Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně opustily český automobilový trh, přitom v zahraničí se stále nabízejí.

Přiznejme si, že český automobilový trh není ten největší na světě. Pokud se tedy některé modely prodávají v roční bilanci spíše po jednotkách kusů, je těžké je na trhu nadále držet. Pokud neuspěje celá značka, v naší malé kotlině se nevyplatí držet rovnou celé zastoupení.

Ve většině případů je odchod modelů spjat právě s koncem českého zastoupení, avšak najdou se i samostatné modely, které se v Čechách již prodávat nevyplatilo, přitom v zahraničí jsou stále k mání. Zde je ukázka některých z nich:

Citroën Nemo a Peugeot Bipper

Nejmenší dodávka s dvojitým šípem vstoupila na český trh v roce 2008. V rámci spolupráce s Fiatem se jednalo o sourozence Fiatu Fiorino a také Peugeotu Bipper. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zatímco Itala v Česku ještě pořídíte, oba Francouzi se před rokem z tuzemska stáhli. Miniaturní dodávka, která se prodávala i v osobní verzi, zjevně v Čechách nezaujala především proto, že u nás tolik měst s úzkými uličkami, kam se s Jumperem prostě nevejdete, není. V takové domácí Francii je situace jiná, proto se zde všechny zmíněné vozy stále prodávají.

Dodge Journey

Dodge Journey, střední MPV s prvky crossoveru, spatřil světlo světa na frankfurtském autosalonu v roce 2008. Krátce na to se objevil i u nás. Jako součást evropské strategie automobilky, která zahrnovala i modely Caliber či Nitro.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Naproti Evropanům šel i s dvoulitrovým dieselem. Pod zkratkou CRD se však skrýval nepříliš kultivovaný agregát 2,0 TDI od Volkswagenu. Příliš velký úspěch v Čechách nezaznamenal, v roce 2011 se tak přestává prodávat, protože zastoupení Dodge opouští Česko.

Ve stejném roce se u nás objevuje Fiat Freemont, blízký příbuzný z koncernu FCA. Ani ten už však v nabídce nefiguruje. Auto, které jinde stále seženete, je Journey. Svůj osmý rok kroutí ve Spojených státech, kde se díky malým faceliftům stále drží v kondici. Modely Nitro a Caliber již nejsou v nabídce ani za oceánem.

DS 3 Cabrio

Stylová DS3 je největším úspěchem velmi krátké historie značky DS. Relativně vysokým prodejním číslům se nelze divit, konkurent Mini má styl a dobře jezdí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Poměrně často jej lze spatřit i v Čechách, kde to malé vozy nemají nejjednodušší, zejména v třídveřové konfiguraci. Kdy jste ale naposledy viděli verzi s částečně plátěnou střechou, která se na českém trhu objevila v roce 2013? 

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Fotky bez maskování a další informace o DS 7: Nabídne autonomní řízení

Cabrio již v Česku neseženete, například v sousedním Německu však ano. Osmiletý model s pevnou střechou však svou kariéru nadále pokračuje i u nás. S podstatně levnějším a hlavně žhavě novým modelem C3 to ale ve svém důchodu nemá vůbec jednoduché.

Modelová řada Infiniti

V roce 2009 vstoupila luxusní odnož Nissanu na český trh. Modelová řada sedanu G37 a SUV EX37 či FX37 však nabízela vozy šité na míru Američanům, nikoli Evropanům. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

To změnila evoluce modelů, a také dieselové motory od aliančně spřízněného mercedesu. V České republice existoval jediný showroom. Dealer v pražských Průhonicích však v loňském roce skončil, což znamenalo konec japonské "prémiovky" v České republice.

Infiniti potvrdilo přípravu elektrického sporťáku. Přijede v roce 2020

Infiniti potvrdilo přípravu elektrického sporťáku. Přijede v roce 2020

Do našeho výčtu tedy patří celá řada nadějných modelů, které již u nás nepořídíme. Zpráva o konci Infiniti u nás přišla v době expanze značky, která se začala více orientovat na Evropu. Utnul se prodej hatchbacku Q30, sportovního sedanu střední třídy Q50, luxusního Q70 a dvojice nestárnoucích SUV QX50 a QX70, které byly i u tehdejší české premiéry značky.

Hyundai Veloster

Korejské kupé se třemi bočními dveřmi se představilo už na přelomu roku 2011 a 2012. Po dvou letech však vypadlo z nabídky českého dovozce, stejně jako jej již neseženete ve Velké Británii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

K dostání je přitom například v sousedním Německu. Prodeji vozu nepomohla ani ostřejší verze Turbo. Jedná se o dalšího "exota", se kterým se v českých showroomech již nesetkáte.

Lancia Ypsilon

Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA, dal při velkých změnách černého Petra Lancii. Slavná značka byla odsunuta pouze do své domoviny - Itálie. Po přejmenovaných chryslerech nyní nabízí pouze jeden model - Ypsilon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V Čechách byla "ypsilonka" druhé generace k dispozici od roku 2011. Vydržela zde jen tři roky, právě v roce 2014 se totiž odstěhovala do Itálie. Ypsilon však dokonale naplňuje ideu tohoto článku. Ve své domovině totiž stále slaví velký úspěch - v loňském roce to bylo třetí nejprodávanější auto, přitom ještě v roce 2015 mu patřila druhá příčka.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků