Tata Nano: zapomeň, Evropo (živé foto)

Indická automobilka Tata je plná překvapení. Kolem modelu Nano udělala patřičný rozruch, pro Evropu s ním ale už nepočítá.

Stánek Taty na ženevském autosalonu byl v tiskových dnech obležen davem novinářů, kteří zde však většinou nebyli kvůli Nanu. Čekalo se totiž především oznámení o ukončení jednání s koncernem Ford o nákupu značek Jaguar a Land Rover. Nakonec se tak nestalo, šéf společnosti Ratan Tata mluvil především o továrně nesoucí jeho jméno. Oznámil pouze svůj záměr chovat se k tradičním jménům Jaguar a Land Rover s patřičnou úctou. Jednání s Fordem se prozatím dále protahují, ale oznámení o dohodě se očekává každým dnem. 

Ve svém emotivním projevu vzpomněl, jak se jeho firma poprvé objevila v Ženevě před jedenácti lety jako neznámý podnik usilující o prosazení na světových trzích. Od té doby odvedl Tata spoustu práce, kterou představuje především velkovýrobní Indica. Tata zároveň zdůraznil úlohu zájmu světových médií při rozhodování o další expanzi automobilky. Zároveň oznámil, že s rekordně laciným autem Nano do Evropy nepůjde, protože by nemohlo splnit emisní a bezpečnostní limity. Nano se zde údajně objevilo pouze jako projev sentimentu z jedenáct let staré premiéry.

Naději na evropskou existenci tak má pouze připravovaný, zásadně modernizovaný typ Indica, jenž by měl zastoupit nezdařilý CityRover, kterému bylo vytýkáno zvláště jeho mizerné dílenské zpracování. Je ale možné, že jméno CityRover se vrátí, protože s nákupem Land Roveru Tata získá práva na všechny značky, v nichž se objevuje jméno Rover. Vlastnictví značky Rover německým BMW totiž vypršelo koncem loňského roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano v Ženevě
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tata Nano

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků