Tata vyvíjí auto s motorem na stlačený vzduch

9 komentářů

Honza
10. dubna • 10:40

Kde vzít energii na výrobu kompresoru, kterým je potřeba vzduch stlačovat ? Započítat se musí jak samotná výroba kompresoru, tak energie potřebná na provoz kompresoru. Že si takové auto nějaký zbohatlík koupí a bude se chlubit, že jezdí po Praze za 30 Kč (cena za doplnění nádrže vzduchem) 100 km. Ale neřeší to cenu za energie, které je třeba vynaložit za zmíněný kompresor a jeho provoz. Uzavřený kruh. Stále o ničem. Jedinou cestou jsou volné energie a jejich využití.

Patrik
16. května • 14:58

Hlavně to neřeší tu základní otázku. Kde vzít energii ? Stlačený vzduch v přírodě nenajdete :-). Ten stlačíte buď kompresorem poháněným nějakým dieselagregátem - takže jsme zase tam kde jsme byli, nebo elektromotorem - v tom případě počítejte s účinnosti výroby a distribuce el energie kolem 25% a jsme na tom hůř, než když nalejeme palivo přímo do auta ... A že by nám tu el. energii vyrobilo nějaké sluníčko - to je a dlouho bude, utopie.
Je to stejné jako s elektromobily či auty na vodík - to vše dokáže pomoci městům od smogu, ale ne lidstvu od nedostatku energie.

Karel P
15. května • 15:10

Já osobně si myslím že takové motory jsou dávno vymyšlené a plně funkční. Jenomže s benzínu, nafty, plynu dostává stát ohromný peníze ze spotřební daně ale co z vody a vzduchu ? Kam by jsme bez těchto peněz přišli ?

Vana666
16. května • 8:23

Ale ano, vzduchové motory jsou vymyšlené a taky se už mnoho let používají v různých odvětvích průmyslu. Problém je že při nezávislém použití potřebují velké a těžké zásobníky stlačeného vzduchu, což je stejný problém jako s akumulátory u elektromobilů. Peníze z daní v tomhle nehrají prachžádnou roli, problém je především technický.

nic nového
15. května • 15:04

tenhle vzduchový pohon je starý a používal se u důlních lokomotiv . Sám jsem s takovou lokomotivou jezdil .

Vana666
15. května • 8:54

Není to nic nového, o tomhle pohonu blouzní různí pseudovýrobci už roky (podle mě hlavně kvůli dotacím, případně oblbnutí akcionářů). Systém se kromě mizerné účinnosti znamenající mizerný dojezd a ještě mizernější maximálku vyznačuje i absencí tankovacích stanic se stlačeným vzduchem. Kompresory na foukání pneumatik na to stačit nebudou.

Pamětník
15. května • 9:09

Od ledna 2008 už uběhlo skoro 4,5 roku - viz http://www.autorevue.cz/tata-nano-levneji-to-nejde_2... .
Tzn. když tehdy začínal článek http://auto.idnes.cz/nejlevnejsi-auto-sveta-bu... ... větou "Francouzský vynálezce Guy Negre už patnáct let vyvíjí auto na stlačený vzduch", tak to už vyvíjí skoro 20 let.

Vana666
15. května • 12:06

a pokud je jeho vynález opravdu založen na expanzi plynu při konstantním objemu :-D:-D tak ho bude vyvíjet určitě ještě hodně dlouhoviz popis motoru
http://www.autonavzduch.cz/...

Doporučujeme

Články odjinud