Produkce supersportu za zhruba dva miliony eur je v plném proudu. Na lince vzniká až osm vozů najednou.
Zhruba dvouletý proces od prvotního zveřejnění projektu novodobé Alfy Romeo 33 Stradale, přes vývoj a testování, až po plně rozjetou produkci, je oficiálně u konce. Italská automobilka oznamuje, že výroba striktně limitované série 33 supersportů, která odkazuje na stejnojmenného předchůdce z roku 1967, probíhá podle plánu. A v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám nyní poskytuje pohled na montážní linku.
K výrobě zákaznických vozů si Alfa Romeo přizvala známého experta na malosériové projekty, karosárnu Touring Superleggera. Všechny exempláře tak vznikají ručně na malé lince v prostorách společnosti v Turíně. Čtyři stanoviště jsou zde určené pro montáž, další čtyři pak pro dokončovací práce a kontrolu kvality.
Proces montáže 33 Stradale začíná dodávkou holé karoserie a připraveného monokoku, na který se poté montují už předem sestavené části předního a zadního pomocného rámu. Z karoserie se nejprve montuje karbonová střecha s vnitřní hliníkovou strukturou, která slouží jako referenční bod pro umístění všech ostatních panelů. Následně je celek převezen do lakovny společnosti v Arese v Miláně, kde i celý proces lakování probíhá ručně. Zpátky v Turíně se pokračuje s montáží interiéru, a nakonec závěrečnou kontrolou kvality, která probíhá ve dvou fázích – nejprve techniky karosárny a pak samotnými odborníky Alfy Romeo.
Stačí zopakovat, že novodobá 33 Stradale je postavená na základě karbonového monokoku v kombinaci s hliníkovým rámem, jejichž původ najdeme v Maserati MC20. Uprostřed se nachází (obdobně jako v Maserati) twin-turbo V6 o objemu tří litrů a výkonu „přes 630 koní“ (463 kW) ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Supersportu nechybí taky aktivní podvozek nebo karbon-keramická brzdová soustava Brembo. Kromě maximálky 333 km/h zvládne 33 Stradale sprint z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy.