Tata Motors definitivně kupuje Jaguar a Land Rover

I když se to vědělo již delší dobu, teprve nyní přichází okamžik, kdy obě strany oficiálně oznámily dohodu, která se týká prodeje britských automobilek Jaguar a Land Rover do rukou indického koncernu Tata Motors.

Indové zaplatí Fordu za obě automobilky 2,3 mld. dolarů, což je suma, kterou tipovala většina analytiků a která odpovídá hodnotě obou společností. Každopádně není to ani polovina toho, co Ford za tyto dvě automobilky zaplatil v minulosti a to měl dolar před osmi resp. devatenácti lety daleko větší hodnotu.

Tata Motors také zveřejnila své krátkodobé plány. Prozatím se nezmění v chodu automobilek nic. Nový majitel nehodlá propouštět zaměstnance, ale v budoucnu chce obě společnosti restrukturalizovat, aby byly ziskové. Což v současnosti nesplňuje hlavně Jaguar, který ovšem nyní zahájil novou éru svých vozů příchodem modelu XF.

Každopádně fanoušci značek se nemusí bát, že by se výroba zastavila, případně přesunula jinam jen kvůli poněkud exotickému majiteli. Britský výrobce sportovních vozů Lotus patří prozměnu malajské společnosti Proton, vyrábí dále v Anglii a daří se mu více než dobře.

Po prodeji Astonu Martin se tak Ford zbavil další dvojice automobilek a z původní evropské čtveřice tak v portfoliu zůstává pouze Volvo, kterého se Ford možná zbaví v budoucnu také. Odprodejem těchto automobilek se také Ford začne propadat v žebříčku největších výrobců na světě, kde mu ještě nedávno patřilo druhé místo.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků