Tata Prima: sedan pro Evropu od Pininfariny

Indická společnost Tata boduje. Když ohlásila záměr vyrábět Nano za 2 500 dolarů, většina veřejnosti se smála, některým odborníkům ale pěkně zamrazilo v zádech. A historie dala zapravdu druhé skupině, protože Tata výrobu po řadě peripetií skutečně rozjela. Navíc oznámila přípravu varianty určené pro evropské trhy.

Aby Tata své jméno ve světovém automobilovém prostředí upevnila, připravila pro Ženevu řadu zajímavých studií, přičemž se sériovou výrobou řady z nich počítá od příštího roku. Jedním z nových vozů bude sedan nižší střední třídy, jenž se zde představil jako Tata Prima. Kabát mu ušil sám Pininfarina a tento elegantní čtyřdvéřový vůz stane na velmi slušném rozvoru 2 700 mm, čímž řadě konkurentů pěkně zatopí. Model Prima se bude vyrábět v Indii a v Evropě se představí v roce 2011, kdy se zde však již budou prodávat Nano a nový kompakt nižší třídy se jménem Indica a alternativním elektrickým pohonem. V tomto provedení údajně Indica zrychlí z 0 na 100 km/h pod 10 s a na jedno nabití ujede 200 km. Nejsou to hodnoty světoborné, ale na první rlektromibil značky ani nikterak ostudné.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Prima
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků