a nyní dává 560 koní. I díky forsáži, vstřikování metanolu a většímu turbodmychadlu. Na základě provedeného měření majitel tvrdí, že zrychlení z nuly na sto nyní zabere pouze 2,9 sekund. Nejrychlejší supersedan v tomto směru, BMW M5 Competition, přitom udává zrychlení 3,1 sekund.

Podle všeho se ale nejedná o amatérský garážový tuning. Například výfukové ústrojí přišlo na v přepočtu téměř 90 tisíc korun a pracovali na něm lidé, kteří mají výfuky na starosti i u Aston Martinu. Převodovka DSG dostala lepší spojkový kit, jiné je i odpružení a brzdová soustava.

Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Zvenčí své ambice nedává znát. Změny napovídá nižším postojem a aftermarketovými koly. Ani uvnitř se nic zásadního nezměnilo. Až na alcantarový potah dole zploštěného volantu. Bůh ví proč se tu u řidiče objevila také plaketka "TDI sport edition". Jak dlouho takový nápor výkonu pohonný řetězec vydrží, je otázkou. Sleeper je to ale vážně zajímavý. 

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků