Tata evropskému publiku představila Zest a Bolt, ale i studii Nexon

Automobilka Tata Motors vystavuje v Ženevě dvě horké novinky. Ani na živo nepůsobí vůbec špatně…

Majitel společnosti Jaguar Land Rover připravuje tažení na světové trhy a představuje zbraně. Stane se jimi zejména nová generace malých vozů Tata Zest a Bolt, jež nabídne nově koncipované karoserie s kvalitněji provedeným interiérem i novými motory. Slavila svoji premiéru teprve před několika týdny na indickém autosalonu v Novém Dillí a prvními trhy, na nichž si řadu Zest/Bolt Evropané pořídí, budou ty španělské a italské.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základem nové řady kompaktů Tata je čtyřdveřový sedan Tata Zest

Vozy Tata Zest i Bolt stojí na modifikované podlahové plošině Tata X1 (Tata Vista), pohotovostní hmotnost se má v obou případech pohybovat okolo 1 100 kg a do sériové výroby mají naběhnout v druhé polovině letošního roku. Základní verzí je Tata Zest, kompaktní sedan s tříprostorovou, čtyřdveřovou karoserií, který se v délce vejde do čtyřmetrové kategorie (3 995 mm) a je 1 695 mm široký a 1 570 mm vysoký, přičemž pětidveřový hatchback Bolt je z něj odvozen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pětidveřový hatchback Bolt je ze sedanu Zest odvozen

V interiéru se mohou zákazníci těšit na docela vyspěle působící přístrojový štít, multifunkční volant, samočinnou klimatizaci nebo na multimediální soustavu Harman opatřenou pětipalcovým dotykovým monitorem a sdružující kromě ovládání audiosystému také Bluetooth a další druhy propojení s externími zařízeními. Motory jsou připraveny dva.

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Tata míří výš, představuje modely Zest a Bolt s novými motory

Zcela nový zážehový tříválec generace Revotron dosahuje při objemu 1,2 l výkonu 85 koní (62 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 140 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min., přičemž 80 % této hodnoty má být díky nízkotlakému přeplňování k dispozici už od 1 000 ot./min. Doplněn bude tlačítkem Sport na palubní desce, jenž má zostřit reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Druhým agregátem je známý vznětový čtyřválec 1,3 l od Fiatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncepční studie Tata Nexon

Také koncepční studie Tata Nexon slavila svoji světovou premiéru už v Novém Dillí a v nových souvislostech je třeba dodat, že za novými ženevskými studiemi renomovaných automobilek nijak nezaostává v originalitě ani dotaženosti detailů. Tata Nexon stojí na stejné platformě X1 jako Zest a Bolt a poháněna je jednotkou Revotron 1,2 l s výkonem zvýšeným na 110 koní (81 kW) doplněnou pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér Nexonu je zajímavý a přiměřeně futuristický

Pohonnou soustavu lze údajně opatřit „elektromotorem na zadní nápravě pro dosažení vlastností AWD“. Detaily k tomuto systému u Tata Motors nezveřejnili, ovšem bylo oznámeno, že Nexon dosahuje rychlosti 180 km/h a průměrné spotřeby 5,7 l/100 km.

Nezapomeňte si projít naši fotogalerii živých i studiových snímků.


 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků