Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Od chvíle, kdy „Indián“ Ratan Tata představil svůj model Nano, prohlašoval tento byznysman, že svůj „nejlevnější automobil světa“ hodlá v modifikované podobě prodávat i v Evropě a USA. Chlapci okolo britského magazínu Autocar nyní zjistili podrobnosti o evropském provedení, jež se má na naše silnice dostat v modelovém roce 2011.

Původní třiatřicetikoňový dvouválec má být nahrazen tříválcem o výkonu 60 koní (44 kW), jenž bude doplněn pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením a prodlouženými převody pro dosahování vyšších rychlostí, přičemž mají být zachovány nízká spotřeba i přijatelné emise. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že evropské Nano poněkud „povyroste“ s ambicí dosáhnout uspokojivých výsledků v homologačních bezpečnostních testech. Na délku má nabýt zhruba o čtvrt metru, z čehož mají těžit deformační zóny i prostor pro posádku a její zavazadla. Podle Autocaru má evropské provedení Tata Nano stát 4 000 až 5 000 liber, což „změní cenovou politiku běžnou v britských showroomech“.

V našich zeměpisných šířkách by Tata Nano Europa měla být ještě levnější, pokud chce konkurovat aktuálním nabídkám zavedených automobilek, které své nejlevnější modely prodávají již za ceny okolo 150 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa: koncept evropské verze představený letos v Ženevě
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků