Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Tata Nano Europa: víme více o evropské verzi bestselleru

Od chvíle, kdy „Indián“ Ratan Tata představil svůj model Nano, prohlašoval tento byznysman, že svůj „nejlevnější automobil světa“ hodlá v modifikované podobě prodávat i v Evropě a USA. Chlapci okolo britského magazínu Autocar nyní zjistili podrobnosti o evropském provedení, jež se má na naše silnice dostat v modelovém roce 2011.

Původní třiatřicetikoňový dvouválec má být nahrazen tříválcem o výkonu 60 koní (44 kW), jenž bude doplněn pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením a prodlouženými převody pro dosahování vyšších rychlostí, přičemž mají být zachovány nízká spotřeba i přijatelné emise. Nikoho zřejmě nepřekvapí, že evropské Nano poněkud „povyroste“ s ambicí dosáhnout uspokojivých výsledků v homologačních bezpečnostních testech. Na délku má nabýt zhruba o čtvrt metru, z čehož mají těžit deformační zóny i prostor pro posádku a její zavazadla. Podle Autocaru má evropské provedení Tata Nano stát 4 000 až 5 000 liber, což „změní cenovou politiku běžnou v britských showroomech“.

V našich zeměpisných šířkách by Tata Nano Europa měla být ještě levnější, pokud chce konkurovat aktuálním nabídkám zavedených automobilek, které své nejlevnější modely prodávají již za ceny okolo 150 tisíc Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa: koncept evropské verze představený letos v Ženevě
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 2 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků