Tata Nano se dočká dieselového motoru

Jeden z nejdiskutovanějších vozů loňského roku se již brzy dostane na trh. Miniauto s délkou jen 3 100 mm, dvouválcovým motorem o objemu 0,6 l a výkonem 33 k, přenášeným přes čtyřstupňovou převodovku na zadní kola zní trochu jako špatný vtip, ale s cenou pouhých 2500 dolarů a spotřebou 4,3 l naturalu na 100 km má zaděláno na slušný úspěch.

Záměry indické automobilky s tímto modelem jsou ale mnohem větší. Již brzy by měl benzinové Nano následovat dieselový model s common-railovým, turbem přeplňovaným dvouválcem o objemu okolo 0,8 litru. Techniku by měli dodat FEV, Bosch a Honeywell, což nezní špatně, ale kvalitní naftová jednotka by cenu vozu mohla snadno vyšroubovat na násobky ceny její benzinové varianty... Přesnější datum uvedení této verze na trh zatím nebyl zveřejněn, stejně jako její bližší technické parametry či cena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků