Tata Prima: sedan pro Evropu od Pininfariny

Indická společnost Tata boduje. Když ohlásila záměr vyrábět Nano za 2 500 dolarů, většina veřejnosti se smála, některým odborníkům ale pěkně zamrazilo v zádech. A historie dala zapravdu druhé skupině, protože Tata výrobu po řadě peripetií skutečně rozjela. Navíc oznámila přípravu varianty určené pro evropské trhy.

Aby Tata své jméno ve světovém automobilovém prostředí upevnila, připravila pro Ženevu řadu zajímavých studií, přičemž se sériovou výrobou řady z nich počítá od příštího roku. Jedním z nových vozů bude sedan nižší střední třídy, jenž se zde představil jako Tata Prima. Kabát mu ušil sám Pininfarina a tento elegantní čtyřdvéřový vůz stane na velmi slušném rozvoru 2 700 mm, čímž řadě konkurentů pěkně zatopí. Model Prima se bude vyrábět v Indii a v Evropě se představí v roce 2011, kdy se zde však již budou prodávat Nano a nový kompakt nižší třídy se jménem Indica a alternativním elektrickým pohonem. V tomto provedení údajně Indica zrychlí z 0 na 100 km/h pod 10 s a na jedno nabití ujede 200 km. Nejsou to hodnoty světoborné, ale na první rlektromibil značky ani nikterak ostudné.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Prima
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků