Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Tata Motors, indický vlastník koncernu Jaguar Land Rover, se rozhodl provést docela pochopitelný krok. Základ úspěšných Land Roverů využije i pro své vlastní SUV, kterým chce zaujmout movitější sortu domácích zájemců.

Není vůbec překvapivé, že Tata Motors plánuje osvědčenou a populární techniku koncernu Jaguar Land Rover (JLR) využít také na indickém trhu. Jak se nedávno ukázalo, o prémiová vozidla je mezi Indy stále větší zájem a dokonce i produkce nejlevnějšího vozu světa, Taty Nano, bude z důvodu nezájmu ukončena.

Tata jakožto vlastník britského podniku od roku 2008 tedy sáhne do katalogu techniky JLR a na základě modifikované platformy D8, kterou používá například současný Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport nebo Jaguar E-Pace, už zanedlouho představí nové indické SUV jménem Harrier.

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

S modelem chce Tata zasáhnout rovněž trh Středního východu a některé africké regiony. Automobilka by se tímto krokem ráda vymanila ze škatulky „výrobce levných aut“, protože designem či kvalitou zpracování se má Harrier samozřejmě inspirovat právě u britského JLR.

Novinka bude vycházet z dřívějšího konceptu H5X (viz galerie). Snímky produkčního vozu chystaného pro modelový rok 2019 toho zatím mnoho neukazují, ale jeho design bude tradičně o cosi zjednodušen.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Očekávají se pěti- i sedmimístné varianty modelu a k mání bude rovněž pohon všech kol. Jen pod kapotou se neobjeví klasické motory od JLR, ale namísto nich Tata využije dvoulitrový naftový čtyřválec původně od koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ve dvou verzích naladění. Nakonec ale možná dorazí i hybridní ústrojí.

Do Evropy se Tata Harrier s největší pravděpodobností samozřejmě nedostane. O ceně v Indii se automobilka zatím nezmínila.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků