Tango 600: elektrické vozítko do města, stovka za 4 s

Malé úzké auto Tango 600 by mělo být ideálním dopravním prostředkem do přeplněných velkoměst a díky kompaktním rozměrům (cca 2,5 x 1 x 1,5 m) se s ním bude dobře parkovat. První výrobní zakázka obsahuje 100 kusů vozítek Tango, mezi první zákazníky patří filmový herec George Clooney, který za Tango zaplatil 85 tis. dolarů. Na výrobě se podílela britská společnost Prodrive, specialista na sportovní vozy, a americká firma Commuter Cars Corporation (CCC).

Tango 600, malé dvoumístné vozítko, kde pasažéři sedí za sebou, má karosérii z uhlíkových vláken a díky lehké konstrukci dokáže se svým elektrickým pohonem vystřelit z nuly na stovku za pouhé 4 s. Maximální rychlost je podle Gizmag.com velmi slušných 240 km/h. Baterie je položena v podstatě na podlaze z důvodu maximálního snížení těžiště. Dva elektromotory pohání zadní kola.

Tango teď čeká na ohlas široké veřejnosti, ale je jasné, že malá vozidla s ekologickým pohonem budou potřeba, zásoby ropy se postupně snižují. Při sériové výrobě by mohla konečná cena pro zákazníky klesnout až na hranici 20 tisíc dolarů, tedy nějakých 500 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků