Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Indická automobilka Tata přichází s dvojicí nových, technicky spřízněným modelů Zest a Bolt.

Autosalon v indickém Novém Dillí se stal místem řady důležitých regionálních premiér a kromě studie Ford Figo, jež jako čtyřdveřový sedan vychází z hatchbacku Ford Ka Concept představeného před několika týdny v Brazílii, se zde objevila také nová řada indických vozů Tata Zest a Bolt. Automobilka Tata nyní utrpěla ztrátu tragickou smrtí svého majitele a duchovního vůdce, ale zatím stále hledí vpřed a drží se plánů. Oba nové vozy jsou vyvedeny v novém značkovém stylu „DesignNext“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Tata, sedan Zest a hatchback Bolt

Modely Tata Zest i Bolt působí možná až příliš zaobleným a jednoduchým dojmem, nicméně právě tento přístup by mohl značce Tata Motors pomoci prorazit i na dalších exportních trzích. Základní verzí má být Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér obou vozů působí překvapivě vybaveným dojmem

Oba vozy stojí na nové podlahové plošině Tata X1, pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Prostor před řidičem je překvapivě slušně vybaven, těšit se můžete na vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními.

Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Řada Zest/Bolt je opravdu zcela nová, o čemž svědčí také zástavba nově vyvinutých, výhradně přeplňovaných pohonných jednotek, jedné zážehové a jedné vznětové. Benzínový čtyřválec Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Vznětový agregát Quadrajet zřejmě pochází od Fiatu a z objemu 1,3 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků