Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve sprintu porazí i BMW M5

Superb dostal dvojnásobný výkon a zrychlení na úrovni supersportů. U ladění motoru to ovšem nezůstalo.

Sleepery jsou nevyčerpatelnou studnou automobilové fascinace. Jsou to auta, která vypadají nenápadně, pod karoserií však skrývají nejedno překvapení, včetně podstatně zvýšeného výkonu. Je to ten typ auta, který se za vaším sporťákem bude na dálnici držet nalepené déle, než byste kdy očekávali.

Přesně taková je Škoda Superb, kterou vyladil jistý Brit Michael. Jedná se o třetí generaci s motorem 2.0 TSI ve výbavě Laurint & Klement. S výkonem 280 koní ve standardu dokáže z nuly na sto vysprintovat za 5,8 sekund a zastaví se na 250 km/h. To nejsou špatné hodnoty, ale tento základ lze posunout dál.

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Michael instaloval motorový kit 1, následoval druhý stupeň, až nakonec výkon motoru zdvojnásobil a nyní dává 560 koní. I díky forsáži, vstřikování metanolu a většímu turbodmychadlu. Na základě provedeného měření majitel tvrdí, že zrychlení z nuly na sto nyní zabere pouze 2,9 sekund. Nejrychlejší supersedan v tomto směru, BMW M5 Competition, přitom udává zrychlení 3,1 sekund.

Podle všeho se ale nejedná o amatérský garážový tuning. Například výfukové ústrojí přišlo na v přepočtu téměř 90 tisíc korun a pracovali na něm lidé, kteří mají výfuky na starosti i u Aston Martinu. Převodovka DSG dostala lepší spojkový kit, jiné je i odpružení a brzdová soustava.

Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Kam se může vyšplhat cena Kodiaqu RS? V konfigurátoru jsme vybrali vše

Zvenčí své ambice nedává znát. Změny napovídá nižším postojem a aftermarketovými koly. Ani uvnitř se nic zásadního nezměnilo. Až na alcantarový potah dole zploštěného volantu. Bůh ví proč se tu u řidiče objevila také plaketka "TDI sport edition". Jak dlouho takový nápor výkonu pohonný řetězec vydrží, je otázkou. Sleeper je to ale vážně zajímavý. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků