Tata Nano diesel: sen superšetřílků se stane realitou

Tata Nano nepřestává překvapovat. Sotva s odřenými zrcátky (známá též jako uši...) přestála podzimní prodejní krizi, chystá se znovu zaútočit. Její novou zbraní bude Dieselův motor, který se má pod kapotou vozu objevit již letos na podzim.

Detailů zatím mnoho neznáme, podle dostupných informací má ale Nano přijít s dieselem o objemu 0,6 až 0,7 litru, který bude vybaven vstřikováním common-rail od Bosche a malým turbodmychadlem od Honeywellu. Výkonové či jiné parametry zatím nebyly ani naznačeny.

Důvody k tomuto kroku jsou celkem racionální - nejde ani tak o snahu konečně prorazit na evropském trhu (jakkoli tuto možnost Tata stále nevylučuje), ale spíše o snahu dále podpořit prodeje vozu v domácí Indii. Tam momentálně naftové motory zažívají menší boom, když s nimi hlavně konkurenční Ford a Suzuki slaví i v malých vozech úspěchy. A Tata chce chytit vlnu co nejdříve.

Uvidíme, s čím Nano nakonec vyrazí do boje. Definitivně jasno by mělo být v září nebo říjnu, kdy by se nový mininafťák měl dostat do výroby. Až se tak skutečně stane, půjde jistě o ztělesnění snu šetřivých řidičů - auto za pár desítek tisíc korun, které spotřebuje do dvou litrů nafty na 100 kilometrů (náš skromný odhad při velikosti a hmotosti Nana), to už bude pomalu levnější svezení než na kole...

Klepněte pro větší obrázek
Tata Nano Europa zatím do Európy nedorazila. Dieselova motoru by se ale dočkat měla...
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků