Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve sprintu porazí i BMW M5

Superb dostal dvojnásobný výkon a zrychlení na úrovni supersportů. U ladění motoru to ovšem nezůstalo.

Sleepery jsou nevyčerpatelnou studnou automobilové fascinace. Jsou to auta, která vypadají nenápadně, pod karoserií však skrývají nejedno překvapení, včetně podstatně zvýšeného výkonu. Je to ten typ auta, který se za vaším sporťákem bude na dálnici držet nalepené déle, než byste kdy očekávali.

Přesně taková je Škoda Superb, kterou vyladil jistý Brit Michael. Jedná se o třetí generaci s motorem 2.0 TSI ve výbavě Laurint & Klement. S výkonem 280 koní ve standardu dokáže z nuly na sto vysprintovat za 5,8 sekund a zastaví se na 250 km/h. To nejsou špatné hodnoty, ale tento základ lze posunout dál.

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Michael instaloval motorový kit 1, následoval druhý stupeň, až nakonec výkon motoru zdvojnásobil a nyní dává 560 koní. I díky forsáži, vstřikování metanolu a většímu turbodmychadlu. Na základě provedeného měření majitel tvrdí, že zrychlení z nuly na sto nyní zabere pouze 2,9 sekund. Nejrychlejší supersedan v tomto směru, BMW M5 Competition, přitom udává zrychlení 3,1 sekund.

Podle všeho se ale nejedná o amatérský garážový tuning. Například výfukové ústrojí přišlo na v přepočtu téměř 90 tisíc korun a pracovali na něm lidé, kteří mají výfuky na starosti i u Aston Martinu. Převodovka DSG dostala lepší spojkový kit, jiné je i odpružení a brzdová soustava.

Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Zvenčí své ambice nedává znát. Změny napovídá nižším postojem a aftermarketovými koly. Ani uvnitř se nic zásadního nezměnilo. Až na alcantarový potah dole zploštěného volantu. Bůh ví proč se tu u řidiče objevila také plaketka "TDI sport edition". Jak dlouho takový nápor výkonu pohonný řetězec vydrží, je otázkou. Sleeper je to ale vážně zajímavý. 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 122 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků