Tata Nano: zapomeň, Evropo (živé foto)

Indická automobilka Tata je plná překvapení. Kolem modelu Nano udělala patřičný rozruch, pro Evropu s ním ale už nepočítá.

Stánek Taty na ženevském autosalonu byl v tiskových dnech obležen davem novinářů, kteří zde však většinou nebyli kvůli Nanu. Čekalo se totiž především oznámení o ukončení jednání s koncernem Ford o nákupu značek Jaguar a Land Rover. Nakonec se tak nestalo, šéf společnosti Ratan Tata mluvil především o továrně nesoucí jeho jméno. Oznámil pouze svůj záměr chovat se k tradičním jménům Jaguar a Land Rover s patřičnou úctou. Jednání s Fordem se prozatím dále protahují, ale oznámení o dohodě se očekává každým dnem. 

Ve svém emotivním projevu vzpomněl, jak se jeho firma poprvé objevila v Ženevě před jedenácti lety jako neznámý podnik usilující o prosazení na světových trzích. Od té doby odvedl Tata spoustu práce, kterou představuje především velkovýrobní Indica. Tata zároveň zdůraznil úlohu zájmu světových médií při rozhodování o další expanzi automobilky. Zároveň oznámil, že s rekordně laciným autem Nano do Evropy nepůjde, protože by nemohlo splnit emisní a bezpečnostní limity. Nano se zde údajně objevilo pouze jako projev sentimentu z jedenáct let staré premiéry.

Naději na evropskou existenci tak má pouze připravovaný, zásadně modernizovaný typ Indica, jenž by měl zastoupit nezdařilý CityRover, kterému bylo vytýkáno zvláště jeho mizerné dílenské zpracování. Je ale možné, že jméno CityRover se vrátí, protože s nákupem Land Roveru Tata získá práva na všechny značky, v nichž se objevuje jméno Rover. Vlastnictví značky Rover německým BMW totiž vypršelo koncem loňského roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano v Ženevě
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tata Nano

 

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 886 km
Cena: 740 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků