Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

Nedávno Škoda představila první cenovky nové Octavie ve verzi liftback a nyní už mohou první zájemci objednávat skrze spuštěný konfigurátor. Zaváděcí úrovně výbavy liftbacku jsou pochopitelně identické jako u kombíku, takže nejdříve je Octavia dostupná v základní úrovni Ambition a vyšší Style (úplný základ Active dorazí na trh až v polovině 2020). Jak teda zatím nejlevnější „oktávka“ vypadá?

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Především je dobré zmínit, že liftback vás vyjde zpravidla o 40.000 Kč levněji. Octavia ve výbavě Ambition tak nyní začíná na částce 596.900 Kč. Na výběr s touto cenovkou máte buď benzinový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW/150 k), nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (85 kW/116 k), oba s manuální šestistupňovou převodovkou.

Známe první ceny Škody Octavia liftback. Základ se drží pod půl milionem korun

Známe první ceny Škody Octavia liftback. Základ se drží pod půl milionem korun

Jediným nepříplatkovým lakem je modrá Energy – za nemetalickou bílou a červenou čekejte dalších 10.500 Kč, kdežto metalízy začínají od 16.000 Kč. V případě litých kol jsou bez příplatku na výběr dva 16palcové designy, větší 17palcové jsou za 6500 Kč a 10.500 Kč. Standardem je černý interiér s „hliníkovou“ dekorační lištou na palubní desce a látkovými potahy sedadel.

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Standardem ve výbavě Ambition jsou také multifunkční kožený́ volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sedm airbagů, asistent udržování jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, autonomní krizové brzdění, asistent rozpoznání únavy řidiče, světelný/dešťový senzor, LED světlomety a zadní svítilny, elektrické ovládání všech oken a vnějších zrcátek (vyhřívaná), vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla, dvouzónová automatická klimatizace, 10palcový digitální přístrojový štít a rovněž 8,25palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda nabízí i rozšíření výbavy o paket Ambition Plus za 15.000 Kč, který přidá navíc mechanické výškové seřizování obou předních sedadel, vyhřívání předních sedadel, přední LED mlhovky a zadní parkovací senzory. Ze samostatných příplatků lze zmínit i adaptivní tempomat (10.800 Kč), vyhřívání čelního skla (5900 Kč), vyhřívání volantu (3000 Kč), LED ambientní osvětlení (4900 Kč), navigaci Columbus (19.800 Kč) nebo přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu (6100 Kč).

Autorizovaní dealeři již přijímají objednávky na obě karosářské verze nové Octavie. Od 30. ledna už mají navíc všichni dealeři v ČR k dispozici výstavní a testovací vozy.

Škoda Octavia liftback 4. generace: Nejlevnější specifikace
Motor 1.5 TSI Evo 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1968
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110 85
Točivý moment [N.m/min] 250 300
Převodovka 6M 6M
Spotřeba [l/100 km] 4,7-4,9 3,5
Cena Ambition [Kč] 596.900 596.900
Podrobnější technické údaje liftbacku budou teprve upřesněny.
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků