Tata Aria: luxus na indický způsob

Tata představuje svůj prestižní model nazvaný Aria. Má všechno, co dnes Indové dokážou do trochy plechu na kolech vměstnat.

Ratan Tata o sobě dal vědět nejen superlevnými vozíky Nano, neboť konstrukcí a výrobou automobilů pro domácí trh se zabývá již několik dekád. Nyní ale představil a na místní trh uvedl zatím nejdražší model v dějinách značky Tata, model Aria.

Mělo by jít pochopitelně o pojízdnou prezentaci toho nejlepšího z umu indických konstruktérů. Tata Aria je pětidveřovým crossoverem s trvalým pohonem všech čtyř kol, v jehož výbavě najdeme kromě jiných také vestavěnou navigaci, ESP, TCS, šestici airbagů nebo celokožené čalounění. Dále se zde setkáme třeba s automatickými stěrači, couvací kamerou, dvouzónovou klimatizací či multifunkčním volantem.

Podle výrobce nová sedmimístná Aria mísí přednosti sedanu a SUV. Pod kapotou se skrývá čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním common-rail, jenž je naladěn na výkon 139 koní (102 kW) a točivý moment 320 Nm a navazuje na něj pětistupňová převodovka s manuálním řazením. Svojí délkou 4 780 mm se Aria podobá třeba vozu Kia Sorento a využívá konstrukce se samostatným páteřovým rámem, jenž má vozu zaručit robustnost potřebnou pro provoz na vesměs nekvalitních indických silnicích.

Na evropských trzích by se Aria měla objevit na jaře příštího roku, ale zůstane zprvu zřejmě vyhrazena, stejně jako ostatní současné modely Tata, obyvatelům Španělska, Itálie a Polska. Carl-Peter Foerster z vedení koncernu Tata Motors ale zkoumá možnosti uplatnění se i na dalších evropských odbytištích již od letošního ledna, kdy nastoupil do své funkce. Podle posledních informací by se například v Anglii mohly začít prodávat již za dva roky. Stěžejními modely zde ale budou stroje Nano Europa a elektromobil Vista, jež jsou zatím stále ve vývoji. Prestižní Arie se tak zbytek Evropy zřejmě jen tak nedočká.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tata Aria
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků