Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Od chvíle, kdy „Indián“ Ratan Tata představil svůj model Nano, prohlašoval tento byznysman, že svůj „nejlevnější automobil světa“ hodlá v modifikované podobě prodávat i v Evropě a USA. Chlapci okolo britského magazínu Autocar nyní zjistili podrobnosti o evropském provedení, jež se má na naše silnice dostat v modelovém roce 2011.

Původní třiatřicetikoňový dvouválec má být nahrazen tříválcem o výkonu 60 koní (44 kW), jenž bude doplněn pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením a prodlouženými převody pro dosahování vyšších rychlostí, přičemž mají být zachovány nízká spotřeba i přijatelné emise. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že evropské Nano poněkud „povyroste“ s ambicí dosáhnout uspokojivých výsledků v homologačních bezpečnostních testech. Na délku má nabýt zhruba o čtvrt metru, z čehož mají těžit deformační zóny i prostor pro posádku a její zavazadla. Podle Autocaru má evropské provedení Tata Nano stát 4 000 až 5 000 liber, což „změní cenovou politiku běžnou v britských showroomech“.

V našich zeměpisných šířkách by Tata Nano Europa měla být ještě levnější, pokud chce konkurovat aktuálním nabídkám zavedených automobilek, které své nejlevnější modely prodávají již za ceny okolo 150 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa: koncept evropské verze představený letos v Ženevě
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků