Zatím to vypadá, že na okruhu v Le Mans proběhne v roce 2023 opravdu pořádná bitva.
Scéna vytrvalostního závodění pro rok 2023 vypadá stále lákavěji. Americký Cadillac je tedy další značkou, která potvrzuje vývoj LMDh prototypu pro šampionáty IMSA i FIA WEC. Právě doma v zámoří se Cadillacu v poslední době daří se závodním prototypem DPi-V.R (v galerii). Své schopnosti tak chce prověřit i mezinárodně.
LMDh prototyp umožní Cadillacu závodit jak v severoamerickém šampionátu IMSA (jehož součástí je Daytona 24 h), tak v nám bližším podniku FIA WEC, jehož součástí je slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. Debut s novým hybridním prototypem máme u Cadillacu očekávat právě v lednu 2023 v Daytoně, přičemž značka potvrzuje „cíl účastnit se 24 hodin Le Mans“ téhož roku.
Cadillac LMDh-V.R bude vznikat ve spolupráci mezi GM Design a Dallarou. Použito bude standardizované šasi a hybridní systém, pro který Cadillac využije vlastní spalovací motor. Rovněž design karoserie bude vznikat čistě v režii americké značky. První skicu potencionálního designu můžeme vidět už nyní.
Práci na LMDh prototypech už potvrdily i další značky. Proti Cadillacu tak vyrazí i BMW, Porsche, Audi či Acura, zatímco do třídy LMH (závodící pouze ve FIA WEC) nastoupí Toyota, Peugeot, Ferrari nebo Scuderia Cameron Glickenhaus. Vozy LMH a LMDh se utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj.
Podrobnosti o obou třídách hyperaut jsme si už mimochodem detailněji probrali ve starším dílu našeho pořadu Týden na zpátečku.
[********************]