Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Tata Motors, indický vlastník koncernu Jaguar Land Rover, se rozhodl provést docela pochopitelný krok. Základ úspěšných Land Roverů využije i pro své vlastní SUV, kterým chce zaujmout movitější sortu domácích zájemců.

Není vůbec překvapivé, že Tata Motors plánuje osvědčenou a populární techniku koncernu Jaguar Land Rover (JLR) využít také na indickém trhu. Jak se nedávno ukázalo, o prémiová vozidla je mezi Indy stále větší zájem a dokonce i produkce nejlevnějšího vozu světa, Taty Nano, bude z důvodu nezájmu ukončena.

Tata jakožto vlastník britského podniku od roku 2008 tedy sáhne do katalogu techniky JLR a na základě modifikované platformy D8, kterou používá například současný Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport nebo Jaguar E-Pace, už zanedlouho představí nové indické SUV jménem Harrier.

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

S modelem chce Tata zasáhnout rovněž trh Středního východu a některé africké regiony. Automobilka by se tímto krokem ráda vymanila ze škatulky „výrobce levných aut“, protože designem či kvalitou zpracování se má Harrier samozřejmě inspirovat právě u britského JLR.

Novinka bude vycházet z dřívějšího konceptu H5X (viz galerie). Snímky produkčního vozu chystaného pro modelový rok 2019 toho zatím mnoho neukazují, ale jeho design bude tradičně o cosi zjednodušen.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Očekávají se pěti- i sedmimístné varianty modelu a k mání bude rovněž pohon všech kol. Jen pod kapotou se neobjeví klasické motory od JLR, ale namísto nich Tata využije dvoulitrový naftový čtyřválec původně od koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ve dvou verzích naladění. Nakonec ale možná dorazí i hybridní ústrojí.

Do Evropy se Tata Harrier s největší pravděpodobností samozřejmě nedostane. O ceně v Indii se automobilka zatím nezmínila.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků