Tata Nano: levněji to nejde

Doba, kdy si i průměrný český občan koupí za dva průměrné platy nové auto, je zde. Indická Tata představila vůz s cenou 45 000 Kč.

Indická automobilka Tata představila zřejmě nejlevnější sériově vyráběný vůz na světě. Cena nového modelu Nano byla stanovena na 2 500 amerických dolarů (přibližně 45 000 Kč). Za tyto peníze bude vůz prodáván na indickém trhu a později možná i na dalších trzích.

Malé auto s délkou 3 100 mm, šířkou 1 500 mm a výškou 1 600 mm je opravdovým prckem a v rozměrech si příliš nezadá se slavnějším Smartem. O pohon se pak stará dvouválcový agregát o objemu 0,6 l s výkonem 24 kW (33 k). Motor je pak umístěn u zadní nápravy a má si v kombinaci vystačit se 4,3 l naturalu na 100 km.

Samotná kvalita vozu je dost diskutabilní, jelikož je jasné, že při tak nízkých nákladech nelze očekávat nejmodernější technologie a materiály. Na podvozku tak stojí obyčejná plechová karosérie, která je doplněna plastovými nárazníky a opravdu malými koly.

Nízké náklady jsou cítit i v interiéru, kterému vévodí palubní deska, která by snesla srovnání se starším Favoritem. Pět míst k sezení je pak při daných rozměrech konstruováno spíše na japonskou velikost posádky než na zdatné Indy.

Ať tak či onak, vše se točí kolem ceny. Za tyto peníze lze vozu odpustit opravdu mnoho a vůbec nemusí vadit, že vše nevypadá jako z katalogu Mercedesu. Pokud by se jednou vůz dostal i mimo území Indie, jistě by si našel řadu zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků