O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

Po deseti letech produkce bude ukončena výroba dostupného modelu Nano indické automobilky Tata. I když si vůz nadále udržoval nálepku „nejlevnějšího auta světa“, i na domácím trhu klesly jeho prodeje na absolutní minimum.

Situace na indickém trhu se mění. Ačkoliv zde prodej osobních aut v červnu poskočil o 38 %, zájem o užitková vozidla povýšil o 42 % a dvoustopá vozidla se prodávala o 22 % lépe, ani tento rozkvět nezajistil zvýšení popularity jednomu z nejdostupnějších osobních aut světa.

Taty Nano, která zájemce vyjde v přepočtu na 77 tisíc korun, se minulý rok v červnu v Indii vyrobilo na základě poptávky pouhých 275 kusů, zatímco letos sjel z výrobní linky už jen jeden kus. Export modelu do okolních zemí zůstal na rovné nule, přičemž už minulý rok bylo vysláno do světa jen 25 vozů.

Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Ekonomická, čtyřmístná krabička na kolech s dvouválcovým motorem o výkonu 28 kW (38 koní) už jednoduše na trhu Indie nevzbuzuje takový zájem jako v době uvedení v roce 2008. Vedení Taty proto oznamuje, že v současné podobě nemůže model pokračovat v nabídce i v roce 2019.

Podle finanční agentury Bloomberg sice motoristé v Indii hledí na dostupnou cenu vozů stále bedlivě, nicméně se už nechtějí spokojit s naprosto „oholenými“ modely bez jakékoliv výbavy a pochybnou bezpečností. Nárazové testy Taty Nano již v minulosti dopadly na poměry evropských norem Euro NCAP doslova tragicky a vůz si neodnesl ani jednu hvězdičku.

Nástupce Kie Soul bude! Prozradily jej špionážní fotky

Nástupce Kie Soul bude! Prozradily jej špionážní fotky

V základní verzi Nano nenajdete airbagy, klimatizaci a ani rádio. Mnoho zájemců tak nakonec oželí luxus čtyř sedaček a za ještě nižší cenu si pořídí motocykl. Nehledě na řadu požárů Taty Nano, které v posledních letech na model házely další negativní světlo.

Tatu nakonec válcují dostupné modely od dvou největších automobilek na indickém trhu – Maruti Suzuki a Hyundai. Jejich vozy, i když za trochu vyšší cenu, nabízejí lidem o mnoho širší výbavu a větší pocit bezpečnosti, jelikož na konstrukci výrobci zas tak extrémně nešetřili.

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Objevily se nicméně myšlenky přepracování modelu Nano na ekonomický elektromobil. Jelikož je ovšem technologie elektrifikace nadále poměrně drahá a Indii nelze považovat za zemi, která by v tomto trendu jakkoliv posunovala hranice, vznik elektrické Taty Nano je nejistý.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků