Tata Aria: luxus na indický způsob

Tata představuje svůj prestižní model nazvaný Aria. Má všechno, co dnes Indové dokážou do trochy plechu na kolech vměstnat.

Ratan Tata o sobě dal vědět nejen superlevnými vozíky Nano, neboť konstrukcí a výrobou automobilů pro domácí trh se zabývá již několik dekád. Nyní ale představil a na místní trh uvedl zatím nejdražší model v dějinách značky Tata, model Aria.

Mělo by jít pochopitelně o pojízdnou prezentaci toho nejlepšího z umu indických konstruktérů. Tata Aria je pětidveřovým crossoverem s trvalým pohonem všech čtyř kol, v jehož výbavě najdeme kromě jiných také vestavěnou navigaci, ESP, TCS, šestici airbagů nebo celokožené čalounění. Dále se zde setkáme třeba s automatickými stěrači, couvací kamerou, dvouzónovou klimatizací či multifunkčním volantem.

Podle výrobce nová sedmimístná Aria mísí přednosti sedanu a SUV. Pod kapotou se skrývá čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail, jenž je naladěn na výkon 139 koní (102 kW) a točivý moment 320 Nm a navazuje na něj pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Svojí délkou 4 780 mm se Aria podobá třeba vozu Kia Sorento a využívá konstrukce se samostatným páteřovým rámem, jenž má vozu zaručit robustnost potřebnou pro provoz na vesměs nekvalitních indických silnicích.

Na evropských trzích by se Aria měla objevit na jaře příštího roku, ale zůstane zprvu zřejmě vyhrazena, stejně jako ostatní současné modely Tata, obyvatelům Španělska, Itálie a Polska. Carl-Peter Foerster z vedení koncernu Tata Motors ale zkoumá možnosti uplatnění se i na dalších evropských odbytištích již od letošního ledna, kdy nastoupil do své funkce. Podle posledních informací by se například v Anglii mohly začít prodávat již za dva roky. Stěžejními modely zde ale budou stroje Nano Europa a elektromobil Vista, jež jsou zatím stále ve vývoji. Prestižní Arie se tak zbytek Evropy zřejmě jen tak nedočká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Aria
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků