Tata Nano: modernizace pro přežití

Nejlevější automobil světa projde pro modelový rok 2012 řadou dílčích modifikací. Prodeje totiž stále váznou.
Tata Nano: modernizace pro přežití

Indický magnát Ratan Tata byl nucen přikročit k modernizaci svého minivozu Nano. Zatímco ještě před dvěmi lety model Tata Nano lámal rekordy, již na konci následujícího roku bylo jasné, že prodeje Nana poněkud váznou. Dvouválcový zážehový motor s objemem 0,624 l byl vylepšen pro omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Nyní posílil o 3 koně, takže dosahuje výkonu 38 koní (28 kW) a točivého momentu 51 Nm, nejvyšší rychlost zůstala zachována na 105 km/h.

Přepracovány byly závěsy kol pro zlepšení komfortu a stability, přední náprava dostala zkrutný stabilizátor a vylepšené řízení. Nejdůležitější změnou se ale podle všeho stává standardní aplikace posilovače brzd napříč nabízenými verzemi. Interiér je opatřen novými obkladovými materiály v barvách šedá, béžová a černá a karoserie může být lakována jedním z desítky nových odstínů.

Vyšší výbavy CX a LX dostaly vnější zpětná zrcátka na obou stranách, Nano Standard se musí spokojit pouze s tím na dveřích u řidiče. Za příplatek je k dostání také klimatizace. Dílčí modifikace mají jediný úkol: zlepšit prodeje. Ratan Tata původně počítal s měsíčním odbytem nad hranicí 20 000, ale například za letošní září nalezlo své majitele jen 1 200 vozů typu Tata Nano.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků