Tata Prima: sedan pro Evropu od Pininfariny

Indická společnost Tata boduje. Když ohlásila záměr vyrábět Nano za 2 500 dolarů, většina veřejnosti se smála, některým odborníkům ale pěkně zamrazilo v zádech. A historie dala zapravdu druhé skupině, protože Tata výrobu po řadě peripetií skutečně rozjela. Navíc oznámila přípravu varianty určené pro evropské trhy.

Aby Tata své jméno ve světovém automobilovém prostředí upevnila, připravila pro Ženevu řadu zajímavých studií, přičemž se sériovou výrobou řady z nich počítá od příštího roku. Jedním z nových vozů bude sedan nižší střední třídy, jenž se zde představil jako Tata Prima. Kabát mu ušil sám Pininfarina a tento elegantní čtyřdvéřový vůz stane na velmi slušném rozvoru 2 700 mm, čímž řadě konkurentů pěkně zatopí. Model Prima se bude vyrábět v Indii a v Evropě se představí v roce 2011, kdy se zde však již budou prodávat Nano a nový kompakt nižší třídy se jménem Indica a alternativním elektrickým pohonem. V tomto provedení údajně Indica zrychlí z 0 na 100 km/h pod 10 s a na jedno nabití ujede 200 km. Nejsou to hodnoty světoborné, ale na první rlektromibil značky ani nikterak ostudné.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Prima
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků