Na letošní přehlídce v Pebble Beach zvítězili i Češi. Přijeli skutečnou raritou

Na slavném výstavním trávníku letos excelovali i sběratelé z České republiky. Domácí tatrovku ale překvapivě nečekejte.

Přehlídka automobilové krásy Concours d'Elegance v kalifornském resortu Pebble Beach je považována za jednu z nejprestižnějších výstav historických automobilů. A přestože byste na takto vzdálené akci asi nečekali mezi zúčastněnými i české sběratele, rovněž letos se na perfektně ostříhaném trávníku objevil veterán z české garáže.

Bez okolků je přitom nutné zmínit, že se jednalo o vítězný exemplář. Z české Chropyně odcestoval do Kalifornie unikátní Talbot-Lago T26 Grand Sport Figoni Fastback Coupe z roku 1948. Za jeho krásu a bezchybný stav si rodinná dvojka podnikatelů František a Robert Kudelovi odnesla vítězství v kategorii nejlepších poválečných cestovních vozů.

Zapomenutá rarita Bradley GT: Když jste chtěli z Brouka luxusní sporťák

Zapomenutá rarita Bradley GT: Když jste chtěli z Brouka luxusní sporťák

Talbot navíc o pár chvil později zazářil také v celkovém pořadí. Dostal se totiž do finální trojice nejlepších aut celé výstavy. Vítězství si sice odnesla nádherná Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta z roku 1937, nicméně v takové konkurenci je výsledek českých sběratelů opravdu úctyhodný. Třetím finalistou byl Duesenberg J Murphy Town Limousine z roku 1929. 

Není to ovšem poprvé, co se na trávníku v Pebble Beach ukázala auta českých majitelů nebo přímo z české, respektive československé produkce. Vypíchnout lze třeba Tatru 77, která si v roce 2014 taktéž odnesla první místo ve své kategorii.   

Kupte si Alfu Romeo Spider Muhammada Aliho. Je v krásném stavu!

Kupte si Alfu Romeo Spider Muhammada Aliho. Je v krásném stavu!

Letošní výlet Talbotu do Kalifornie byl nakonec jakýmsi návratem domů. Auto totiž odtud originálně pochází, načež jej česká rodina před třemi lety zakoupila a vůz v Česku podstoupil pečlivou renovaci.

Pod kapotou kupé se nachází řadový šestiválec o objemu 4,5 litru. Dobové informace mluví o výkonu kolem 145 kW (197 koní), díky čemuž model Grand Sport patřil ve své době mezi nejvýkonnější produkční vozy světa. Technická řešení motoru si totiž vypůjčoval od závodních Grand Prix vozů Talbot. Jeho maximální rychlost se pohybovala okolo 200 km/h.

Zaujal vás elektrický E-Type prince Harryho? Jaguar jich ještě několik vyrobí!

Zaujal vás elektrický E-Type prince Harryho? Jaguar jich ještě několik vyrobí!

Přestože u dalších svých vozů zajišťovala automobilka i tvorbu karoserie, v případě T26 Grand Sport se jednalo o výjimku. Model se prodával jako holé šasi a karoserii pak vytvářela řada malých karosáren na přání zákazníka.

Na vítězném českém kousku tak v roce 1948 pracovalo francouzské studio Figoni et Falaschi, kdežto na jiných exemplářích najdete kastle firem jako Saoutchik, Franay nebo Oblin. T26 Grand Sport proto bylo velmi exkluzivním vozem jen pro řadu vyvolených. Vyrobilo se pouze pár desítek kusů.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků