Tata Nano: superlevné auto půjde do Evropy

Na počátku roku představila indická automobilka Tata svůj ultralevný vůz Nano, který se pyšnil cenovkou 2 500 dolarů. Nebudeme si nic nalhávat a prozradíme rovnou, že cena se na výsledku podepsala. Vše je maximálně jednoduché, účelné a auto si prostě na nic nehraje.

Tip: Představení Tata Nano naleznete zde.

A i když mělo jít původně o auto pro vybrané nenáročné trhy, Tata Nano se nakonec podívá i do Evropy. Dle automobilky by k tomu mělo dojít v roce 2012 a to s příchodem nové generace, která bude vyvíjena ve dvou verzích. První z nich opět velmi jednoduchá s velmi nízkou cenou a druhá pak o trochu modernější, aby dokázala splnit homologační parametry pro prodeje např. v Evropské Unii.

Dá se ovšem očekávat, že evropský model již nebude stát pod padesát tisíc, jelikož vozy budou muset plnit přísnější emisní limity (v roce 2012 Euro 5), bezpečnostní limity apod. Ovšem i přes tato omezení by se cena neměla přehoupnout přes 100 000 Kč, což je cena velmi příjemná a pro vůz, který by měl sloužit např. pro ježdění po městě velmi dobrá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků