Tata Nano: levněji to nejde

Doba, kdy si i průměrný český občan koupí za dva průměrné platy nové auto, je zde. Indická Tata představila vůz s cenou 45 000 Kč.

Indická automobilka Tata představila zřejmě nejlevnější sériově vyráběný vůz na světě. Cena nového modelu Nano byla stanovena na 2 500 amerických dolarů (přibližně 45 000 Kč). Za tyto peníze bude vůz prodáván na indickém trhu a později možná i na dalších trzích.

Malé auto s délkou 3 100 mm, šířkou 1 500 mm a výškou 1 600 mm je opravdovým prckem a v rozměrech si příliš nezadá se slavnějším Smartem. O pohon se pak stará dvouválcový agregát o objemu 0,6 l s výkonem 24 kW (33 k). Motor je pak umístěn u zadní nápravy a má si v kombinaci vystačit se 4,3 l naturalu na 100 km.

Samotná kvalita vozu je dost diskutabilní, jelikož je jasné, že při tak nízkých nákladech nelze očekávat nejmodernější technologie a materiály. Na podvozku tak stojí obyčejná plechová karosérie, která je doplněna plastovými nárazníky a opravdu malými koly.

Nízké náklady jsou cítit i v interiéru, kterému vévodí palubní deska, která by snesla srovnání se starším Favoritem. Pět míst k sezení je pak při daných rozměrech konstruováno spíše na japonskou velikost posádky než na zdatné Indy.

Ať tak či onak, vše se točí kolem ceny. Za tyto peníze lze vozu odpustit opravdu mnoho a vůbec nemusí vadit, že vše nevypadá jako z katalogu Mercedesu. Pokud by se jednou vůz dostal i mimo území Indie, jistě by si našel řadu zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků