O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

Po deseti letech produkce bude ukončena výroba dostupného modelu Nano indické automobilky Tata. I když si vůz nadále udržoval nálepku „nejlevnějšího auta světa“, i na domácím trhu klesly jeho prodeje na absolutní minimum.

Situace na indickém trhu se mění. Ačkoliv zde prodej osobních aut v červnu poskočil o 38 %, zájem o užitková vozidla povýšil o 42 % a dvoustopá vozidla se prodávala o 22 % lépe, ani tento rozkvět nezajistil zvýšení popularity jednomu z nejdostupnějších osobních aut světa.

Taty Nano, která zájemce vyjde v přepočtu na 77 tisíc korun, se minulý rok v červnu v Indii vyrobilo na základě poptávky pouhých 275 kusů, zatímco letos sjel z výrobní linky už jen jeden kus. Export modelu do okolních zemí zůstal na rovné nule, přičemž už minulý rok bylo vysláno do světa jen 25 vozů.

Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Ekonomická, čtyřmístná krabička na kolech s dvouválcovým motorem o výkonu 28 kW (38 koní) už jednoduše na trhu Indie nevzbuzuje takový zájem jako v době uvedení v roce 2008. Vedení Taty proto oznamuje, že v současné podobě nemůže model pokračovat v nabídce i v roce 2019.

Podle finanční agentury Bloomberg sice motoristé v Indii hledí na dostupnou cenu vozů stále bedlivě, nicméně se už nechtějí spokojit s naprosto „oholenými“ modely bez jakékoliv výbavy a pochybnou bezpečností. Nárazové testy Taty Nano již v minulosti dopadly na poměry evropských norem Euro NCAP doslova tragicky a vůz si neodnesl ani jednu hvězdičku.

Nástupce Kie Soul bude! Prozradily jej špionážní fotky

Nástupce Kie Soul bude! Prozradily jej špionážní fotky

V základní verzi Nano nenajdete airbagy, klimatizaci a ani rádio. Mnoho zájemců tak nakonec oželí luxus čtyř sedaček a za ještě nižší cenu si pořídí motocykl. Nehledě na řadu požárů Taty Nano, které v posledních letech na model házely další negativní světlo.

Tatu nakonec válcují dostupné modely od dvou největších automobilek na indickém trhu – Maruti Suzuki a Hyundai. Jejich vozy, i když za trochu vyšší cenu, nabízejí lidem o mnoho širší výbavu a větší pocit bezpečnosti, jelikož na konstrukci výrobci zas tak extrémně nešetřili.

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Objevily se nicméně myšlenky přepracování modelu Nano na ekonomický elektromobil. Jelikož je ovšem technologie elektrifikace nadále poměrně drahá a Indii nelze považovat za zemi, která by v tomto trendu jakkoliv posunovala hranice, vznik elektrické Taty Nano je nejistý.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků