Tata Nano EV: evropská budoucnost automobilky?

Tata Nano EV: evropská budoucnost automobilky?

Indická automobilka Tata se opět uchází o pozornost na světovém autosalonu v Ženevě, samozřejmě nijak jinak než s modelem Nano, který má prý prodejní potenciál i v Evropě. Trh starého kontinentu se však Tata chystá dobýt až za nějakou dobu a chystá se do tohoto vstupu investovat nemalé prostředky. Jako předkrm představila letos v Ženevě verzi svého modelu Nano s přívlastkem EV, což neznačí nic jiného než fakt, že pro svůj pohon nebude vůz potřebovat ani kapku paliva. Ano, je to plnohodnotný elektromobil.

Kromě změny vzhledu se svým způsobem změnil pouze systém pohonu, místo spalovacího motoru se zde objevuje sada li-polymerových baterií a elektromotor s výkonem 40 kW, který na jedno nabití zvládne ujet kolem 160 km. Akceleraci z nuly na 60 km/h pak zvládne zhruba do deseti vteřin, přičemž o maximální rychlosti činí dostaučujících 110 km/h. Připomeňme, že Tata Nano EV je odvozena od modelu Vista EV, který se představil vloni na autosalonu v Dillí, vývoj elektrického Nana ale probíhal převážně v evropském vývojovém centru.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano EV
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2010
Stav: 116 770 km
Cena: 195 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků