Tata Nano EV: evropská budoucnost automobilky?

Indická automobilka Tata se opět uchází o pozornost na světovém autosalonu v Ženevě, samozřejmě nijak jinak než s modelem Nano, který má prý prodejní potenciál i v Evropě. Trh starého kontinentu se však Tata chystá dobýt až za nějakou dobu a chystá se do tohoto vstupu investovat nemalé prostředky. Jako předkrm představila letos v Ženevě verzi svého modelu Nano s přívlastkem EV, což neznačí nic jiného než fakt, že pro svůj pohon nebude vůz potřebovat ani kapku paliva. Ano, je to plnohodnotný elektromobil.

Kromě změny vzhledu se svým způsobem změnil pouze systém pohonu, místo spalovacího motoru se zde objevuje sada li-polymerových baterií a elektromotor s výkonem 40 kW, který na jedno nabití zvládne ujet kolem 160 km. Akceleraci z nuly na 60 km/h pak zvládne zhruba do deseti vteřin, přičemž o maximální rychlosti činí dostaučujících 110 km/h. Připomeňme, že Tata Nano EV je odvozena od modelu Vista EV, který se představil vloni na autosalonu v Dillí, vývoj elektrického Nana ale probíhal převážně v evropském vývojovém centru.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano EV

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků