Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Seat u nového modelu Tarraco představuje dva nové bezpečnostní systémy.

V rámci představení nového SUV Seat Tarraco, tedy blízkého příbuzného Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, jsme nakousli téma asistenta proti převrácení. Seat se nyní podělil o detaily ohledně tohoto a dalšího nového bezpečnostního systému.

"Ti dva" se jmenují Pre-crash a Roll Over Assist. Tedy přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro případ převrácení. První jemnovaný se dá přirovnat k balíčku přípravy před nehodou, se kterým se pod obchodním názvem Pre-safe představila už minulá generace třídy S od Mercedesu.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Přednárazový systém se v novém SUV Tarraco aktivuje v situacích jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.

„Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Příkladem těchto funkcí je druhý zmíněný asistent asistent Rollover Assist. Ten reaguje na situace, kdy už kontrola stabilizace, která aktivně bojuje proti takové destabilizaci vozu, kdy hrozí jízda bokem a převrácení typicky v příkopě, nestačí. V případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků