Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Seat u nového modelu Tarraco představuje dva nové bezpečnostní systémy.

V rámci představení nového SUV Seat Tarraco, tedy blízkého příbuzného Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, jsme nakousli téma asistenta proti převrácení. Seat se nyní podělil o detaily ohledně tohoto a dalšího nového bezpečnostního systému.

"Ti dva" se jmenují Pre-crash a Roll Over Assist. Tedy přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro případ převrácení. První jemnovaný se dá přirovnat k balíčku přípravy před nehodou, se kterým se pod obchodním názvem Pre-safe představila už minulá generace třídy S od Mercedesu.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Přednárazový systém se v novém SUV Tarraco aktivuje v situacích jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.

„Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Příkladem těchto funkcí je druhý zmíněný asistent asistent Rollover Assist. Ten reaguje na situace, kdy už kontrola stabilizace, která aktivně bojuje proti takové destabilizaci vozu, kdy hrozí jízda bokem a převrácení typicky v příkopě, nestačí. V případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků