O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

Po deseti letech produkce bude ukončena výroba dostupného modelu Nano indické automobilky Tata. I když si vůz nadále udržoval nálepku „nejlevnějšího auta světa“, i na domácím trhu klesly jeho prodeje na absolutní minimum.

Situace na indickém trhu se mění. Ačkoliv zde prodej osobních aut v červnu poskočil o 38 %, zájem o užitková vozidla povýšil o 42 % a dvoustopá vozidla se prodávala o 22 % lépe, ani tento rozkvět nezajistil zvýšení popularity jednomu z nejdostupnějších osobních aut světa.

Taty Nano, která zájemce vyjde v přepočtu na 77 tisíc korun, se minulý rok v červnu v Indii vyrobilo na základě poptávky pouhých 275 kusů, zatímco letos sjel z výrobní linky už jen jeden kus. Export modelu do okolních zemí zůstal na rovné nule, přičemž už minulý rok bylo vysláno do světa jen 25 vozů.

Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Ekonomická, čtyřmístná krabička na kolech s dvouválcovým motorem o výkonu 28 kW (38 koní) už jednoduše na trhu Indie nevzbuzuje takový zájem jako v době uvedení v roce 2008. Vedení Taty proto oznamuje, že v současné podobě nemůže model pokračovat v nabídce i v roce 2019.

Podle finanční agentury Bloomberg sice motoristé v Indii hledí na dostupnou cenu vozů stále bedlivě, nicméně se už nechtějí spokojit s naprosto „oholenými“ modely bez jakékoliv výbavy a pochybnou bezpečností. Nárazové testy Taty Nano již v minulosti dopadly na poměry evropských norem Euro NCAP doslova tragicky a vůz si neodnesl ani jednu hvězdičku.

Nástupce Kie Soul bude! Prozradily jej špionážní fotky

Nástupce Kie Soul bude! Prozradily jej špionážní fotky

V základní verzi Nano nenajdete airbagy, klimatizaci a ani rádio. Mnoho zájemců tak nakonec oželí luxus čtyř sedaček a za ještě nižší cenu si pořídí motocykl. Nehledě na řadu požárů Taty Nano, které v posledních letech na model házely další negativní světlo.

Tatu nakonec válcují dostupné modely od dvou největších automobilek na indickém trhu – Maruti Suzuki a Hyundai. Jejich vozy, i když za trochu vyšší cenu, nabízejí lidem o mnoho širší výbavu a větší pocit bezpečnosti, jelikož na konstrukci výrobci zas tak extrémně nešetřili.

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Hyundai přechází na ostré hrany. Design Elantry se kvůli tomu hodně změní

Objevily se nicméně myšlenky přepracování modelu Nano na ekonomický elektromobil. Jelikož je ovšem technologie elektrifikace nadále poměrně drahá a Indii nelze považovat za zemi, která by v tomto trendu jakkoliv posunovala hranice, vznik elektrické Taty Nano je nejistý.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 23 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků