Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Od chvíle, kdy „Indián“ Ratan Tata představil svůj model Nano, prohlašoval tento byznysman, že svůj „nejlevnější automobil světa“ hodlá v modifikované podobě prodávat i v Evropě a USA. Chlapci okolo britského magazínu Autocar nyní zjistili podrobnosti o evropském provedení, jež se má na naše silnice dostat v modelovém roce 2011.

Původní třiatřicetikoňový dvouválec má být nahrazen tříválcem o výkonu 60 koní (44 kW), jenž bude doplněn pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením a prodlouženými převody pro dosahování vyšších rychlostí, přičemž mají být zachovány nízká spotřeba i přijatelné emise. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že evropské Nano poněkud „povyroste“ s ambicí dosáhnout uspokojivých výsledků v homologačních bezpečnostních testech. Na délku má nabýt zhruba o čtvrt metru, z čehož mají těžit deformační zóny i prostor pro posádku a její zavazadla. Podle Autocaru má evropské provedení Tata Nano stát 4 000 až 5 000 liber, což „změní cenovou politiku běžnou v britských showroomech“.

V našich zeměpisných šířkách by Tata Nano Europa měla být ještě levnější, pokud chce konkurovat aktuálním nabídkám zavedených automobilek, které své nejlevnější modely prodávají již za ceny okolo 150 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa: koncept evropské verze představený letos v Ženevě

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků