Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Indická automobilka Tata přichází s dvojicí nových, technicky spřízněným modelů Zest a Bolt.

Autosalon v indickém Novém Dillí se stal místem řady důležitých regionálních premiér a kromě studie Ford Figo, jež jako čtyřdveřový sedan vychází z hatchbacku Ford Ka Concept představeného před několika týdny v Brazílii, se zde objevila také nová řada indických vozů Tata Zest a Bolt. Automobilka Tata nyní utrpěla ztrátu tragickou smrtí svého majitele a duchovního vůdce, ale zatím stále hledí vpřed a drží se plánů. Oba nové vozy jsou vyvedeny v novém značkovém stylu „DesignNext“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové modely Tata, sedan Zest a hatchback Bolt

Modely Tata Zest i Bolt působí možná až příliš zaobleným a jednoduchým dojmem, nicméně právě tento přístup by mohl značce Tata Motors pomoci prorazit i na dalších exportních trzích. Základní verzí má být Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér obou vozů působí překvapivě vybaveným dojmem

Oba vozy stojí na nové podlahové plošině Tata X1, pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Prostor před řidičem je překvapivě slušně vybaven, těšit se můžete na vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními.

Technika | Bezpečnost | Crashtesty | Hatchbacky | Ostatní značky

Indické minivozy v nárazových testech NCAP propadly

Řada Zest/Bolt je opravdu zcela nová, o čemž svědčí také zástavba nově vyvinutých, výhradně přeplňovaných pohonných jednotek, jedné zážehové a jedné vznětové. Benzínový čtyřválec Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Vznětový agregát Quadrajet zřejmě pochází od Fiatu a z objemu 1,3 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 200 Nm.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků