Tata Motors definitivně kupuje Jaguar a Land Rover

I když se to vědělo již delší dobu, teprve nyní přichází okamžik, kdy obě strany oficiálně oznámily dohodu, která se týká prodeje britských automobilek Jaguar a Land Rover do rukou indického koncernu Tata Motors.

Indové zaplatí Fordu za obě automobilky 2,3 mld. dolarů, což je suma, kterou tipovala většina analytiků a která odpovídá hodnotě obou společností. Každopádně není to ani polovina toho, co Ford za tyto dvě automobilky zaplatil v minulosti a to měl dolar před osmi resp. devatenácti lety daleko větší hodnotu.

Tata Motors také zveřejnila své krátkodobé plány. Prozatím se nezmění v chodu automobilek nic. Nový majitel nehodlá propouštět zaměstnance, ale v budoucnu chce obě společnosti restrukturalizovat, aby byly ziskové. Což v současnosti nesplňuje hlavně Jaguar, který ovšem nyní zahájil novou éru svých vozů příchodem modelu XF.

Každopádně fanoušci značek se nemusí bát, že by se výroba zastavila, případně přesunula jinam jen kvůli poněkud exotickému majiteli. Britský výrobce sportovních vozů Lotus patří prozměnu malajské společnosti Proton, vyrábí dále v Anglii a daří se mu více než dobře.

Po prodeji Astonu Martin se tak Ford zbavil další dvojice automobilek a z původní evropské čtveřice tak v portfoliu zůstává pouze Volvo, kterého se Ford možná zbaví v budoucnu také. Odprodejem těchto automobilek se také Ford začne propadat v žebříčku největších výrobců na světě, kde mu ještě nedávno patřilo druhé místo.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků