Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Tata Motors, indický vlastník koncernu Jaguar Land Rover, se rozhodl provést docela pochopitelný krok. Základ úspěšných Land Roverů využije i pro své vlastní SUV, kterým chce zaujmout movitější sortu domácích zájemců.

Není vůbec překvapivé, že Tata Motors plánuje osvědčenou a populární techniku koncernu Jaguar Land Rover (JLR) využít také na indickém trhu. Jak se nedávno ukázalo, o prémiová vozidla je mezi Indy stále větší zájem a dokonce i produkce nejlevnějšího vozu světa, Taty Nano, bude z důvodu nezájmu ukončena.

Tata jakožto vlastník britského podniku od roku 2008 tedy sáhne do katalogu techniky JLR a na základě modifikované platformy D8, kterou používá například současný Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport nebo Jaguar E-Pace, už zanedlouho představí nové indické SUV jménem Harrier.

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

S modelem chce Tata zasáhnout rovněž trh Středního východu a některé africké regiony. Automobilka by se tímto krokem ráda vymanila ze škatulky „výrobce levných aut“, protože designem či kvalitou zpracování se má Harrier samozřejmě inspirovat právě u britského JLR.

Novinka bude vycházet z dřívějšího konceptu H5X (viz galerie). Snímky produkčního vozu chystaného pro modelový rok 2019 toho zatím mnoho neukazují, ale jeho design bude tradičně o cosi zjednodušen.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Očekávají se pěti- i sedmimístné varianty modelu a k mání bude rovněž pohon všech kol. Jen pod kapotou se neobjeví klasické motory od JLR, ale namísto nich Tata využije dvoulitrový naftový čtyřválec původně od koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ve dvou verzích naladění. Nakonec ale možná dorazí i hybridní ústrojí.

Do Evropy se Tata Harrier s největší pravděpodobností samozřejmě nedostane. O ceně v Indii se automobilka zatím nezmínila.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků