Tata Nano EV: evropská budoucnost automobilky?

Indická automobilka Tata se opět uchází o pozornost na světovém autosalonu v Ženevě, samozřejmě nijak jinak než s modelem Nano, který má prý prodejní potenciál i v Evropě. Trh starého kontinentu se však Tata chystá dobýt až za nějakou dobu a chystá se do tohoto vstupu investovat nemalé prostředky. Jako předkrm představila letos v Ženevě verzi svého modelu Nano s přívlastkem EV, což neznačí nic jiného než fakt, že pro svůj pohon nebude vůz potřebovat ani kapku paliva. Ano, je to plnohodnotný elektromobil.

Kromě změny vzhledu se svým způsobem změnil pouze systém pohonu, místo spalovacího motoru se zde objevuje sada li-polymerových baterií a elektromotor s výkonem 40 kW, který na jedno nabití zvládne ujet kolem 160 km. Akceleraci z nuly na 60 km/h pak zvládne zhruba do deseti vteřin, přičemž o maximální rychlosti činí dostaučujících 110 km/h. Připomeňme, že Tata Nano EV je odvozena od modelu Vista EV, který se představil vloni na autosalonu v Dillí, vývoj elektrického Nana ale probíhal převážně v evropském vývojovém centru.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano EV
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků