Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé kombinace barev, výbav a luxusních prvků. Nejlevnější varianta za v přepočtu 4,4 milionu korun však moc krásy nepobrala.
Na premiéru modelu Urus poutala automobilka Lamborghini už dlouho před „osudným“ čtvrtým prosincem letošního roku. Vůz je duchovním nástupcem úžasného „Rambo Lamba“ s motorem ze supersportu Countach, jenže zatímco s ním jste mohli vyrazit i mimo silnice, s Urusem bychom to moc nedoporučovali. Přestože nám automobilka nedávno ukázala, že se neztratí ani písečných dunách…
Tak či tak je Urus konečně na světě a klienti Lamborghini mohou žhavit oficiální konfigurátor. Není překvapivé, že se během premiéry představily pouze ty nejvybavenější a nejvyšňořenější verze, nás ale také zajímalo, jak vypadá Urus za „cenu od" (171.429 eur, asi 4,4 milionu korun). Asi nelze očekávat, že někdo dorazí do dealerství a řekne „dejte mi to nejlevnější“, ale když už konfigurátor tuto možnost nabízí, byla by škoda to nevyzkoušet.
Začneme lakem karoserie. Základní jsou v nabídce tři (černý, žlutý a bílý), přičemž s černým úplně zaniknou kontrastní díly karoserie. To ostatně sami vidíte na úvodním snímku. Výběrem paketu Style v odstínu karoserie však můžete kontrastní prvky skrýt nehledě na zvolený lak karoserie, přičemž vedle těch základních je lze v konfigurátoru vybírat i z deseti metalických.
I s litými koly si lze rovněž hezky vyhrát. Základní jednadvacítky Alcione vidíte na obrázcích, vedle stříbrné barvy jsou však dostupné i v matné titanové a lesklé černé barvě. Desetipaprskové disky Asterope (21“) jsou buď stříbrné, nebo grafitové, a dvaadvacítky Natrh jsou vedle stříbrného dostupné i v matném titanovém a „diamantovém“ provedení. Nezapomnělo se ani na brzdové třmeny. V základu jsou stříbrné, zvolit však lze i černé, zelené, nebo třeba oranžové (celkem je v nabídce 6 odstínů).
V interiéru se budoucí majitelé vyřádí ještě více. Kožené čalounění je v nabídce hned v pěti základních provedeních (tři celokožené, dvě kombinující kůži a Alcantaru), každé z nich v nepřeberném množství barevných kombinací a prošívání. Můžete mít dokonce červené, modré nebo zelené středy sedáků a opěradel. Tím hůř pro vozy majitelů, kteří nemají estetické cítění...
Na výběr je i zajímavá textura vzoru včelí plástve, tři typy čalounění volantu, z nichž jedno může ladit s barvou středů sedadel, a dokonce si lze nechat vyšít logo automobilky do hlavových opěrek. Vůz může být čtyř- i pětimístný, přičemž v prvním případě je mezi zadními sedadly široký středový tunel. Mrkněte do přiložené galerie, najdete tam několik možností konfigurace interiéru.
Téměř před koncem konfigurace je na výběr z karbonového či dřevěného obložení interiéru (dva a tři typy), to můžete ještě doladit ambientním osvětlením. Růst konečné ceny kýženého kousku tím však rozhodně nekončí. Dostáváme se totiž k výběru infotainmentu, klidně i pro zadní cestující, off-road módu, head-up displeje, systému nočního vidění, bezdotykovému ovládání víka kufru a podobně. Asi nikoho nepřekvapí, že podobné prvky najdete i ve vozech Audi.
Podívejte se na snímky nejlevnějšího Lamborghini Urus:
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus