Tata evropskému publiku představila Zest a Bolt, ale i studii Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženevě dvě horké novinky. Ani na živo nepůsobí vůbec špatně…

Majitel společnosti Jaguar Land Rover připravuje tažení na světové trhy a představuje zbraně. Stane se jimi zejména nová generace malých vozů Tata Zest a Bolt, jež nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí a prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem nové řady kompaktů Tata je čtyřdveřový sedan Tata Zest

Vozy Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí je Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřový hatchback Bolt je ze sedanu Zest odvozen

V interiéru se mohou zákazníci těšit na docela vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními. Motory jsou připraveny dva.

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Zcela nový zážehový tříválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátem je známý vznětový čtyřválec 1,3 l od Fiatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncepční studie Tata Nexon

Také koncepční studie Tata Nexon slavila svoji světovou premiéru už v Novém Dillí a v nových souvislostech je třeba dodat, že za novými ženevskými studiemi renomovaných automobilek nijak nezaostává v originalitě ani dotaženosti detailů. Tata Nexon stojí na stejné platformě X1 jako Zest a Bolt a poháněna je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonem zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplněnou pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Nexonu je zajímavý a přiměřeně futuristický

Pohonnou soustavu lze údajně opatřit „elektromotorem na zadní nápravě pro dosažení vlastností AWD“. Detaily k tomuto systému u Tata Motors nezveřejnili, ovšem bylo oznámeno, že Nexon dosahuje rychlosti 180 km/h a průměrné spotřeby 5,7 l/100 km.

Nezapomeňte si projít naši fotogalerii živých i studiových snímků.


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků