Tata Nano diesel: sen superšetřílků se stane realitou

Tata Nano nepřestává překvapovat. Sotva s odřenými zrcátky (známá též jako uši...) přestála podzimní prodejní krizi, chystá se znovu zaútočit. Její novou zbraní bude Dieselův motor, který se má pod kapotou vozu objevit již letos na podzim.

Detailů zatím mnoho neznáme, podle dostupných informací má ale Nano přijít s dieselem o objemu 0,6 až 0,7 litru, který bude vybaven vstřikováním common-rail od Bosche a malým turbodmychadlem od Honeywellu. Výkonové či jiné parametry zatím nebyly ani naznačeny.

Důvody k tomuto kroku jsou celkem racionální - nejde ani tak o snahu konečně prorazit na evropském trhu (jakkoli tuto možnost Tata stále nevylučuje), ale spíše o snahu dále podpořit prodeje vozu v domácí Indii. Tam momentálně naftové motory zažívají menší boom, když s nimi hlavně konkurenční Ford a Suzuki slaví i v malých vozech úspěchy. A Tata chce chytit vlnu co nejdříve.

Uvidíme, s čím Nano nakonec vyrazí do boje. Definitivně jasno by mělo být v září nebo říjnu, kdy by se nový mininafťák měl dostat do výroby. Až se tak skutečně stane, půjde jistě o ztělesnění snu šetřivých řidičů - auto za pár desítek tisíc korun, které spotřebuje do dvou litrů nafty na 100 kilometrů (náš skromný odhad při velikosti a hmotosti Nana), to už bude pomalu levnější svezení než na kole...

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa zatím do Európy nedorazila. Dieselova motoru by se ale dočkat měla...
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků