Tata Magic Iris: motorová „tříkolka“ s originálním vzhledem

Indická automobilka Tata, která se svým modelem Nano postarala na domácím trhu o malou revoluci mezi osobními vozy, hodlá udeřit i na segment velice populárních městských tříkolek, které už k Indii neodmyslitelně patří. Novinka v podobě modelu Magic Iris má všechno to, co bychom od náhrady tohoto přibližovadla očekávali, tedy až na to, že má o jedno kolo navíc...

Malý vůz, který je svými rozměry ještě o něco menší než na našem území oblíbené Multicary, má ale nahradit právě zmíněné tříkolové dopravní prostředky. Uvnitř si podle oficiálních údajů najde místo až pět (!) pasažerů, přičemž v relativní pohodě budou ti sedící na dvou předních sedadlech. Vzadu se už budou muset totiž vměsnat na jednoduchou, ale účelnou levici.

Tata Magic Iris je poháněna vodou chlazeným dieselovým agregátem o objemu 611 nabízejícím výkon 11 koní. Maximální rychlost nezataženého vozu se bude přitom pohybovat kolem 55 km/h, což do hustého městského provozu bude v Indii určitě stačit. Odhaduje se, že Tata Magic Iris nebude ani o moc dražší, než nejlevnější provedení modelu Nano, pořizovací cena se bude pohybovat kolem 2 000 dolarů, přičemž s prodeji se začne ještě letos.  

Klepněte pro větší obrázek
Tata Magic Iris
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků