Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Seat u nového modelu Tarraco představuje dva nové bezpečnostní systémy.

V rámci představení nového SUV Seat Tarraco, tedy blízkého příbuzného Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, jsme nakousli téma asistenta proti převrácení. Seat se nyní podělil o detaily ohledně tohoto a dalšího nového bezpečnostního systému.

"Ti dva" se jmenují Pre-crash a Roll Over Assist. Tedy přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro případ převrácení. První jemnovaný se dá přirovnat k balíčku přípravy před nehodou, se kterým se pod obchodním názvem Pre-safe představila už minulá generace třídy S od Mercedesu.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Přednárazový systém se v novém SUV Tarraco aktivuje v situacích jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.

„Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Příkladem těchto funkcí je druhý zmíněný asistent asistent Rollover Assist. Ten reaguje na situace, kdy už kontrola stabilizace, která aktivně bojuje proti takové destabilizaci vozu, kdy hrozí jízda bokem a převrácení typicky v příkopě, nestačí. V případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků