Tata Aria: luxus na indický způsob

Tata představuje svůj prestižní model nazvaný Aria. Má všechno, co dnes Indové dokážou do trochy plechu na kolech vměstnat.

Ratan Tata o sobě dal vědět nejen superlevnými vozíky Nano, neboť konstrukcí a výrobou automobilů pro domácí trh se zabývá již několik dekád. Nyní ale představil a na místní trh uvedl zatím nejdražší model v dějinách značky Tata, model Aria.

Mělo by jít pochopitelně o pojízdnou prezentaci toho nejlepšího z umu indických konstruktérů. Tata Aria je pětidveřovým crossoverem s trvalým pohonem všech čtyř kol, v jehož výbavě najdeme kromě jiných také vestavěnou navigaci, ESP, TCS, šestici airbagů nebo celokožené čalounění. Dále se zde setkáme třeba s automatickými stěrači, couvací kamerou, dvouzónovou klimatizací či multifunkčním volantem.

Podle výrobce nová sedmimístná Aria mísí přednosti sedanu a SUV. Pod kapotou se skrývá čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail, jenž je naladěn na výkon 139 koní (102 kW) a točivý moment 320 Nm a navazuje na něj pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Svojí délkou 4 780 mm se Aria podobá třeba vozu Kia Sorento a využívá konstrukce se samostatným páteřovým rámem, jenž má vozu zaručit robustnost potřebnou pro provoz na vesměs nekvalitních indických silnicích.

Na evropských trzích by se Aria měla objevit na jaře příštího roku, ale zůstane zprvu zřejmě vyhrazena, stejně jako ostatní současné modely Tata, obyvatelům Španělska, Itálie a Polska. Carl-Peter Foerster z vedení koncernu Tata Motors ale zkoumá možnosti uplatnění se i na dalších evropských odbytištích již od letošního ledna, kdy nastoupil do své funkce. Podle posledních informací by se například v Anglii mohly začít prodávat již za dva roky. Stěžejními modely zde ale budou stroje Nano Europa a elektromobil Vista, jež jsou zatím stále ve vývoji. Prestižní Arie se tak zbytek Evropy zřejmě jen tak nedočká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Aria

bazar

Kia Sorento 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 199 458 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Sorento 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 71 931 km
Cena: 490 000 Kč
Kia Sportage 2
Rok výroby: 2007
Stav: 115 975 km
Cena: 170 000 Kč
Kia Sportage 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 42 600 km
Cena: 380 000 Kč
Kia Ceed 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 58 819 km
Cena: 202 000 Kč
Kia Rio 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 96 530 km
Cena: 122 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků