Tata využije Land Rover pro vlastní SUV. Chce „prémiovku“ pro Indii

Tata Motors, indický vlastník koncernu Jaguar Land Rover, se rozhodl provést docela pochopitelný krok. Základ úspěšných Land Roverů využije i pro své vlastní SUV, kterým chce zaujmout movitější sortu domácích zájemců.

Není vůbec překvapivé, že Tata Motors plánuje osvědčenou a populární techniku koncernu Jaguar Land Rover (JLR) využít také na indickém trhu. Jak se nedávno ukázalo, o prémiová vozidla je mezi Indy stále větší zájem a dokonce i produkce nejlevnějšího vozu světa, Taty Nano, bude z důvodu nezájmu ukončena.

Tata jakožto vlastník britského podniku od roku 2008 tedy sáhne do katalogu techniky JLR a na základě modifikované platformy D8, kterou používá například současný Range Rover Evoque, Land Rover Discovery Sport nebo Jaguar E-Pace, už zanedlouho představí nové indické SUV jménem Harrier.

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

S modelem chce Tata zasáhnout rovněž trh Středního východu a některé africké regiony. Automobilka by se tímto krokem ráda vymanila ze škatulky „výrobce levných aut“, protože designem či kvalitou zpracování se má Harrier samozřejmě inspirovat právě u britského JLR.

Novinka bude vycházet z dřívějšího konceptu H5X (viz galerie). Snímky produkčního vozu chystaného pro modelový rok 2019 toho zatím mnoho neukazují, ale jeho design bude tradičně o cosi zjednodušen.

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Nový Range Rover Evoque již podstupuje testování. Designem napodobí Velar

Očekávají se pěti- i sedmimístné varianty modelu a k mání bude rovněž pohon všech kol. Jen pod kapotou se neobjeví klasické motory od JLR, ale namísto nich Tata využije dvoulitrový naftový čtyřválec původně od koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles) ve dvou verzích naladění. Nakonec ale možná dorazí i hybridní ústrojí.

Do Evropy se Tata Harrier s největší pravděpodobností samozřejmě nedostane. O ceně v Indii se automobilka zatím nezmínila.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků