Tata vyvíjí auto s motorem na stlačený vzduch

Automobilka Tata pracuje na novém modelu, který používá technologii motoru na stlačený vzduch. V současnosti údajně dokončila první fázi vývoje a celý projekt vstupuje do druhé fáze. Sériová výroba automobilu s nulovou produkcí emisí (tedy alespoň těch, které přímo vyprodukuje samotný vůz) by měla začít v horizontu několika let.

Tata Nano Diesel: naftový dvouválec nabídne 35 koní

Tata Nano Diesel: naftový dvouválec nabídne 35 koní

Samotná technologie motoru pracujícího se stlačeným vzduchem pochází od společnosti MDI, která se vývojem zabývá delší dobu. Vůz značky Tata dostane podle předběžných informací jméno Mini Cat, maximální rychlost bude 80 km/h a dojezd kolem 130 kilometrů. Vůz na stlačený vzduch se má stát levnější alternativou k elektromobilům. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků