Tarraco se o vás postará při převrácení. Seat vysvětluje funkci nového asistenta

Seat u nového modelu Tarraco představuje dva nové bezpečnostní systémy.

V rámci představení nového SUV Seat Tarraco, tedy blízkého příbuzného Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace, jsme nakousli téma asistenta proti převrácení. Seat se nyní podělil o detaily ohledně tohoto a dalšího nového bezpečnostního systému.

"Ti dva" se jmenují Pre-crash a Roll Over Assist. Tedy přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro případ převrácení. První jemnovaný se dá přirovnat k balíčku přípravy před nehodou, se kterým se pod obchodním názvem Pre-safe představila už minulá generace třídy S od Mercedesu.

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Přednárazový systém se v novém SUV Tarraco aktivuje v situacích jako je například přetáčivost, nedotáčivost nebo náhlé brzdění. Vůz automaticky detekuje, zda bezprostředně hrozí kolize, a dokáže reagovat během 200 milisekund. V závislosti na druhu nehody přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a zavře otevřená okna včetně střešního.

„Systémy aktivní bezpečnosti hrají stále důležitější roli v ochraně cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. V některých případech mohou zabránit nehodě nebo alespoň minimalizovat její následky, pokud k ní dojde,“ říká Esteban Alcántara, inženýr oddělení aktivní bezpečnosti.

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Minitest Seat Leon ST Cupra 4Drive Performance Carbon: Rodinné stříbro

Příkladem těchto funkcí je druhý zmíněný asistent asistent Rollover Assist. Ten reaguje na situace, kdy už kontrola stabilizace, která aktivně bojuje proti takové destabilizaci vozu, kdy hrozí jízda bokem a převrácení typicky v příkopě, nestačí. V případě převrácení vozidla mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a změní nastavení ventilační soustavy.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků