On ještě někdo nabízí BEV v nějaké konfiguraci bez tepelka???
Na to, že stojí do 500 000 Kč, tak je to slušný auto pro slušně vydělávající rodinu. Nebo pro lehce bohatší důchodce.
Za 830tis = 686 bez DPH = 486 po dotaci. To není zlý.
na firmu s dotací bych zcela jistě vybral Teslu.. trochu dražší, ale výbava a fungování je trochu jinde než tenhle holobyt.
V takovým autě nemá TČ ani opodstatnění. S 52kWh baterkou je to na jízdu po městě, příměsto nebo mezi vesnicema. Než se to TČ nastartuje a než to začne topit, zase vystupuju. A k tomu je ještě jeho opravdová účinnost dost diskutabilní. Kdyby tam bylo, tak OK, ale když tam není, není to problém.
Ale to nemá ani sesle a volant. Jestli jezdíš elektrem bez tepelka tak asi víš co se děje po zapnutí topení..okamžitě ti skočí 30km z dojezdu důle. Když máš v autě tepelko, tak se to vůbec skoro nepozná, bych to přirovnal, že dojezd se mění jak bys jezdil bez modu eco. To tepelko topí a chladí i baterku a ještě tam škoda dala lionku.
Nesmysl. V zimě stejně napřed naskočí odporové topení a za těch 15-30 sekund, co potřebuje TČ k náběhu, se jeho výkon omezí, nebo úplně vypne. Dle vnější teploty. Takže se samozřejmě vyplatí. Vždy.Navíc lze EV předehřát i na nabíječce.Srovnejte to s 5-10 minutami, než začne trochu topit benzínový motor...
cize tento Junior je za 33.000€ :DDD
Juniora mas medzi nohami.
Já nepotřebuji a ani nechci auto co má 4,5 metru. To je zase skoro o 10 cm víc, než má Karoq. Mě to neustálé zvětšování už poněkud štve. Já potřebuji i zaparkovat a ne jen vozit prázdný prostor.
Jezdím už asi 20 let s auty s délkou 4,9-5,2m a žádný problém s parkováním nemám.
tak pro praze při parkování mezi auta to často problém je. Kdo takhle parkuje denně tak třeba nezaparkuje, protože se team nevejde
Škoda udělala pokrok, jak jsem ji měl, tak ani rádio tam nebylo a ostřikovač byla mechanická pumpička. Ale měl jsem přední i zadní kufr a tohle jsem s otevřeným předkem ještě neviděl.
jo Škoda udělala takovej pokrok, že je 5 let za Teslou a asijskejma výrobceme elektromobilů. Ale za vyšší cenu.
Použitím vhodné pro někoho na vsi k chalupě a cestám do místního městečka. Jen cena k tomu nějak nesedí.
Snad by tomu mohl chybět i nějaký prodlužovač dojezdu, např. dieselová elektrocentrála. Možná si to tam někdo takové zařízení přidá sám, jako to už má Cordless Tesla Diesel 3.0 - https://www.youtube.com/watch... ? ;-)
Koupit s tažným zařízením a centrálu vozit za autem.
Myslíš REX jak to mělo BMW. Tady se srandy nenosí.
Což o to, jako druhý vůz do rodiny by se hodil. Jenomže cena 800 000 Kč základu je bohužel pro většinu lidí neakceptovatelná. Kdyby nebyly ceny spalováků umělé zvýšeny uhlíkovými povolenkami, tak by takové auto stálo tak 450kkč až 500kkč. No a v elektro autě tu cenu samozřejmě navyšuje baterka. Mně se osobně elektro auta líbí. Jenže já bydlím v paneláku a není tu možné na celém sídlišti nabíjet. Vedle v Kauflandu je sice pět míst, ale denně tam parkuje průběžně 3000 aut. Kdyby jenom 5% z nich byly elektromobily, tak ke těch pět míst pořád narvaných. Takže nejsem jako dalších 60% českých občanů bydlících v paneláku nebo činžáku ochoten takové auto za tuto cenu kupovat. Samozřejmě jízda v elektromobilu je velmi příjemná, bohužel cena a užitná hodnota je zatím velmi v nepoměru.
Letošní podíl elektromobilů v ČR je zatím 2,3% a vůbec si netroufám odhadnout, kdy to zdvojnásobíme. To bude ještě nějakou dobu trvat, když tu máme 7 mio automobilů. Za tu dobu jistě i veřejná dobíjecí infrastruktura, zaznamená rozvoj. Určitě je nutné zvážit, jaký máš nájezd, kolikrát měsíčně bys musel nabít, kde na místech kam často jezdíš mají veřejnou nabíječku. Nicméně 5 míst v pěším dosahu bydliště mi přijde jako slušná možnost, pokud je tam pravidleně neblokují bezohlední majitelé spalováků.
Pěkný elektrovůz. Technikou bohužel za Čínou a Teslou zaostává 3-4 roky. Což je v případě Číny ne jedna, ale téměř 2 generace...
Stačí kouknout na srovnávací testy Enyaq vs. Tesla Y a uvidíte kdo za kým zaostává :-) A to ještě testovali klasický Enyaq, ne kupé, které by mělo lepší spotřebu. I tak ale je spotřeba cca. srovnatelná a nabíjení má Enyaq dokonce rychlejší. O možnosti různých konfigurací a vlastností, co Enyaq umožňuje a Y ne nebo o funkčnosti asistentů a pod. ani nemluvě, tam je Enyaq o parník vepředu.
Tomuhle hejtu nevěřte ani slovo. Enyaq s baterií 77kWh je naopak technicky před Teslou Y - dobíjí rychleji, má efektivnější motor a celkově nižší spotřebu-stačé hledat po internetu. Elroq bude možná ještě o něco lepší - uvidí se.
Tak teda v čem jsou Číňani lepší v této cenové relaci? A v čem technicky zaostává?Rozhodně Čínská BEV víc bimbají při překročení rychlosti ale nic jiného mě nenapadá :-). Ale jestli je to pozitivní si nejsem jist.
no evropské EV ještě zaostávají v tom, že v nich nesmrdí interiér příšernou koženkou a bůhvíjakými lepidly
Velice důležitý článek, děkujeme PR oddělení Škody auto a.s.
Dost priblbly prispevok, asi hodny autora. V com je to PR? Normalne novinarske predstavenie noveho modelu. Rovnakym sposobom sa to deje v celom svete.
Rádo se stalo! Ale PR oddělení s tím nemá nic společného.
tak to snad pochopil každý s IQ75 a vyšším plus petr.r.Ale i kdyby to byl PR článek, což zjevně není, tak vypovídací hodnotu má dobrou a je i pravopisně správně, takže cajk.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.