Nejnovější pátou generaci Range Roveru jsme si už  mohli prohlédnout reálně u nás v Česku . Luxusem, komfortem a hi-tech prvky samozřejmě tradiční SUV od Land Roveru nešetří, což nyní dokazuje i spuštěný konfigurátor českého zastoupení. | Range Rover Autobiography LWB

Nejnovější pátou generaci Range Roveru jsme si už mohli prohlédnout reálně u nás v Česku. Luxusem, komfortem a hi-tech prvky samozřejmě tradiční SUV od Land Roveru nešetří, což nyní dokazuje i spuštěný konfigurátor českého zastoupení. | Range Rover Autobiography LWB

 Standardně je novinka vybavena vším potřebným , seznam příplatků je však i přesto opravdu bohatý a cenovku může pořádně navýšit. | Range Rover Autobiography LWB

Standardně je novinka vybavena vším potřebným, seznam příplatků je však i přesto opravdu bohatý a cenovku může pořádně navýšit. | Range Rover Autobiography LWB

Úplným základem Range Roveru je specifikace s krátkým rozvorem a pětimístným interiérem, která začíná na částce 3.241.132 Kč. Poprvé však značka nabízí i sedmimístnou verzi s prodlouženým rozvorem, ta začíná na ceně 3.596.801 Kč. | Range Rover Autobiography LWB

Úplným základem Range Roveru je specifikace s krátkým rozvorem a pětimístným interiérem, která začíná na částce 3.241.132 Kč. Poprvé však značka nabízí i sedmimístnou verzi s prodlouženým rozvorem, ta začíná na ceně 3.596.801 Kč. | Range Rover Autobiography LWB

Už ve standardu má přitom SUV většinu hi-tech prvků – elektrický aktivní diferenciál, adaptivní vzduchové odpružení, natáčení kol zadní nápravy, kompletní armádu asistenčních systémů nebo 13,1palcový infotainment. | Range Rover Autobiography LWB

Už ve standardu má přitom SUV většinu hi-tech prvků – elektrický aktivní diferenciál, adaptivní vzduchové odpružení, natáčení kol zadní nápravy, kompletní armádu asistenčních systémů nebo 13,1palcový infotainment. | Range Rover Autobiography LWB

To však mluvíme o základním stupni výbavy, vyšší úroveň Autobiography posunuje cenovku Range Roveru na 4.115.596 Kč a kromě stylových prvků zajišťuje třeba vrcholné digitální LED světlomety s projekcí obrazu na silnici... | Range Rover Autobiography LWB

To však mluvíme o základním stupni výbavy, vyšší úroveň Autobiography posunuje cenovku Range Roveru na 4.115.596 Kč a kromě stylových prvků zajišťuje třeba vrcholné digitální LED světlomety s projekcí obrazu na silnici... | Range Rover Autobiography LWB

...posuvné panoramatické střešní okno, nastavitelná přední sedadla ve 24 směrech (vyhřívaná, chlazená, masážní), vyhřívaná a chlazená sedadla druhé řady a vyhřívaná sedadla třetí řady. | Range Rover Autobiography LWB

...posuvné panoramatické střešní okno, nastavitelná přední sedadla ve 24 směrech (vyhřívaná, chlazená, masážní), vyhřívaná a chlazená sedadla druhé řady a vyhřívaná sedadla třetí řady. | Range Rover Autobiography LWB

Pořádné ozvučení kabiny je samozřejmostí s prémiovou verzí audiosystému Meridian Signature, která má 34 reproduktorů a výkon zesilovače 1600 W. | Range Rover Autobiography LWB

Pořádné ozvučení kabiny je samozřejmostí s prémiovou verzí audiosystému Meridian Signature, která má 34 reproduktorů a výkon zesilovače 1600 W. | Range Rover Autobiography LWB

Pak přichází v konfigurátoru na výběr motorizace. Kromě mild-hybridních řadových šestiválců je dostupná vrcholná specifikace P530 se 4,4litrovým twin-turbo V8 o výkonu 530 koní (390 kW) a točivém momentu 750 N.m. | Range Rover Autobiography LWB

Pak přichází v konfigurátoru na výběr motorizace. Kromě mild-hybridních řadových šestiválců je dostupná vrcholná specifikace P530 se 4,4litrovým twin-turbo V8 o výkonu 530 koní (390 kW) a točivém momentu 750 N.m. | Range Rover Autobiography LWB

Chytrý pohon 4x4 a osmistupňový automat (standardem u všech variant Range Roveru) snad netřeba více rozebírat. Cenovka se posouvá na 4.358.949 Kč. | Range Rover Autobiography LWB

Chytrý pohon 4x4 a osmistupňový automat (standardem u všech variant Range Roveru) snad netřeba více rozebírat. Cenovka se posouvá na 4.358.949 Kč. | Range Rover Autobiography LWB

Poté už lze pokračovat u příplatkové výbavy stylem „zakliknu všechno, co mi značka nabízí“. Ve výsledku tak může dle preferencí cenovka nového Range Roveru překročit 5,5 milionu korun. | Range Rover Autobiography LWB

Poté už lze pokračovat u příplatkové výbavy stylem „zakliknu všechno, co mi značka nabízí“. Ve výsledku tak může dle preferencí cenovka nového Range Roveru překročit 5,5 milionu korun. | Range Rover Autobiography LWB

My jsme se dostali na částku 5.501.324 Kč, ze které náleží 1.206.556 Kč pouze nadstandardní výbavě. Cena Range Roveru by nicméně mohla zamířit ještě výše. | Range Rover Autobiography LWB

My jsme se dostali na částku 5.501.324 Kč, ze které náleží 1.206.556 Kč pouze nadstandardní výbavě. Cena Range Roveru by nicméně mohla zamířit ještě výše. | Range Rover Autobiography LWB

V Českém konfigurátoru totiž zatím není k dispozici stylovější výbava SV a některé její zakázkové příplatkové prvky.  Více v článku...  | Range Rover Autobiography LWB

V Českém konfigurátoru totiž zatím není k dispozici stylovější výbava SV a některé její zakázkové příplatkové prvky. Více v článku... | Range Rover Autobiography LWB

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 | Range Rover Foto: Albion Cars

 | Range Rover | Foto: Albion Cars

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV.

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV.

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří...

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří...

...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru.

...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru.

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm).

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm).

U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí.

U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí.

Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů.

Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů.

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít.

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít.

Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru.

Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru.

Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory.

Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory.

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace.

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace.

Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál.

Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál.

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF.

Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m.

Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m.

Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m.

Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m.

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m).

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m).

A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce.

A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce.

V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh).

V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh).

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč.

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč.

Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024.

Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024.

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Standardně je novinka vybavena vším potřebným , seznam příplatků je však i přesto opravdu bohatý a cenovku může pořádně navýšit. | Range Rover Autobiography LWB
Úplným základem Range Roveru je specifikace s krátkým rozvorem a pětimístným interiérem, která začíná na částce 3.241.132 Kč. Poprvé však značka nabízí i sedmimístnou verzi s prodlouženým rozvorem, ta začíná na ceně 3.596.801 Kč. | Range Rover Autobiography LWB
Už ve standardu má přitom SUV většinu hi-tech prvků – elektrický aktivní diferenciál, adaptivní vzduchové odpružení, natáčení kol zadní nápravy, kompletní armádu asistenčních systémů nebo 13,1palcový infotainment. | Range Rover Autobiography LWB
To však mluvíme o základním stupni výbavy, vyšší úroveň Autobiography posunuje cenovku Range Roveru na 4.115.596 Kč a kromě stylových prvků zajišťuje třeba vrcholné digitální LED světlomety s projekcí obrazu na silnici... | Range Rover Autobiography LWB
65
Fotogalerie

Takto vypadá zatím nejdražší nový Range Rover. Má lak za 300 tisíc i nafukovací přístřešek

A zanedlouho bude moci být luxusní SUV ještě dražší, zakázkové prvky výbavy totiž teprve přijdou.

Nejnovější pátou generaci Range Roveru jsme si už mohli prohlédnout reálně u nás v Česku. Luxusem, komfortem a hi-tech prvky samozřejmě tradiční SUV od Land Roveru nešetří, což nyní dokazuje i spuštěný konfigurátor českého zastoupení. Standardně je novinka vybavena vším potřebným, seznam příplatků je však i přesto opravdu bohatý a cenovku může pořádně navýšit.

Úplným základem Range Roveru je specifikace s krátkým rozvorem a pětimístným interiérem, která začíná na částce 3.241.132 Kč. Poprvé však značka nabízí i sedmimístnou verzi s prodlouženým rozvorem, ta začíná na ceně 3.596.801 Kč. Už ve standardu má přitom SUV většinu hi-tech prvků – elektrický aktivní diferenciál, adaptivní vzduchové odpružení, natáčení kol zadní nápravy, kompletní armádu asistenčních systémů nebo 13,1palcový infotainment.

To však mluvíme o základním stupni výbavy, vyšší úroveň Autobiography posunuje cenovku Range Roveru na 4.115.596 Kč a kromě stylových prvků zajišťuje třeba vrcholné digitální LED světlomety s projekcí obrazu na silnici, posuvné panoramatické střešní okno, nastavitelná přední sedadla ve 24 směrech (vyhřívaná, chlazená, masážní), vyhřívaná a chlazená sedadla druhé řady a vyhřívaná sedadla třetí řady. Pořádné ozvučení kabiny je samozřejmostí s prémiovou verzí audiosystému Meridian Signature, která má 34 reproduktorů a výkon zesilovače 1600 W.

Pak přichází v konfigurátoru na výběr motorizace. Kromě mild-hybridních řadových šestiválců je dostupná vrcholná specifikace P530 se 4,4litrovým twin-turbo V8 o výkonu 530 koní (390 kW) a točivém momentu 750 N.m. Chytrý pohon 4x4 a osmistupňový automat (standardem u všech variant Range Roveru) snad netřeba více rozebírat. Cenovka se posouvá na 4.358.949 Kč.

Poté už lze pokračovat u příplatkové výbavy stylem „zakliknu všechno, co mi značka nabízí“. Ve výsledku tak může dle preferencí cenovka nového Range Roveru překročit 5,5 milionu korun. My jsme se dostali na částku 5.501.324 Kč, ze které náleží 1.206.556 Kč pouze nadstandardní výbavě. Cena Range Roveru by nicméně mohla zamířit ještě výše. V Českém konfigurátoru totiž zatím není k dispozici stylovější výbava SV a některé její zakázkové příplatkové prvky.

Z těch nejdražších či nejzajímavějších prvků lze zmínit třeba 23palcová kovaná kola SV Bespoke (154.914 Kč), bílý lak karoserie Icy White s matnou povrchovou úpravou (315.315 Kč), sedátka čalouněná kůží pro dvoudílné víko kufru (32.090 Kč), výsuvné boční nášlapy (109.089 Kč), paket pro přepravu mazlíčků včetně přístupové rampy (41.402 Kč) nebo nafukovací voděodolný přístřešek pro boční stranu vozu (15.943 Kč). Nakonec však ani Range Rover nezapomíná na detaily a maličkosti jako čepičky ventilků s vlajkou Velké Británie (1050 Kč) či stříbrné kryty nábojů kol (1623 Kč).

Na kompletní český ceník nového Range Roveru včetně všech dostupných motorizací jsme se podívali už dříve.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud