Tata Nano: levněji to nejde

Doba, kdy si i průměrný český občan koupí za dva průměrné platy nové auto, je zde. Indická Tata představila vůz s cenou 45 000 Kč.

Indická automobilka Tata představila zřejmě nejlevnější sériově vyráběný vůz na světě. Cena nového modelu Nano byla stanovena na 2 500 amerických dolarů (přibližně 45 000 Kč). Za tyto peníze bude vůz prodáván na indickém trhu a později možná i na dalších trzích.

Malé auto s délkou 3 100 mm, šířkou 1 500 mm a výškou 1 600 mm je opravdovým prckem a v rozměrech si příliš nezadá se slavnějším Smartem. O pohon se pak stará dvouválcový agregát o objemu 0,6 l s výkonem 24 kW (33 k). Motor je pak umístěn u zadní nápravy a má si v kombinaci vystačit se 4,3 l naturalu na 100 km.

Samotná kvalita vozu je dost diskutabilní, jelikož je jasné, že při tak nízkých nákladech nelze očekávat nejmodernější technologie a materiály. Na podvozku tak stojí obyčejná plechová karosérie, která je doplněna plastovými nárazníky a opravdu malými koly.

Nízké náklady jsou cítit i v interiéru, kterému vévodí palubní deska, která by snesla srovnání se starším Favoritem. Pět míst k sezení je pak při daných rozměrech konstruováno spíše na japonskou velikost posádky než na zdatné Indy.

Ať tak či onak, vše se točí kolem ceny. Za tyto peníze lze vozu odpustit opravdu mnoho a vůbec nemusí vadit, že vše nevypadá jako z katalogu Mercedesu. Pokud by se jednou vůz dostal i mimo území Indie, jistě by si našel řadu zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků