Tata Nano diesel: sen superšetřílků se stane realitou

Tata Nano nepřestává překvapovat. Sotva s odřenými zrcátky (známá též jako uši...) přestála podzimní prodejní krizi, chystá se znovu zaútočit. Její novou zbraní bude Dieselův motor, který se má pod kapotou vozu objevit již letos na podzim.

Detailů zatím mnoho neznáme, podle dostupných informací má ale Nano přijít s dieselem o objemu 0,6 až 0,7 litru, který bude vybaven vstřikováním common-rail od Bosche a malým turbodmychadlem od Honeywellu. Výkonové či jiné parametry zatím nebyly ani naznačeny.

Důvody k tomuto kroku jsou celkem racionální - nejde ani tak o snahu konečně prorazit na evropském trhu (jakkoli tuto možnost Tata stále nevylučuje), ale spíše o snahu dále podpořit prodeje vozu v domácí Indii. Tam momentálně naftové motory zažívají menší boom, když s nimi hlavně konkurenční Ford a Suzuki slaví i v malých vozech úspěchy. A Tata chce chytit vlnu co nejdříve.

Uvidíme, s čím Nano nakonec vyrazí do boje. Definitivně jasno by mělo být v září nebo říjnu, kdy by se nový mininafťák měl dostat do výroby. Až se tak skutečně stane, půjde jistě o ztělesnění snu šetřivých řidičů - auto za pár desítek tisíc korun, které spotřebuje do dvou litrů nafty na 100 kilometrů (náš skromný odhad při velikosti a hmotosti Nana), to už bude pomalu levnější svezení než na kole...

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa zatím do Európy nedorazila. Dieselova motoru by se ale dočkat měla...
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků