Tata Nano: modernizace pro přežití

Nejlevější automobil světa projde pro modelový rok 2012 řadou dílčích modifikací. Prodeje totiž stále váznou.
Tata Nano: modernizace pro přežití

Indický magnát Ratan Tata byl nucen přikročit k modernizaci svého minivozu Nano. Zatímco ještě před dvěmi lety model Tata Nano lámal rekordy, již na konci následujícího roku bylo jasné, že prodeje Nana poněkud váznou. Dvouválcový zážehový motor s objemem 0,624 l byl vylepšen pro omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Nyní posílil o 3 koně, takže dosahuje výkonu 38 koní (28 kW) a točivého momentu 51 Nm, nejvyšší rychlost zůstala zachována na 105 km/h.

Přepracovány byly závěsy kol pro zlepšení komfortu a stability, přední náprava dostala zkrutný stabilizátor a vylepšené řízení. Nejdůležitější změnou se ale podle všeho stává standardní aplikace posilovače brzd napříč nabízenými verzemi. Interiér je opatřen novými obkladovými materiály v barvách šedá, béžová a černá a karoserie může být lakována jedním z desítky nových odstínů.

Vyšší výbavy CX a LX dostaly vnější zpětná zrcátka na obou stranách, Nano Standard se musí spokojit pouze s tím na dveřích u řidiče. Za příplatek je k dostání také klimatizace. Dílčí modifikace mají jediný úkol: zlepšit prodeje. Ratan Tata původně počítal s měsíčním odbytem nad hranicí 20 000, ale například za letošní září nalezlo své majitele jen 1 200 vozů typu Tata Nano.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky