Tata Nano: modernizace pro přežití

Nejlevější automobil světa projde pro modelový rok 2012 řadou dílčích modifikací. Prodeje totiž stále váznou.
Tata Nano: modernizace pro přežití

Indický magnát Ratan Tata byl nucen přikročit k modernizaci svého minivozu Nano. Zatímco ještě před dvěmi lety model Tata Nano lámal rekordy, již na konci následujícího roku bylo jasné, že prodeje Nana poněkud váznou. Dvouválcový zážehový motor s objemem 0,624 l byl vylepšen pro omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Nyní posílil o 3 koně, takže dosahuje výkonu 38 koní (28 kW) a točivého momentu 51 Nm, nejvyšší rychlost zůstala zachována na 105 km/h.

Přepracovány byly závěsy kol pro zlepšení komfortu a stability, přední náprava dostala zkrutný stabilizátor a vylepšené řízení. Nejdůležitější změnou se ale podle všeho stává standardní aplikace posilovače brzd napříč nabízenými verzemi. Interiér je opatřen novými obkladovými materiály v barvách šedá, béžová a černá a karoserie může být lakována jedním z desítky nových odstínů.

Vyšší výbavy CX a LX dostaly vnější zpětná zrcátka na obou stranách, Nano Standard se musí spokojit pouze s tím na dveřích u řidiče. Za příplatek je k dostání také klimatizace. Dílčí modifikace mají jediný úkol: zlepšit prodeje. Ratan Tata původně počítal s měsíčním odbytem nad hranicí 20 000, ale například za letošní září nalezlo své majitele jen 1 200 vozů typu Tata Nano.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků