Zhruba dvouletý proces od prvotního zveřejnění projektu novodobé Alfy Romeo 33 Stradale, přes vývoj a testování, až po plně rozjetou produkci, je oficiálně u konce. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Zhruba dvouletý proces od prvotního zveřejnění projektu novodobé Alfy Romeo 33 Stradale, přes vývoj a testování, až po plně rozjetou produkci, je oficiálně u konce. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Italská automobilka oznamuje, že výroba striktně limitované série 33 supersportů, která odkazuje na stejnojmenného předchůdce z roku 1967, probíhá podle plánu. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Italská automobilka oznamuje, že výroba striktně limitované série 33 supersportů, která odkazuje na stejnojmenného předchůdce z roku 1967, probíhá podle plánu. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

A v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám nyní poskytuje pohled na montážní linku. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

A v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám nyní poskytuje pohled na montážní linku. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

K výrobě zákaznických vozů si Alfa Romeo přizvala známého experta na malosériové projekty, karosárnu Touring Superleggera. Všechny exempláře tak vznikají ručně na malé lince v prostorách společnosti v Turíně. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

K výrobě zákaznických vozů si Alfa Romeo přizvala známého experta na malosériové projekty, karosárnu Touring Superleggera. Všechny exempláře tak vznikají ručně na malé lince v prostorách společnosti v Turíně. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Čtyři stanoviště jsou zde určené pro montáž, další čtyři pak pro dokončovací práce a kontrolu kvality. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Čtyři stanoviště jsou zde určené pro montáž, další čtyři pak pro dokončovací práce a kontrolu kvality. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Proces montáže 33 Stradale začíná dodávkou holé karoserie a připraveného monokoku, na který se poté montují už předem sestavené části předního a zadního pomocného rámu. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Proces montáže 33 Stradale začíná dodávkou holé karoserie a připraveného monokoku, na který se poté montují už předem sestavené části předního a zadního pomocného rámu. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Z karoserie se nejprve montuje karbonová střecha s vnitřní hliníkovou strukturou, která slouží jako referenční bod pro umístění všech ostatních panelů. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Z karoserie se nejprve montuje karbonová střecha s vnitřní hliníkovou strukturou, která slouží jako referenční bod pro umístění všech ostatních panelů. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Následně je celek převezen do lakovny společnosti v Arese v Miláně, kde i celý proces lakování probíhá ručně. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Následně je celek převezen do lakovny společnosti v Arese v Miláně, kde i celý proces lakování probíhá ručně. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Zpátky v Turíně se pokračuje s montáží interiéru, a nakonec závěrečnou kontrolou kvality, která probíhá ve dvou fázích – nejprve techniky karosárny a pak samotnými odborníky Alfy Romeo. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Zpátky v Turíně se pokračuje s montáží interiéru, a nakonec závěrečnou kontrolou kvality, která probíhá ve dvou fázích – nejprve techniky karosárny a pak samotnými odborníky Alfy Romeo. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Stačí zopakovat, že novodobá 33 Stradale je postavená na základě karbonového monokoku v kombinaci s hliníkovým rámem, jejichž původ najdeme v Maserati MC20. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Stačí zopakovat, že novodobá 33 Stradale je postavená na základě karbonového monokoku v kombinaci s hliníkovým rámem, jejichž původ najdeme v Maserati MC20. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Uprostřed se nachází (obdobně jako v Maserati) twin-turbo V6 o objemu tří litrů a výkonu „přes 630 koní“ (463 kW) ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Uprostřed se nachází (obdobně jako v Maserati) twin-turbo V6 o objemu tří litrů a výkonu „přes 630 koní“ (463 kW) ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Supersportu nechybí taky aktivní podvozek nebo karbon-keramická brzdová soustava Brembo. Kromě maximálky 333 km/h zvládne 33 Stradale sprint z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

Supersportu nechybí taky aktivní podvozek nebo karbon-keramická brzdová soustava Brembo. Kromě maximálky 333 km/h zvládne 33 Stradale sprint z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy. | Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo

| Alfa Romeo 33 Stradale | Zdroj: Alfa Romeo

Italská automobilka oznamuje, že výroba striktně limitované série 33 supersportů, která odkazuje na stejnojmenného předchůdce z roku 1967, probíhá podle plánu. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo
A v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám nyní poskytuje pohled na montážní linku. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo
K výrobě zákaznických vozů si Alfa Romeo přizvala známého experta na malosériové projekty, karosárnu Touring Superleggera. Všechny exempláře tak vznikají ručně na malé lince v prostorách společnosti v Turíně. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo
Čtyři stanoviště jsou zde určené pro montáž, další čtyři pak pro dokončovací práce a kontrolu kvality. | Alfa Romeo 33 Stradale Zdroj: Alfa Romeo
29
Fotogalerie

Takto vzniká Alfa Romeo 33 Stradale. Italská značka si přizvala na pomoc legendu v oboru

Produkce supersportu za zhruba dva miliony eur je v plném proudu. Na lince vzniká až osm vozů najednou.

Zhruba dvouletý proces od prvotního zveřejnění projektu novodobé Alfy Romeo 33 Stradale, přes vývoj a testování, až po plně rozjetou produkci, je oficiálně u konce. Italská automobilka oznamuje, že výroba striktně limitované série 33 supersportů, která odkazuje na stejnojmenného předchůdce z roku 1967, probíhá podle plánu. A v rámci nedávné mezinárodní prezentace nám nyní poskytuje pohled na montážní linku.

K výrobě zákaznických vozů si Alfa Romeo přizvala známého experta na malosériové projekty, karosárnu Touring Superleggera. Všechny exempláře tak vznikají ručně na malé lince v prostorách společnosti v Turíně. Čtyři stanoviště jsou zde určené pro montáž, další čtyři pak pro dokončovací práce a kontrolu kvality.

Proces montáže 33 Stradale začíná dodávkou holé karoserie a připraveného monokoku, na který se poté montují už předem sestavené části předního a zadního pomocného rámu. Z karoserie se nejprve montuje karbonová střecha s vnitřní hliníkovou strukturou, která slouží jako referenční bod pro umístění všech ostatních panelů. Následně je celek převezen do lakovny společnosti v Arese v Miláně, kde i celý proces lakování probíhá ručně. Zpátky v Turíně se pokračuje s montáží interiéru, a nakonec závěrečnou kontrolou kvality, která probíhá ve dvou fázích – nejprve techniky karosárny a pak samotnými odborníky Alfy Romeo.

Stačí zopakovat, že novodobá 33 Stradale je postavená na základě karbonového monokoku v kombinaci s hliníkovým rámem, jejichž původ najdeme v Maserati MC20. Uprostřed se nachází (obdobně jako v Maserati) twin-turbo V6 o objemu tří litrů a výkonu „přes 630 koní“ (463 kW) ve spojení s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Supersportu nechybí taky aktivní podvozek nebo karbon-keramická brzdová soustava Brembo. Kromě maximálky 333 km/h zvládne 33 Stradale sprint z nuly na 100 km/h pod 3 sekundy.

Zdroj: Alfa Romeo | Zdroj videa: Alfa Romeo

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud