Třetí SUV automobilky Seat se jmenuje Tarraco, název vybrali fanoušci značky. Název vychází z města, jehož současný název je Tarragona. Jako nejstarší římská osada na Pyrenejském poloostrově bylo jednou z hlavních metropolí Hispánie v době Římské říše. | Seat Tarraco

Třetí SUV automobilky Seat se jmenuje Tarraco, název vybrali fanoušci značky. Název vychází z města, jehož současný název je Tarragona. Jako nejstarší římská osada na Pyrenejském poloostrově bylo jednou z hlavních metropolí Hispánie v době Římské říše. | Seat Tarraco

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Seat Tarraco oficiálně

Třetí SUV automobilky Seat se jmenuje Tarraco, název vybrali fanoušci značky. Název vychází z města, jehož současný název je Tarragona. Jako nejstarší římská osada na Pyrenejském poloostrově bylo jednou z hlavních metropolí Hispánie v době Římské říše. | Seat Tarraco
20
Fotogalerie

Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Seat u nového modelu Tarraco představuje dva nové bezpečnostní systémy.

V rámci představení nového SUV Seat Tarraco, tedy blízkého příbuzného Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, jsme nakousli téma asistenta proti převrácení. Seat se nyní podělil o detaily ohledně tohoto a dalšího nového bezpečnostního systému.

"Ti dva" se jmenují Pre-crash a Roll Over Assist. Tedy přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro případ převrácení. První jemnovaný se dá přirovnat k balíčku přípravy před nehodou, se kterým se pod obchodním názvem Pre-safe představila už minulá generace třídy S od Mercedesu.

Přednárazový systém se v novém SUV Tarraco aktivuje v situacích jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.

„Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti.

Příkladem těchto funkcí je druhý zmíněný asistent asistent Rollover Assist. Ten reaguje na situace, kdy už kontrola stabilizace, která aktivně bojuje proti takové destabilizaci vozu, kdy hrozí jízda bokem a převrácení typicky v příkopě, nestačí. V případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Doporučujeme

Články odjinud