Takto vypadá nová Škoda Fabia v úplném základu. Rozdíl 30.000 Kč je pořádně znát

Novou Škodu Fabia jsme si zatím mohli prohlédnout pouze ve vymazlených provedeních určených pro oficiální fotky. Nyní konečně vidíme konfigurace, s nimiž se budeme reálně potkávat nejčastěji.

S novou generací Škody Fabia se z české nabídky modelu odporoučel výbavový stupeň Active a nepočítá se ani s nejméně výkonným motorem 1.0 MPI Evo (48 kW). Nejlevnější fabia v Česku má výbavu Ambition, motor MPI Evo s výkonem 59 kW a stojí 329.900 Kč. Jenže jak takové auto vypadá? A jaký je rozdíl mezi úplným základem a výbavou Style, za kterou se připlácí 30.000 Kč? Odpověď nám dal právě spuštěný konfigurátor.

Jak jsme uváděli už v dnešním ranním článku, nejlevnější Škoda Fabia vyjíždí na 15palcových ocelových kolech s velkoplošnými kryty a jedinou barvou bez příplatku je „pošťácká“ modrá Energy. Světlomety jsou diodové včetně denního svícení, pro dálkový režim však mají žárovku H7. Kliky a vnější zpětná zrcátka jsou samozřejmě lakované, takže na první pohled nic až tak nebije do očí. Uvnitř už by ale něco bít mohlo.

Ambition má standardně PUR volant, hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy. Přístrojovce chybí textilní dekor, výplně dveří jsou celé černé a rádio Swing s 6,5palcovým displejem moc parády neudělá. Na tak velký panel nad středovými výdechy ventilace je obrazovka opravdu malá. Masu černého plastu na palubě „rozbíjí“ alespoň šedý vodorovný dekor přístrojovky či „klavírní lak“ nad analogovým přístrojovým štítem. Sedadla jsou jednoduchá, nemají nastavitelnou bederní opěrku a dělené zadní opěradlo také chybí. Inu, tolik Škoda Fabia za cenu od…

V současnosti nejvyšší výbavu Style poznáte podle litých 15palcových kol Rotare a chromovaných lišt kolem bočních oken. S motorem 1.0 MPI Evo (59 kW) je k mání od 369.900 Kč. Jinak se od verze Ambition na první pohled nijak zásadně neliší, uvnitř ale vypadá o poznání lépe.

Fabia Style má hezčí sedadla s nastavitelnou bederní opěrkou vpředu, na dveřích už je aspoň kousek kontrastního materiálu, mezi sedadly je Jumbo box, multifunkční volant, hlavice řadicí páky a páka ruční brzdy jsou potaženy kůží, přístrojovka má látkový dekor a nechybí ani startování tlačítkem či 8palcový infotainment Bolero s menším množstvím fyzických tlačítek. Klimatizace je stále manuální, dvouzónovou automatickou však seženete buď samostatně za 10.000 Kč, nebo v rámci paketu Style Plus za 20.000 Kč.

Škoda Fabia IV: Ceny na českém trhu
Výbava Ambition
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 329.900
1.0 TSI 70 5M 349.900
1.0 TSI 81 6M 369.900
1.0 TSI 81 7A 409.900
Výbava Style 
Motor Výkon [kW] Převodovka Cena [Kč]
1.0 MPI 59 5M 359.900
1.0 TSI 70 5M 379.900
1.0 TSI 81 6M 399.900
1.0 TSI 81 7A 439.900

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Diskuze (31) Další článek: Nejlepší kabriolety do 100.000 Kč, které nejsou Mazda MX-5: Berte, dokud je čas!

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Škoda Fabia na Heureka.cz